Lowlands 2025

Hallo allen,

Na een aantal jaren stiekem meelezen nu toch ook maar eens een account aangemaakt. Dit voornamelijk omdat ik erg nieuwsgierig was naar het uitgelekte schema (geloof pagina 304 ofzo) van vorig jaar met de capaciteit per tent erbij beschreven. Ik was erg benieuwd hoeveel mensen er in de Lima kunnen want als ik het forum zo lees kan die wel eens uit zijn voegen gaan barsten bij Antony Szmierek. Ik was bij zijn concert in de Tolhuistuin en ben instant fan geworden. Maar gezien de kleine zaal dacht ik dat het erg niche was, maar het enthousiasme is hier duidelijk groot!
Populariteit op het forum resulteert niet meteen naar grote aantallen. Al vind ik de Lima voor hem wel optimistsich klein ingeschat, zeker omdat zijn muziek een prima match is met een groot deel van het publiek.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en daily
Ik ben er dus zo een die zo lang mogelijk wacht met het scoren van een ticket. Wel erg moeilijk om te bepalen wat de sweet spot is om het ticket te kopen. Kun je vanuit jouw analyses nog zien hoe dit was voor dtrh? Als ik het me goed herinner gaf je daar ook dergelijke updates.
Volgensmij was dat een week van te voren ofzo, maar is natuurlijk heel erg weerberichtsafhankelijk

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en gguuss
Wat een prachtig stichtelijke woorden. De lijsttrekkers moeten uiteraard niet uitgejoeld worden want is veel te interessant om ze juist aan te horen. Uiteraard wel op de Lowlands manier dus een beetje reuring mag wel.

Daarnaast is Lowlands juist bij uitstek het festival voor politieke statements, o.a. rondom Israël Palestina. Programmeert Lowlands tenslotte
Ik denk (/hoop) het ook niet, maar dat incident in het stadshuis van Utrecht laatst laat natuurlijk wel zien dat niet iedereen dat geduld kan opbrengen.

Ik ben er dus zo een die zo lang mogelijk wacht met het scoren van een ticket. Wel erg moeilijk om te bepalen wat de sweet spot is om het ticket te kopen. Kun je vanuit jouw analyses nog zien hoe dit was voor dtrh? Als ik het me goed herinner gaf je daar ook dergelijke updates.
Goed dagelijks de aantallen in de gaten houden. Op maandag / dinsdag vergroot het aanbod meestal. Als ik nu kijk verwacht ik nog wel een paar tientjes omlaag.

Populariteit op het forum resulteert niet meteen naar grote aantallen. Al vind ik de Lima voor hem wel optimistsich klein ingeschat, zeker omdat zijn muziek een prima match is met een groot deel van het publiek.
Nee dat snap ik, maar toch wel opvallend voor een in mijn ogen relatief kleine artiest, ook gezien zijn streams, dat er alleen al op dit forum zoveel “fans” zijn. Dus ben benieuwd, dat gaat op tijd aanwezig zijn in ieder geval.

Ik kijk zelf ook erg uit naar Montell Fish, kende ik nog helemaal niet maar vond veel nummers gelijk echt goed. Doet me een beetje denken aan Frank Ocean / The Weeknd. Maar daar lijken mensen hier niet erg warm voor te lopen, moet ook zeggen dat ik op YouTube een show in de Paradiso zag waar hij wat ongepaste bewegingen maakte of zijn shirt omhoog deed en er vervolgens oorverdovend gegil klonk. Neem aan dat er op Lowlands niet echt van dat bakvissen publiek zal zijn, dus vraag me af of hij daar ook zijn “show” op aanpast. 😅

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 26-7-2025, 14:16:10

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1764
• Laagste Prijs: €280.39
• Hoogste Prijs: €409.38
• Gemiddelde Prijs: €344.18
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 796
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 968
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €280.39, €280.50, €284.58, €285.60, €290.70, €291.18, €293.75, €293.76, €294.77, €294.78

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1499
- Gemiddelde Prijs: €345.43

Type: Regular
- Aantal Tickets: 202
- Gemiddelde Prijs: €339.09

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 51
- Gemiddelde Prijs: €330.43

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 12
- Gemiddelde Prijs: €333.18
Die laagste prijs €280 klopt niet helemaal, ik heb er verschillende op €275 gezien.

• Leuk
Waarderingen: eva84 en MisterIks
Buy the dips!

Ik vond massive attack met zijn politieke boodschap heel erg fascinerend op dtrh, het was alsof je in museum naar kunst zat te kijken. Had ik overigens ook bij kraftwerk op paleis soestdijk, de politieke lading kwam bij mij beter over dan politiek debat. Ben benieuwd naar Fontaines DC, jammer dat kneecap er niet is, je kunt alles van ze vinden maar maken wel veel los!
Dat laatste klopt als een bus. Is naast de taal de enige USP. Ik vind het verder weinig vernieuwend of bijzonder. Toen ik de naam voor het eerst hoorde dacht ik dat het hardcore band was vergelijkbaar met Terror, maar dan uit Ierland. Viel dat even tegen 😬

Ik gok dat er vorig jaar door Lowlands aan bks is gelapt om justice neer te mogen zetten. Of er is nu juist een act van Mojo naar bks geschoven om het goed te maken.
Dat zou me inderdaad niks verbazen om de “exclusiviteit” af te kopen.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1
Politieke statements horen ook helemaal niet op een festival terrein. Zeker niet bij een conflict wat zo complex in elkaar zit.
Alles is politiek, of je het nou wilt of niet. Kiezen voor deze apolitieke houding laat zien dat je in het dagelijks leven blijkbaar geprivilegieerd genoeg bent om de wereld even op pauze te zetten. Dit is geen verwijt, dat heb ik (wit, man, hoogopgeleid) zelf ook, maar het is goed om je daar bewust van te zijn :).

Los hiervan hebben veel mensen al terecht genoemd dat een festival als Lowlands juist de plek zou moeten zijn voor uitwisseling over politieke ideeën.

In 2017 was er trouwens nog een "vage" death metal tent met mensen verkleed als zombies of iets in die trend.

Wat is daar mee gebeurd? Is volgens mij nooit meer geweest daarna.

Users who are viewing this thread