Lowlands 2025

En als de andere helft daardoor wel met OV/touringar komt, heeft de helft in het buitengebied daar ook voordeel van…
Het is imo ook vrij klagerig. Omdat een oplossing onmogelijk perfect voor iedereen kan zijn, dan maar niet invoeren?
De helft van de touringcars begint bij een station/grote stad? Die mensen kunnen toch gewoon met de trein en dan met de pendelbus? Daar is dus al een oplossing voor.

Als ze het echt zouden willen oplossen: op verschillende carpools de opstapplaatsen maken en dan met meerdere stops

De helft van de touringcars begint bij een station/grote stad? Die mensen kunnen toch gewoon met de trein en dan met de pendelbus? Daar is dus al een oplossing voor.
Ja maar met die touringbussen ontlast je zowel het OV als de mensen die door het ontbreken van een touringcar de auto gaan nemen. Ik zie niet helemaal waarom het kutter gemaakt moet worden voor mensen uit de stad omdat mensen die niet in de stad wonen het minder makkelijk hebben.
Als ze het echt zouden willen oplossen: op verschillende carpools de opstapplaatsen maken en dan met meerdere stops
Dat zou een mooie toevoeging zijn op de structuur die er nu al is inderdaad.

Ook even mijn lijstje delen, vind het zelf ook leuk om ze te lezen bij anderen, dus hier komt ie:
Vrijdag: L'Eclair, Jalen Ngonda/CMAT (clash), Goldkimono, Deadletter, Luvcat, London Grammar, Bnnyhunna, Myd, QOTSA, Odeal, Arca, Wallows -> hier moet ik dus nog veel in schrappen haha. Bnnyhunna en Odeal heb ik ook op NSJ 2025 gezien, dus alleen bij tijd over.
Zaterdag: Sylvie Kreush/Been Stellar (clash), Suki Waterhouse, SEF/La Lom (clash 2), Montell Fish/The Beaches (clash 3), Vampire Weekend, BBY, Royel Otis, RAYE, FKA Twigs, Chappell Roan -> dit is wel de dag van de clashes, en aan het einde heen en weer rennen Alpha-Bravo-Alpha. RAYE en SEF kan ik evt skippen, heb ze vaker gezien. Maar ben wel fan van RAYE ;-)
Zondag: Sarah Julia, Still Woozy, Khruangbin, Lola Young, Fontaines DC, MK Gee, Alt BLK Era, Eivor -> Eigenlijk nog een vrij karig lijstje, iemand nog tips?

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Wij doen zelf al jaren afspreken op een Carpool bij Harderwijk ergens en dan met zo min mogelijk autos die kant op. Veel gezelliger en scheelt toch weer geld.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Ja maar met die touringbussen ontlast je zowel het OV als de mensen die door het ontbreken van een touringcar de auto gaan nemen. Ik zie niet helemaal waarom het kutter gemaakt moet worden voor mensen uit de stad omdat mensen die niet in de stad wonen het minder makkelijk hebben.

Dat zou een mooie toevoeging zijn op de structuur die er nu al is inderdaad.
Goed punt, behalve dat die mensen er indirect wel voor moet betalen:

Maar goed ik hoop dat er veel mensen gebruik van maken en dat alle touringcars electrisch rijden.

Oei, die vriendengroepen die zich op het laatste moment dronken en luid kletsend naar voren dringen, ten koste van anderen. Vreselijk.
Nu ja, dat zie je vooral bij andere festivals.
Dat is inderdaad een vreselijk fenomeen en zie je helaas bij Lowlands ook vaak genoeg gebeuren.
Alleen bijvoorbeeld IDLES vorig jaar, 5 minuten voor aanvang en ik kon nog tegen het podium aanstaan in het voorvak.

Zelfde gold voor acts als Spinvis, Spiritbox, BMTH, Foals. Dus het hangt wel heel erg af van welke acts je gaat zien op een Lowlands.

Klopt, al was die show in Japan wel 90 minuten terwijl Vampire Weekend op Lowlands een schandalige 60 krijgt. Ik vrees dat een paar pareltjes (Hope als afsluiter was fenomenaal in de AFAS vorig jaar) het veld gaat moeten ruimen.
De focus ligt zo te zien nog steeds op Only God Was Above Us. Daarvan zullen dan vast een paar nummers wegvallen, maar juist Hope (en Ice Cream Piano) leken mij in de AFAS pilaren van de set. Denk (/hope) dat die wel blijven.

• Leuk
Waarderingen: Falladain
Dat valt wel wat mee toch? Ze hadden de Current in 2022 met ‘s avonds veel amapiano muziek, maar dat bleek wat tegen te vallen. Dus ze proberen het wel.

Ook is er elk jaar wel een uitbreiding van een bestaande tent, kreeg de Xray een hele vette upgrade vorig jaar (met schuin aflopende vloer richting podium wat echt super is voor de kijklijn).

En ‘simpele’ wijzigingen zoals dat je nu een mooi rondje Lake Lowlands kunt lopen zijn niet baanbrekende vernieuwingen maar wel relaxed.

Ook is het elk jaar weer een verrassing wat er in die tunnel gebeurt (staat niet op de timetable of plattegrond maar bestaat wel :) )
De afgelopen twee jaar hebben wij op zondagmiddag met onze vriendengroep een pop-up party gegeven in die Charlie-tunnel. Omdat we vrijwilliger zijn, doet de beveiliging niet zo moeilijk als je met zo’n grote JBL partybox het terrein oploopt hahahaha. Alleen is onze dj er dit jaar niet bij, dus zijn we op zoek naar een nieuwe stunt voor de zondagmiddag. We zitten nu te denken aan flunkyball op de alpha!

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf en BeWario
Wie heeft dat linkje nog waar je kan zien hoeveel tenten op een groepsplek passen?

Ik wil geen partypooper zijn, maar vond het vorig jaar op DTRH allemaal heel statisch. Wel een fantastische stem, maar zie het niet echt gebeuren in de Bravo.
Ik vond het wel leuk! Maar van openen in de kleine tent op DTRH naar de Bravo is wel echt een stapje
Ik gun ‘t hem verder wel!

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Ook even mijn lijstje delen, vind het zelf ook leuk om ze te lezen bij anderen, dus hier komt ie:
Vrijdag: L'Eclair, Jalen Ngonda/CMAT (clash), Goldkimono, Deadletter, Luvcat, London Grammar, Bnnyhunna, Myd, QOTSA, Odeal, Arca, Wallows -> hier moet ik dus nog veel in schrappen haha. Bnnyhunna en Odeal heb ik ook op NSJ 2025 gezien, dus alleen bij tijd over.
Zaterdag: Sylvie Kreush/Been Stellar (clash), Suki Waterhouse, SEF/La Lom (clash 2), Montell Fish/The Beaches (clash 3), Vampire Weekend, BBY, Royel Otis, RAYE, FKA Twigs, Chappell Roan -> dit is wel de dag van de clashes, en aan het einde heen en weer rennen Alpha-Bravo-Alpha. RAYE en SEF kan ik evt skippen, heb ze vaker gezien. Maar ben wel fan van RAYE ;-)
Zondag: Sarah Julia, Still Woozy, Khruangbin, Lola Young, Fontaines DC, MK Gee, Alt BLK Era, Eivor -> Eigenlijk nog een vrij karig lijstje, iemand nog tips?
Niet om het je moeilijk te maken, maar Sef zijn show is wel helemaal nieuw ;)
Ook oudere nummers speelde hij in een nieuw (elektronisch) jasje

• Leuk
Waarderingen: channed
De afgelopen twee jaar hebben wij op zondagmiddag met onze vriendengroep een pop-up party gegeven in die Charlie-tunnel. Omdat we vrijwilliger zijn, doet de beveiliging niet zo moeilijk als je met zo’n grote JBL partybox het terrein oploopt hahahaha. Alleen is onze dj er dit jaar niet bij, dus zijn we op zoek naar een nieuwe stunt voor de zondagmiddag. We zitten nu te denken aan flunkyball op de alpha!
Welke tunnel???

Als je nog een (ietwat matige) DJ nodig hebt, wil ik wel inspringen hoor! Lijkt me hilarisch.

Users who are viewing this thread