Lowlands 2025

Enorme qotsa fan, maar ik merk dat ik niet zoveel 'zin' heb in hun optreden ofzo? Ik vind die liveregistratie die op youtube staat van deze tour niet echt heel overtuigend tbh. Wel een sterke setlist maar ik vind het wat... matjes?

Fontaines voor mij ook waar ik het meeste naar uit kijk. Ook erg veel zin in Jamie XX als start van het nachtprogramma. Die was in de Afas echt heel sterk - op een dinsdag.
Heb je hen de laatste jaren nog ergens gezien? Ik ben geen groot fan van het genre, maar had er op basis van de stream van Pinkpop een aantal jaren geleden wel zin in! Klonk echt indrukwekkend strak en helder vond ik toen, alleen in de registratie van Electric Castle dit jaar klinkt het wat gedempt en valt zijn stem wat weg ofzo..

Heb je hen de laatste jaren nog ergens gezien? Ik ben geen groot fan van het genre, maar had er op basis van de stream van Pinkpop een aantal jaren geleden wel zin in! Klonk echt indrukwekkend strak en helder vond ik toen, alleen in de registratie van Electric Castle dit jaar klinkt het wat gedempt en valt zijn stem wat weg ofzo..
Dat optreden op Pinkpop was echt veruit het beste optreden van heel de 2023 editie. Kijk toch ook wel uit naar dit optreden in de Alpha!

• Leuk
Waarderingen: SmittyBacall
Niet fysiek live. Wel veel liveregistraties waaronder die van Pinkpop. Die was inderdaad erg goed. Die van dit jaar vallen stuk voor stuk wat tegen. Waar ik het in mijn vorige post over had, was die van Pohoda. Mja, wat @Indiaantje89 ook zegt, het kan zomaar wél een voltreffer zijn op LL. Ik ga sowieso kijken, maar weet niet of ik het anderhalfuur volhoudt.

Fontaines is toch wel de act waar ik het meest naar uitkijk, maar vlak daaronder zit een hele rits namen die ik óók echt heel graag wil zien. Zelfs zonder de namen die er zo bijkomen (toch?!), staat er al zo veel moois. Ik mis alleen nog een stevige dosis hiphop.
Same!!

Grappig dat je net wat hiphop mist, dat vind ik deze editie ondanks het ontbreken van ASAP Rocky wel prima. Zeker vergeleken met DTRH dit jaar. Goed, vorig jaar hadden we o.a. Nas, een artiest in dat straatje zou een leuke toevoeging zijn. Maar wat ik leuk vind is dat LL meerdere UK hiphop namen heeft geboekt: Kofi Stone, Nemzzz, Reije Snow. Qua NL namen Sef en Mula B voor zo ver je die beide met hun shows nog echt hiphop kan noemen. Er komt vast nog wel een verassende hiphop naam bij de laatste drop!

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en Novis95
2010 en een paar jaar later in de Ziggo Dome met Like Clockwork was wel een beetje hun prime, denk ik zo. Beide geweldige shows. Toen in 2010 als 18 jarige knul crowdsurfend door de Alpha tijdens I Think I Lost My Headache is een corememory.
Als ik mijn vader mag geloven was hun show in 013 in 2002 het allerbeste optreden van een band in de muziekgeschiedenis. Aangezien hij in de jaren 80 en 90 al mijn favoriete bands uit die tijd wel een keer heeft gezien geloof ik hem op zijn blauwe ogen. Zelf heb ik QOTSA nu op Pinkpop 2023 (de enige reden om daar nog een keer naartoe te gaan) en een paar maanden later in de Ziggo Dome gezien. Ondanks dat het geen jonge mannen meer zijn, is er toch weinig af te dingen op hun shows.

Qua acts waar ik meest zin in heb, begint het opeens weer heel erg te kriebelen om Fontaines weer te zien. Ik heb ze in 2019 4x gezien en daarna nog op BKS in 2022. Het wordt dus hoog tijd om ze weer een keer te zien. Verder natuurlijk ook altijd leuk om BCNR en QOTSA nog eens te zien. Qua acts die ik nog nooit zag staan Chappell Roan en Arca ruim bovenaan.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Niet fysiek live. Wel veel liveregistraties waaronder die van Pinkpop. Die was inderdaad erg goed. Die van dit jaar vallen stuk voor stuk wat tegen. Waar ik het in mijn vorige post over had, was die van Pohoda. Mja, wat @Indiaantje89 ook zegt, het kan zomaar wél een voltreffer zijn op LL. Ik ga sowieso kijken, maar weet niet of ik het anderhalfuur volhoudt.
Een kwartiertje minder op Lowlands lijkt me sowieso verstandig.

Same!!

Grappig dat je net wat hiphop mist, dat vind ik deze editie ondanks het ontbreken van ASAP Rocky wel prima. Zeker vergeleken met DTRH dit jaar. Goed, vorig jaar hadden we o.a. Nas, een artiest in dat straatje zou een leuke toevoeging zijn. Maar wat ik leuk vind is dat LL meerdere UK hiphop namen heeft geboekt: Kofi Stone, Nemzzz, Reije Snow. Qua NL namen Sef en Mula B voor zo ver je die beide met hun shows nog echt hiphop kan noemen. Er komt vast nog wel een verassende hiphop naam bij de laatste drop!
Ja het is niet dat het er helemaal niet staat hoor, maar voor mijn gevoel missen we inderdaad een duidelijke hiphop klapper als Nas. Grappig dat je DTRH als vergelijking pakt, want ik vond juist dat ze met Valence & Brae en JPEG daar precies wel aan voldeden. (En SMIB als je de Nederlandse namen meetelt).

Nemzzz, Kofi en Rejjie staan zeker op de lijst, maar ergens vervullen die bij mij niet helemaal de behoefte. Dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. Pukkelpop heeft met Doechii en Kneecap daar dan toch een interessanter bod.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Vorig jaar kwamen de laatste namen ook op donderdag en het blokkenschema een dag later zie ik. Het kan nog!

Nemzzz, Kofi en Rejjie staan zeker op de lijst, maar ergens vervullen die bij mij niet helemaal de behoefte. Dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen. Pukkelpop heeft met Doechii en Kneecap daar dan toch een interessanter bod.
Ik voel dit ook! Ik mis een beetje de scherpe/energieke hiphop á la clipping of brockhampton. Ben deze week tamelijk geobsedeerd door de nieuwe van Jim Legxacy.

Users who are viewing this thread