Lowlands 2025

Even een poging om te beredeneren hoeveel grote namen er nog bij komen. Vorig jaar stonden er per dag 5 artiesten op de Alpha, en 5 artiesten (voordat het nachtprogramma begint) in de Bravo. In totaal heb je er dus 15 per podium. Ik denk dat ik het over het algemeen conservatief heb ingeschat (dus namen op de Bravo die ook een grote kans hebben om in de Heineken te spelen, zoals Weval, Lola Young, BCNR, The Beaches).

Namen die waarschijnlijk in de Alpha staan:
1. Asap Rocky
2. Chapell Roan
3. QOTSA
4. Arca
5. Chase & Status
6. Fontaines DC
7. Frenna
8. Kiki & Job Jobse
9. Khruangbin
10. London Grammar
11. NNO
12. Raye
13.
14.
15. Coke studio sing along achtige act

Deze meesten hiervan zijn wmb een zekerheidje, maar mogelijk staan Arca, Chase & Status, Raye of London Grammar wel in de Bravo.

Namen die waarschijnlijk in de Bravo staan:
1. Jamie XX
2. Marc Rebillet
3. Papa Roach
4. Vampire Weekend
5. Wallows
6. The Beaches
7. Weval
8. BCNR
9. Sef
10. Mula B
11. Joep Beving & Residentie Orkest
12. Lola Young
13. Royel Otis
14.
15.

De Bravo is moeilijker inschatten, wellicht wordt een Jamie XX, Papa Roach of zelfs Sef wel naar de Alpha geschoven, en tegelijkertijd kan het goed dat een aantal namen eerder in de Heineken spelen.

Misschien nog kanshebber, maar ook heel waarschijnlijk dat ze op een kleiner podium staan:
1. Mk.gee
2. Bokoesam
3. The Dare
4. Goldkimono
5. Gotu Jim
6. Kofi Stone
7. Maan
8. Obongjayar
9. Rejjie Snow
10. Squid
11. Sylvie Kreusch
12.

Schiet maar raak! Wat denken jullie?
Leuk, meteen al lastige inschatting. Ik denk zelf ook dat Chase&Status op de skrillex spot zal staan (ook voor spreiding mensen), en Vampire weekend op de Alpha (Idles spot?). Sef zie ik de Alpha wel openen, hij heeft DTRH ook de hottot geopend. The Dare en Jamie XX zijn idd lastige, ik zie ze beide ook wel in de Bravo staan. Een paar EDM acts waren afgelopen jaar veels te groot voor de kleinere tenten (Barry Cant Swim, Brutalism, en ik geloof ook Overmono), en de Bravo heeft ook de meeste mogelijkheden voor een EDM productie

BCNR mag ik hopen van niet in de Bravo maar een tent kleiner (dat gaat toch verzuipen??)

en laat het inluisteren maar beginnen met deze heerlijke set van Jamie! In Waves blijft een goed album. Hij heeft oa ook Weval in de tracklist gezet, mogelijk gaan er backstage (of op het podium?) nieuwe vrienschappen gemaakt worden

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
BCNR mag ik hopen van niet in de Bravo maar een tent kleiner (dat gaat toch verzuipen??)
Dat denk ik ook, denk dat er vrij weinig mensen uit mijn vriendengroep BCNR kennen.. Verwacht de Heineken of India.

Ik ben zelf erg fan van het oudere werk en vooral het album Ants from up there. Dus mijn enthousiasme om ze eindelijk live te zien is wel iets minder, omdat ik Isaac Wood toch wel mis qua stem en sound op het nieuwere werk.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Martijn76

en laat het inluisteren maar beginnen met deze heerlijke set van Jamie! In Waves blijft een goed album. Hij heeft oa ook Weval in de tracklist gezet, mogelijk gaan er backstage (of op het podium?) nieuwe vrienschappen gemaakt worden
Heerlijk, thanks voor het delen! Goed om te zien dat de tracklist totaal anders is dan de AFAS show.

Weval is inderdaad weer lekker bezig met shows. Heb die gasten echt al zo vaak gezien, en eigenlijk is het elke keer weer raak. Afgelopen jaar op Lago was echt geweldig. Erg veel zin om die Dopamine Acid remix te horen.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, jaigalaar en Dante
Leuk, meteen al lastige inschatting. Ik denk zelf ook dat Chase&Status op de skrillex spot zal staan (ook voor spreiding mensen), en Vampire weekend op de Alpha (Idles spot?). Sef zie ik de Alpha wel openen, hij heeft DTRH ook de hottot geopend. The Dare en Jamie XX zijn idd lastige, ik zie ze beide ook wel in de Bravo staan. Een paar EDM acts waren afgelopen jaar veels te groot voor de kleinere tenten (Barry Cant Swim, Brutalism, en ik geloof ook Overmono), en de Bravo heeft ook de meeste mogelijkheden voor een EDM productie

Ik denk dat Chase & Status Alpha afsluiten na ASAP Rocky

Kans is zo goed als 0. Vergunning op zondag is anders dan de vrijdag en zaterdag.
Ik dacht meer dat ASAP Rocky dan op het tijdstip van Nas gaat optreden en Chase&Status op het tijdstip van Goldband vorig jaar. Maar kan fout zitten omdat ASAP wel echt als headliner aangekondigd is.

Ik dacht meer dat ASAP Rocky dan op het tijdstip van Nas gaat optreden en Chase&Status op het tijdstip van Goldband vorig jaar. Maar kan fout zitten omdat ASAP wel echt als headliner aangekondigd is.
Ik acht de kans klein. Rocky is headliner en gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon een dag afsluiten, tenzij ze eenzelfde constructie doen als dat ze van plan waren met Florence and the Machine/Charlotte de Witte in 2023. Maar zelfs in dat geval denk ik eerder dat ze dat doen met KI/KI + Job. Chase & Status verwacht ik echt op de plek van Skrillex in de Bravo.

Geen garanties uiteraard, we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, LLoww en Gioniet

Users who are viewing this thread