Lowlands 2024

westlander

Campingartiest
5 feb 2018
64
22
Nou de vrees dat er op LL geen plek meer zou zijn voor de hardere gitaarmuziek is met Backxwash, QOTSA, Bob Vylan, Fat Dog en IDLES ook niet uitgekomen.
Voor mijn gevoel zijn backxwash, Bob Vylan en Fat Dog geen gitaarbands maar ik denk misschien nog aan vroegere tijden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.100
323
Ben niet zo enthousiast als de meesten hier. Opvallend veel namen die de voorbije jaren al op DTRH of Lowlands zelf stonden.

Nas, Big Thief, Jorja Smith en The Smile springen er voor nu uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JoLe en davadude

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
324
322
Voor mijn gevoel zijn backxwash, Bob Vylan en Fat Dog geen gitaarbands maar ik denk misschien nog aan vroegere tijden.
Ook voor de oude subgenres in rock is ruimte: Wargasm (nu-metal), Ramkot (Alt rock), MSPAINT (hardcore), Spiritbox (metal), Inhaler (Zoon/opvolger van U2) en LA Priest (Psychedelic rock)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.341
1.791
Erg blij mee! Veeeeeeel sterkere lineup dan de afgelopen jaren wat mij betreft! En mbt Goldband: tja. Ook geen fan van, maar laat maar ff zien dan..

Zou me eerlijk gezegd echt niet verbazen als ze in juni een tweede album droppen wat waanzinnig is (maar ik kijk ook niet raar op als t flopt 😂)

Add on: valt me wel op dat er niet echt meer legacy acts geboekt worden, zoals een Nile Rodgers en een Giorgio Moroder. Zou t bijvoorbeeld echt heel dik vinden als een David Byrne gewoon een Bravo show komt doen. Of moet je Sugababes nu legacy noemen?😂
Zo’n act kan prima in tweede lichting natuurlijk; pas op 1/3 van het programma.

Zit op het eerste oog ook geen reggae act tussen bijvoorbeeld, staat er doorgaans ook altijd op zondag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.341
1.791
Ben niet zo enthousiast als de meesten hier. Opvallend veel namen die de voorbije jaren al op DTRH of Lowlands zelf stonden.

Nas, Big Thief, Jorja Smith en The Smile springen er voor nu uit.
Dat zie je al jaren in de programmering van beide festivals. Dat is inderdaad jammer.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
538
183
Ik ben medium enthousiast ook. Ik vind het vrij treurig dat ze met Goldband op de proppen komen, daar is al genoeg over gezegd. Fred Again vond ik 2 jaar geleden en vorig jaar(dtrh) echt fantastisch en dat zal het nu weer worden, maar ook dat vind ik een te gemakkelijke boeking. Qotsa, prima boeking, niet mijn smaak.

Over het algemeen is er aardig geboekt, maar is het óf te makkelijk in mijn ogen (Fred Again, Goldband, Froukje, Peggy Gou, Maribou State, Overmono, Jungle by Night) óf het is simpelweg niet mijn smaak en dat is dan mijn eigen probleem. (Qotsa, The Smile, Jorja Smith, Sampha, Big Thief, Idles).

Waar ik wél enthousiast over ben is Soulwax en Half Moon Run, beide al jaren niet meer live gezien dus daar kijk ik wel naar uit. Lander & Adriaan op de zomerfeesten in Nijmegen kort gezien, dat gaat ook wel een heel tof feestje worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en davadude

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
197
328
Erg veel namen waar ik zelf niets mee heb, maar -door een enigszins objectieve bril bekeken- is dit nu al een hele sterke line-up in het middensegment van de poster en kan het de aanzet zijn tot een hele sterke undercard.


maar komaan, Goldband op deze positie zou toch nooit geaccepteerd mogen worden
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Ben niet zo enthousiast als de meesten hier. Opvallend veel namen die de voorbije jaren al op DTRH of Lowlands zelf stonden.

Nas, Big Thief, Jorja Smith en The Smile springen er voor nu uit.
Heb hetzelfde, echt een middle of the road, muziek voor de massa line-up. Wat er voor zorgt dat de meeste mensen enthousiast zijn, en dat het binnen een poep en een scheet uitverkoopt, maar ook dat ik er niet warm van word.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.535
2.003
Nu ik de line up nog eens echt goed bekijk, besloten om niet te gaan. De mid- en undercard zijn echt wel prima, maar zoals velen al eerder aangaven zijn er veel herhalingen van de afgelopen jaren LL/DTRH. Los daarvan vind ik de Goldband(+peggy gou) echt een te bizarre, schaamteloze headliner, waarvan ik verwacht dat ze precies de doelgroep aantrekken waar we het hier in het topic al vaker over hebben gehad. Niet meer mijn festival, ondanks dat de line up voor een groot gedeelte objectief wel prima is.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind de lineup in ieder geval een stuk beter als vorig jaar, erg veel namen die ik wel leuk vind, maar toch ook heel erg veel wat ik al gezien heb.
Sticks, Big thief, Brutalism, Denzel Curry, Fred again, Jorja, Skrillex, idles Fat dog, Hudson, Harry mack allemaal toffe namen maar NAS & Sampha zijn voor mij wel echt de uitschieters.
Goldband, vond ik 2 jaar geleden best leuk om eerlijk te zijn. (kende ze voor die tijd niet) , maar om ze nu meteen als headliner neer te zetten. Maar ach, ook geen wereldramp.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken