Lowlands 2025

Meer nog zelfs, want de kosten voor de koper zijn hoger dan bij TM.
Netto houdt de verkoper door de hoge kosten aan die kant bij TicketSwap bij deze prijzen ook al niet veel meer over dan bij TM voor de prijzen daar.
Hoeveel kaarten zullen er dubbel op staan of kan dat niet?

Toch handig zo'n scriptie schrijven. Geeft lekker veel tijd om in te luisteren, dus heb mijn lijstje voor dit jaar ook helemaal klaar!

Vrijdag: School of Life - L'éclair/Jalen Ngonda (klinkt allebei geweldig, zie wel waar ik beland) - DJ Travella / (Boko Yout) - Obongjayar - 4AM Kru - Bnnyhunna - (Mula B en Myd het meest praktisch denk ik, maar zou het ook niet erg vinden als ik bij Cat Burns en The Zawose Queens eindig) - Job Jobse & KI/KI - Saoirse - Chamos / (Joy Orbinson) - Sammy Virji - Youngwoman

Zaterdag: Been Stellar / (Balu Brigada) - Raul Monsalve y los Forajidos - Sef - Squid - (The Joy / Bby) - Chris Stussy / (Nemzzz) - Antony Szmierek - FKA Twigs - Passion Deez - Dar Disku - Kneecap (movie).

In de avond vind ik alleen BSS interessant, maar zondag fit bij Ploegendienst verschijnen zou ik ook geen ramp vinden.

Zondag: Ploegendienst - Kofi Stone - Lair / (Marc Rebillet) - (Horsegiirl) - Khruangbin - Rejjie Snow - Chase & Status - ALT BLK ERA

De avond is geweldig, vind werkelijk alles in de Bravo en X-Ray lekker en Hamdi kan ook geweldig draaien, mooie afsluiter :)

Toch handig zo'n scriptie schrijven. Geeft lekker veel tijd om in te luisteren, dus heb mijn lijstje voor dit jaar ook helemaal klaar!

Vrijdag: School of Life - L'éclair/Jalen Ngonda (klinkt allebei geweldig, zie wel waar ik beland) - DJ Travella / (Boko Yout) - Obongjayar - 4AM Kru - Bnnyhunna - (Mula B en Myd het meest praktisch denk ik, maar zou het ook niet erg vinden als ik bij Cat Burns en The Zawose Queens eindig) - Job Jobse & KI/KI - Saoirse - Chamos / (Joy Orbinson) - Sammy Virji - Youngwoman

Zaterdag: Been Stellar / (Balu Brigada) - Raul Monsalve y los Forajidos - Sef - Squid - (The Joy / Bby) - Chris Stussy / (Nemzzz) - Antony Szmierek - FKA Twigs - Passion Deez - Dar Disku - Kneecap (movie).

In de avond vind ik alleen BSS interessant, maar zondag fit bij Ploegendienst verschijnen zou ik ook geen ramp vinden.

Zondag: Ploegendienst - Kofi Stone - Lair / (Marc Rebillet) - (Horsegiirl) - Khruangbin - Rejjie Snow - Chase & Status - ALT BLK ERA

De avond is geweldig, vind werkelijk alles in de Bravo en X-Ray lekker en Hamdi kan ook geweldig draaien, mooie afsluiter :)
Heel tof dat je echt een compleet andere route hebt dan ik, maar alsnog enthousiast bent over de kwaliteit van de acts. Voor mij ook wel de sterkte van Lowlands.

Ik heb die kleine zenuwen inderdaad ook wel inmiddels en het momenteel voorspelde weer is echt 10/10 festivalweer ☀️ Daar hoeft niets aan te veranderen

Vraagje betreft de pendelbus ingang dit jaar.

De eerste pendelbus op donderdag gaat om 07:00 waardoor je in principe ruim voor 09:00 voor de ingang kan komen. Maar dit is dan de pendelbus ingang waarbij je al over de brug uitkomt (voor camping 4). Ik gok dat er minder mensen voor die ingang zullen zitten.

Wordt zo de pendelbus aantrekkelijker met het zicht op een beter plekje?

De eerste pendelbus op donderdag gaat om 07:00 waardoor je in principe ruim voor 09:00 voor de ingang kan komen. Maar dit is dan de pendelbus ingang waarbij je al over de brug uitkomt (voor camping 4). Ik gok dat er minder mensen voor die ingang zullen zitten.

Zeker door de extra ingang lijkt me dit een hele aantrekkelijke optie voor een goede plek. De rij zal daar een stuk rustiger zijn dan de normale rij.
Er is miss wel één kanttekening. Ik denk dat de bussen in dezelfde file terecht komen als het overige verkeer. Dus geen flauw idee of de bus dan ruim voor 09:00 bij de ingang is. Tenzij de bussen echt een eigen route krijgen, maar dat is volgens mij niet te doen.

Op papier zou ik zeggen van wel. Al denk ik met name dat die luxe touringcars die als aankomsttijd 7-8uur hebben het meest aantrekkelijkst zijn.

Uiteindelijk is het ook een beetje koffiedik kijken.

Zeker door de extra ingang lijkt me dit een hele aantrekkelijke optie voor een goede plek. De rij zal daar een stuk rustiger zijn dan de normale rij.
Er is miss wel één kanttekening. Ik denk dat de bussen in dezelfde file terecht komen als het overige verkeer. Dus geen flauw idee of de bus dan ruim voor 09:00 bij de ingang is. Tenzij de bussen echt een eigen route krijgen, maar dat is volgens mij niet te doen.
Al is de file voor de auto-parkeerplaats rond 7:30 voornamelijk nog op de dijk toch?

• Leuk
Waarderingen: soepstengel
En het hangt af van de hoeveelheid toegangspoorten + de steekproefwijze.

Stel ze laten de oude ingang hetzelfde en de nieuwe ingang zijn bijv 6 poorten…wat is dan het effect? Voordeel is wel dat de autorij waarschijnlijk meer bagage mee heeft en dus langer duurt.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Sowieso wel benieuwd hoe Lowlands geregeld is, als ik t zo lees / hoor is t echt een slachtveld. Vorige jaren werkte ik parking / opbouw van maandag tot woensdag en dan verkaste we woensdag naar de normale camping, dus ook geen idee hoe laat we moeten aankomen om kans te maken op camping 1 t/m 4

Sowieso wel benieuwd hoe Lowlands geregeld is, als ik t zo lees / hoor is t echt een slachtveld. Vorige jaren werkte ik parking / opbouw van maandag tot woensdag en dan verkaste we woensdag naar de normale camping, dus ook geen idee hoe laat we moeten aankomen om kans te maken op camping 1 t/m 4
Met meerdere tenten in ieder geval vóór half 9 in de rij en vooral.. lekker loslaten als het tegenzit (ongelukken, langzame rij, te laat door de nieuwe ov-ingang).

Afgelopen twee edities tussen half 7-7u uit Utrecht vertrokken en 1x rond half 11 rustig kunnen opzetten op een vrij lege camping 3 en 1x na 11u nog net 4 tentjes kwijt gekund op het grind tussen de campings. Denk dat ik het grote gedoe dit jaar laat passeren, gewoon rond 9 uur rijden en hopen op begin camping 5.

• Leuk
Waarderingen: LPGBob en pietmoeskops
2 jaar geleden waren we om 11:00 binnen en stonden we nog prima op camping 4.

• Leuk
Waarderingen: LPGBob
Met 1,5 week te gaan ook maar eens een poging tot een spoorboekje. Bij clashes dikgedrukt de favoriet op dit moment.

Vrijdag
CMAT - Boko Yout - Deadletter/Obongjayar - 4AM Kru - London Grammar - QOTSA - Warmduscher - Job Jobse & KI/KI - Tramhaus - (Future) Festival Classics/Iconic - Sammy Virji

Zaterdag
Been Stellar/Balu Brigada (hangt af van de soort kater) - Weval - Sef - Vampire Weekend - Royel Otis - Joost Oomen & Kruidkoek (geweldige voorstelling, maar al gezien)/Raye/Antony Szmierek (veeel te groot voor de Lima!) - FKA twigs - Chappell Roan - The Dare - Not A Fan/Batu

Zondag
Horace Andy - Noord Nederlands Orkest - BCNR - Nationale Wetenschapsquiz - Lola Young/alvast richting Alpha voor Fontaines - FONTAINES - Mk.Gee - Jamie xx - Het Bacchanaal (zijn er op zondagavond andere tenten dan de Lima open?)

Hoi! Deze is een beetje onder gesneeuwd, geen probleem, maar was toch benieuwd of iemand het weet. Weet bv niet of de k&r vorig jaar ook al verder weg lag?
Waar baseer je op dat de K&R dit jaar verder lijkt te zitten? De K&R zat vorig jaar (2024) relatief dicht bij de ingang, net als de voorgaande jaren.

Heel tof dat je echt een compleet andere route hebt dan ik, maar alsnog enthousiast bent over de kwaliteit van de acts. Voor mij ook wel de sterkte van Lowlands.

Ik heb die kleine zenuwen inderdaad ook wel inmiddels en het momenteel voorspelde weer is echt 10/10 festivalweer ☀️ Daar hoeft niets aan te veranderen
Hahhaa ja leuk is dat! Doe dan ook even meteen de groeten aan mijn vrienden, die willen de helft van de tijd ook altijd ergens anders heen hahhaa

Veel plezier in ieder geval alvast! :)

• Leuk
Waarderingen: Greyhound

Users who are viewing this thread