Lowlands 2025

Volgens jou theorie zou dan b.v FKA twigs niet in aanmerking kunnen komen voor de alpha, omdat die het 2e podium van dtrh afsloot? Wat een flauwekul!
FKA Twigs stond nog wel een slot na Zaho. Dat is qua hiërarchie wel een flinke stap. Hoe goed ik FKA Twigs ook vind (ik zie haar best als potentiële BKS headliner), ik denk dat de reacties best verrast zouden zijn als ze Lowlands Alpha sub zou zijn. Wat niet betekent dat ik het geen goed idee zou vinden.

Ik hoop stiekem nog op Yousuke Yukimatsu (¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U). Zijn tourschema werd hier laatst gedeeld omdat er op zaterdag 16 augustus nog een "TBA" staat. Hopelijk in de laatste drop met namen als knaller voor de zaterdag in de Bravo. Zijn Boiler Room sessie van begin dit jaar in Tokyo is legendarisch en gaat alle kanten op, vol verrassing en op z'n zachtst gezegd zal die dan ook zeker flink de beuk erin gooien.

Verder is het meest interessante elektronische programma altijd in de X-Ray te vinden. Geen idee wie altijd die programmering daar doet, maar altijd erg sterk. In de India is de laatste jaren ook steeds vaker een sterke DJ en hoef je niet altijd in de Bravo te zijn.
Yousuke lijkt mij ook super vet! Ik loop vooral vast met: waar dan? Het is niet echt een act voor het dagprogramma(het enige wat ik me kan bedenken is 20:00 Heineken ofzo), maar het Bravo nachtprogramma is meestal wel een stuk meer recht toe recht aan dan zo’n “rare” act a la yousuke. De India zaterdag heeft wel nog een spot die ik niet helemaal kan plaatsen(indiesleaze met Not a Fan en Charlie Avalon -> Hardhouse met Lammer?). Voor me gevoel mist daar nog een bepaald type DJ om daar een logische overgang van te maken. Misschien dat Yousuke dat wel is, maar is de India daar niet veel te klein voor?

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Yousuke lijkt mij ook super vet! Ik loop vooral vast met: waar dan? Het is niet echt een act voor het dagprogramma(het enige wat ik me kan bedenken is 20:00 Heineken ofzo), maar het Bravo nachtprogramma is meestal wel een stuk meer recht toe recht aan dan zo’n “rare” act a la yousuke. De India zaterdag heeft wel nog een spot die ik niet helemaal kan plaatsen(indiesleaze met Not a Fan en Charlie Avalon -> Hardhouse met Lammer?). Voor me gevoel mist daar nog een bepaald type DJ om daar een logische overgang van te maken. Misschien dat Yousuke dat wel is, maar is de India daar niet veel te klein voor?
Misschien een tijdsslot zoals dat van partiboi69 2 jaar geleden, ergens in het begin van de avond in de india of heineken? Zie het persoonlijk ook niet heel snel snachts in de india of bravo staan.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
FKA Twigs stond nog wel een slot na Zaho. Dat is qua hiërarchie wel een flinke stap. Hoe goed ik FKA Twigs ook vind (ik zie haar best als potentiële BKS headliner), ik denk dat de reacties best verrast zouden zijn als ze Lowlands Alpha sub zou zijn. Wat niet betekent dat ik het geen goed idee zou vinden.
Je moet lowlands momenteel niet onderschatten, zijn de vorige jaren wat opgeschoven naar crowdpleasing, maar laten zich niet door bks en dtrh in een hoekje drukken van feestvierders, terwijl lowlands van ouds her juist een muziekliefhebbersfestival was.

Je moet lowlands momenteel niet onderschatten, zijn de vorige jaren wat opgeschoven naar crowdpleasing, maar laten zich niet door bks en dtrh in een hoekje drukken van feestvierders, terwijl lowlands van ouds her juist een muziekliefhebbersfestival was.
Ik denk dat Lowlands volgend jaar Twigs heel graag wil hebben. Eusexua vind ik een geweldig album, het leeft op de grens van populair en alternatief, is heel erg dansbaar en combineert de dansvloer met gevoeligheid, en is verder ook nog heel sexy. DTRH boekte Twigs wel nog voor Eusexua he?!

Verder begrijp ik niet precies of je nou positief over LL of niet bent? Het is het een na grootste echte muziekfestival? Heeft altijd populair met kwaliteit gecombineerd en voor de rest staat er ook enorm veel kwalitieit dit jaar weer.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Het publiek op Lowlands wordt altijd grof onderschat op dit forum.

Het feit dat niet iedereen weet welke kleur onderbroek Josh Homme het liefst draagt, of andere inside info kent, betekent niet dat men niet kan genieten van wat alternatievere muziek. Natuurlijk is het soms bij de wat alternatievere optredens rustiger dan bij de feest optredens, maar ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik eerder kies voor de acts waar ik energie van krijg dan voor de acts die een opbouw in hun show hebben van 45 minuten. Vorig jaar werd bijvoorbeeld nog gewoon The Smile geboekt en die had het hartstikke goed gedaan (als ze waren gekomen). Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, ook ik heb op Lowlands gesprekken gehad met mensen die op zondag nog steeds niet wisten wie er eigenlijk spelen op Lowlands, maar die mensen heb je op ieder festival. Daarnaast, deze mensen hebben juist vaak de tijd van hun leven omdat ze overal gewoon aan komen waaien en hierdoor een goede dwarsdoorsnede van de programmering mee pakken.

Juist een show van Zaho of Twigs zouden het uitstekend doen. Juist omdat ze de sweetspot van een alternatiever feestpubliek weten te raken.

Laatst bewerkt:
Het publiek op Lowlands wordt altijd grof onderschat op dit forum.

Het feit dat niet iedereen weet welke kleur onderbroek Josh Homme het liefst draagt, of andere inside info kent, betekent niet dat men niet kunnen genieten van wat alternatievere muziek. Natuurlijk is het soms bij de wat alternatievere optredens rustiger dan bij de feest optredens, maar ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik eerder kies voor de acts waar ik energie van krijg dan voor de acts die een opbouw in hun show hebben van 45 minuten. Vorig jaar werd bijvoorbeeld nog gewoon The Smilte geboekt en die had het hartstikke goed gedaan (als ze waren gekomen). Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, ook ik heb op Lowlands gesprekken gehad met mensen die op zondag nog steeds niet wisten wie er eigenlijk spelen op Lowlands, maar die mensen heb je op ieder festival. Daarnaast, deze mensen hebben juist vaak de tijd van hun leven omdat ze overal gewoon aan komen waaien en hierdoor een goede dwarsdoorsnede van de programmering mee pakken.

Juist een show van Zaho of Twigs zouden het uitstekend doen. Juist omdat ze de sweetspot van een alternatiever feestpubliek weten te raken.
Je slaat de spijker op de kop.

Wat betreft Zaho de Sagazan en FKA Twigs: ik denk wel dat er echt nog een behoorlijk verschil zit in populariteit tussen die twee hoor, waarbij ik Twigs een veel logischere naam vind voor een (vroege) Alpha-spot volgend jaar dan Zaho. Even daargelaten dat de show van FKA Twigs helemaal niet in het daglicht thuishoort. Volgens mij is het ook niet nodig om iedereen meteen te torpederen naar een plek op de grote podia. Het is absoluut geen schande (noch voor het festival, noch voor de artiest) om met één album op zak een plek te krijgen in de Bravo, India of Heineken.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, hendrik1 en WTSGD
Fever Ray zit wel een beetje in die hoek ook toch, snijvlak theater, dansbaar, alternatief? Ongeveer zelfde populariteit. Die stond zondag in de Heineken om 19u.

Fever Ray zit wel een beetje in die hoek ook toch, snijvlak theater, dansbaar, alternatief? Ongeveer zelfde populariteit. Die stond zondag in de Heineken om 19u.
Als Twigs of Zaho? Twigs is vele maar dan ook vele malen een grotere en meer populaire naam

Is dat echt zo? Dan onderschat ik FKA Twigs misschien een beetje. Afgezien van de discussie over waar zo'n act wel of niet in het blokkenschema past, is er dit jaar ook zo'n act op Lowlands en wie is dat? Luistertips!

Laatst bewerkt:
Afgezien van de discussie over waar zo'n act wel of niet in het blokkenschema past, is er dit jaar ook zo'n act op Lowlands en wie is dat? Luistertips!
Het is geen 1-op-1, maar Arca is ook wel in die hoek te vinden. Heb haar zelf nog niet live gezien, maar dat schijnt ook een aardig (en bij vlagen wat vreemd?) spektakel te zijn.

Als Twigs of Zaho? Twigs is vele maar dan ook vele malen een grotere en meer populaire naam
Logisch Twigs is al veel langer bezig, Zaho komt er net aan, maar allebei toptalenten. Ben zo blij dat ik ze in 1 avond achter elkaar heb gezien bij dtrh, in de teddy, wat een joekel van een tent is dat trouwens. Deed me wat aan de alpha denken

De Bravo plekken zijn toch al aardig verdeeld en zaterdagavond lijkt House te worden.

Misschien een ‘secret’ in Het Magaziin? Zorgt dan wel voor spreiding (en een hele lange rij).
Toch wel? Ik vind het lastige aan de huidige namen dat ze niet echt in 'hokjes' te stoppen zijn en daardoor minder makkelijk inschatten wie welke slot gaat vullen. Dat maakt het muzikaal gezien alleen maar interessanter trouwens, maar qua zaterdagnacht bijvoorbeeld lastig qua verwachtingen.

Vorig jaar had je bijvoorbeeld Skin on Skin en Mall Grab, daarmee was het makkelijk om van te voren al te gokken dat ze in de nacht in de Bravo zouden draaien.

Jennifer Loveless zou bijvoorbeeld prima in de India kunnen staan.
The Dare zou qua indiesleaze / electroclash wel perfect passen natuurlijk. Zie ook z’n recente Justice remix.

Yousuke is idd eerder een X-Ray act dan Bravo want je hebt gelijk in het rechttoe-rechtaan.

Die Partiboy en Nia Archives stonden ook prima in de (voor)avond tussen 19:00 en 22:00 in de India, dus volgens mij genoeg opties. Zou echt heel vet zijn. Die boiler room terugkijkend is het eigenlijk ook toegankelijker dan ik me herinnerde, maar denk toch dat er genoeg mensen zullen weglopen om geen overvolle India te krijgen 😅.

Zouden ze deze spot aan Masalo geven aangezien hij een live-set doet? Of wordt dit gewoon nachtprogramma? Met zijn recent uitgebrachte hit, Arcade Heartbeat, kan het daar ook weleens druk worden.

Zouden ze deze spot aan Masalo geven aangezien hij een live-set doet? Of wordt dit gewoon nachtprogramma? Met zijn recent uitgebrachte hit, Arcade Heartbeat, kan het daar ook weleens druk worden.
Ik vind Masalo een goede voor de laatste nacht xray. Dan is daar toch altijd house en disco? Samen met Doudou MD en interstellar funk heb je dan een mooi setje

Ik vind Masalo een goede voor de laatste nacht xray. Dan is daar toch altijd house en disco? Samen met Doudou MD en interstellar funk heb je dan een mooi setje
Ja zeker. Hij samen met Kamma hebben de x-ray al eens afgesloten op zondag. Je had daar nog langer terug Antal & Hunee met een 5 en half uur b2b afsluiter. Legendarisch.

Edit: het was alleen Antal en geen b2b. Nog steeds legendarisch

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread