Lowlands 2024

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
83
208
Hele goede lijst. The XX is wel echt een droom die uit zou komen!!! Kunnen we daar binnenkort nieuwe muziek van verwachten?
Ze waren ook een van mijn absolute hoogtepunten van Lowlands '17 dus zou ze enorm graag terug zien op de Alpha.

Er gaan al een tijdje wat geruchten en Oliver Sim heeft al een keer bevestigd dat er nieuwe muziek aankomt, maar zover ik weet is er nog geen datum of moment aan gekoppeld. Tot die tijd blijf ik in ieder geval de oude platen grijsdraaien.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Als ik mag dromen en mijn perfecte Lowlandsdag mocht componeren zou die er ongeveer zou uitzien:

09:00 uur lekker wakker worden met een zonnetje, ontbijten onder de partytent
11.00 uur chillen in de wellness bij de Lake
13:30 uur lunch met een Dutch weed burger en cocktails
14.00 uur Rotterdams Philharmonisch Orkest speelt John Williams (Alpha)
15.15 uur IDLES (Heineken)
16.25 uur Hyphen (Lima)
17.30 uur even chillen bij de (party)tent en douchen (camping)
19:30 uur wat Indonesisch eten op de Planet op weg naar de Alpha (churros en/of Swirls toe)
20:15 uur Dropkick Murphys (Alpha)
21:30 uur meer cocktails drinken bij de Lake
22:30 uur Blur (Alpha)
00:30 uur Sandrien (Bravo)
02:00 uur Speedy J & Steve (Bravo)
03:30 uur Egbert & Secret Cinema (Bravo)
05:00 uur slapen

Zoiets.
 
Laatst bewerkt:

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
250
365
Die heeft zichzelf heel hard afgeschreven voor alles dat credible is met dat bailando nummer (en die TikTok video waarin ze zingt)

Heeft MOJO haar eigenlijk nog geboekt sinds de Rusland Oekraine binnen is gevallen? Ik weet dat er best wat festivals haar niet meer boeken, maar Awakenings etc. doen dit nog wel

Ik weet dat veel festivals haar lieten vallen omdat ze geen standpunt innam over de oorlog in Oekraïne, alhoewel ze wel na de annexatie van de Krim er direct heen ging voor een foto-op met overheidspersoneel.

Maar Bailando, die heb ik gemist. Buiten dat het een saai nummer is, wat heb ik gemist?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Als ik mag dromen en mijn perfecte Lowlandsdag mocht componeren zou die er ongeveer zou uitzien:

09:00 uur lekker wakker worden met een zonnetje, ontbijten onder de partytent
11.00 uur chillen in de wellness bij de Lake
13:30 uur lunch met een Dutch weed burger en cocktails
14.00 uur Rotterdams Philharmonisch Orkest speelt John Williams (Alpha)
15.30 uur IDLES (India)
16.25 uur Hyphen (Lima)
17.30 uur even chillen bij de (party)tent en douchen (camping)
19:30 uur wat Indonesisch eten op de Planet op weg naar de Alpha (churros en/of Swirls toe)
20:15 uur Dropkick Murphys (Alpha)
21:30 uur meer cocktails drinken bij de Lake
22:30 uur Blur (Alpha)
00:30 uur Sandrien (Bravo)
02:00 uur Speedy J & Steve (Bravo)
03:30 uur Egbert & Secret Cinema (Bravo)
05:00 uur slapen

Zoiets.
Idles is ondertussen wel doorgegroeid tot een late spot in de bravo of heineken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en fiesta

Reislustig

Playlistbediener
20 jun 2023
30
81
Ik zou een Reinier Zonneveld ook liever overslaan. Een zeer snelle bik op DJ Guide leert dat je hem in het huidig kalenderjaar zo'n 25 á 30 keer had kunnen bewonderen binnen de landsgrenzen, dus dan zie ik die spot liever ingevuld worden door een ietwat exclusievere (elektronische) act. Er zijn genoeg artiesten van dit formaat die minder frequent te zien zijn, én daarbovenop ook nog eens interessantere muziek maken. En dan heb ik het nog niet gehad over het publiek wat een dj als Reinier over het algemeen aantrekt...

Omdat je nooit weet wie er meeleest heb ik hier alvast mijn eigen (misschien iets te) hoopvolle lijstje waar ze wel wat inspiratie uit mogen halen.

Headliners/grote namen
Kendrick Lamar, Pearl Jam (of Eddie Vedder & the Earthlings), Tame Impala, Muse, The XX, Frank Ocean, Oscar & the Wolf, Florence + the Machine, J. Cole, Anderson .Paak, Bring me the Horizon, Post malone, Justice, Fontaines D.C, Royal Blood, The National, Lewis Capaldi, Hozier.

Middenklasse/opvulling
Denzel Curry, Saba, JID, Chronixx, Fresku, Mac DeMarco, The Smile, Sticks, Winne, Lijpe, Sef & het El Salvador Ensemble, Zwangere Guy, Ares, IDK, CHIKA, Masego, SAINt JHN, Ab-Soul, Damian Marley, Billy Talent, Claude, The Story So Far, Flatbush Zombies, Popcaan, The Smile, Sampha, Architects, James Blake, Kid Cudi, SuicideBoys, Nils Frahm, Monolink, Phoebe Bridgers (solo), Marc Rebillet, Lil Simz.

Nachtprogrammering/electronisch
Recondite, Tale of Us, Paul Kalkbrenner, Aphex Twin, Kink, Stephan Bodzin, Kaytranada, Jeff Mills, Jamie XX, Four Tet, Âme, Soulwax, Identified Patient, Octo Octa (evt b2b Eris Drew), Afra, Testpress, I-F, Dixon, Carl Cox, Richie Hawtin, Mathew Johnson/Freedom Engine, Karenn, British Murder Boys (of iets anders met Surgeon), Patrice Baümel, Colin Benders, Supershy, Disclosure, KAS:ST, Ross from Friends, Ben Böhmer.
Een lijstje om je vingers bij af te likken...
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Maar Bailando, die heb ik gemist. Buiten dat het een saai nummer is, wat heb ik gemist?
Niet bijster veel hoor. Het nummer is saai en gewoon makkelijk. Staat ook een video op haar eigen TikTok waarin ze er over vertelt en vrij (lees: heel) vals het nummer zingt
 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

zworp3

Support act
17 mei 2018
850
555
Die heeft zichzelf heel hard afgeschreven voor alles dat credible is met dat bailando nummer (en die TikTok video waarin ze zingt)

Heeft MOJO haar eigenlijk nog geboekt sinds de Rusland Oekraine binnen is gevallen? Ik weet dat er best wat festivals haar niet meer boeken, maar Awakenings etc. doen dit nog wel
Ze stond op Paaspop dit jaar, waar MOJO de boekingen van doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Waar het voor jou dus op neerkomt is dat als de Silent Disco niet naar jouw wens kan, dat die dan maar beter helemaal niet georganiseerd moet worden.
Nou nou nou dat is wel weer heel erg kort door de bocht, en een flauwe stelling overigens, maar ik vond het ten opzichte van de voorgaande jaren qua muziek echt zeer matig. Verder heb ik niks gezegd over dat het allemaal om mij draait vriend ;).
 
12 nov 2016
655
392
Als ik mag dromen en mijn perfecte Lowlandsdag mocht componeren zou die er ongeveer zou uitzien:

09:00 uur lekker wakker worden met een zonnetje, ontbijten onder de partytent
11.00 uur chillen in de wellness bij de Lake
13:30 uur lunch met een Dutch weed burger en cocktails
14.00 uur Rotterdams Philharmonisch Orkest speelt John Williams (Alpha)
15.15 uur IDLES (Heineken)
16.25 uur Hyphen (Lima)
17.30 uur even chillen bij de (party)tent en douchen (camping)
19:30 uur wat Indonesisch eten op de Planet op weg naar de Alpha (churros en/of Swirls toe)
20:15 uur Dropkick Murphys (Alpha)
21:30 uur meer cocktails drinken bij de Lake
22:30 uur Blur (Alpha)
00:30 uur Sandrien (Bravo)
02:00 uur Speedy J & Steve (Bravo)
03:30 uur Egbert & Secret Cinema (Bravo)
05:00 uur slapen

Zoiets.
Hier ook zoiets met een persoonlijke favoriet als headliner in de Alpha. Plus een hoop partydrugs en een lekkere beurt in de tent om 4 uur 's nachts. Goed leven heb je dan.
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
56
73
Ik vind het gefilosofeer over een 'dance'-headliner wel een interessante. Namen als Tiësto en Armin (maar ook internationaal iets als Calvin Harris ofzo) zie ik sowieso niet gebeuren, maar ook een Reinier Zonneveld lijkt me echt een long shot. Ik denk echt dat Lowlands naar iets exclusievers en liefst internationaals zoekt. En gezien de ontwikkeling van het publiek (discussie in het 2023-topic) is "karren maar" op zaterdagavond in mijn opinie echt een verkeerde afslag.

Wat dan wel? Peggy Gou, Nina Kraviz, Tale of Us, Fred Again.. (al dan niet in combinatie met Skrillex en Four Tet), zie ik echt wel als mogelijkheden. Deadmau5 of Eric Prydz, ook omdat ze wat meer legacy hebben. Een binnenlandse populaire naam als Ki/Ki, Young Marco of Job Jobse zou wellicht kunnen met een upgrade in show. Persoonlijk zou ik heel warm worden van DJ Koze of Jon Hopkins, maar denk dat dat te klein is als headliner. Aphex Twin is misschien weer te left-field (en ook niet meer echt zo exclusief na dit festivalseizoen).

Of je valt terug op de wat meer gangbare keuzes, de acts die sowieso ook een alternatieve fanbase hebben. Denk Chemical Brothers en The Prodigy.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Een Tiësto Trance set is het enige juiste antwoord op deze vraag. Het blijft geinig dat het LL- publiek dit soort namen zogenaamd te commercieel vinden. Maar zodra er 1 trance klassieker (of je gooit er alleen een techno kick onder ala Charlotte de Witte en je noemt het een Remix…), dan gaat heel LL uit zijn dak. Tja.

Verder lijkt me dat Fred Again helaas de grootste kanshebber is. Of ze graven Disclosure nog een keer op. Heel veel toffe live acts komen er ook niet bij heb ik het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Novis95
12 nov 2016
655
392
Hoe groot is Black Coffee hier eigenlijk? Speelt immiddels Madison Square Garden in het buitenland. Kan mogelijk ook als grote dance act.
 
  • Leuk
Waarderingen: J_M

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Een Tiësto Trance set is het enige juiste antwoord op deze vraag. Het blijft geinig dat het LL- publiek dit soort namen zogenaamd te commercieel vinden. Maar zodra er 1 trance klassieker (of je gooit er alleen een techno kick onder ala Charlotte de Witte en je noemt het een Remix…), dan gaat heel LL uit zijn dak. Tja.
Doet Tiësto dit uberhaupt (classic trance-set). Of zitten we ons te verlekkeren aan een idee waar hij zelf sowieso nooit zin in gaat hebben?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Doet Tiësto dit uberhaupt (classic trance-set). Of zitten we ons te verlekkeren aan een idee waar hij zelf sowieso nooit zin in gaat hebben?
Helaas niet, daarom moeten we er eens wat geld tegenaan gaan gooien ;). Nee Tiësto anno nu is geen kut aan hoor. En dat zeg ik als giga Tiësto fan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Pulp heeft net een succesvolle UK tour afgesloten en er zijn geruchten dat ze in 2024 internationaal gaan touren. Wat mij betreft zeer welkom, al zal de Alpha wel niet meer haalbaar zijn zoals in 2001.
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Tiesto of Armin op LL? Dan verkoop je als festival zijnde echt je ziel. Kan je net zo goed je naam omdopen tot Dance Valley-XL ;)
Snap sowieso de adoratie van die usb-dj's totaal niet
Tiesto heeft er al wel eens gestaan in 2002 en dat werd - als ik het me goed herinner - niet goed ontvangen door de hardcore crowd destijds.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en mroizo

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Tiesto of Armin op LL? Dan verkoop je als festival zijnde echt je ziel. Kan je net zo goed je naam omdopen tot Dance Valley-XL ;)
Snap sowieso de adoratie van die usb-dj's totaal niet
Omdat Tiësto en Armin juist geen usb dj's waren zoals al die 1001 techno namen die er ieder jaar staan. Maar daadwerkelijk dj's die met vinyl kunnen mixen een hele avonden konden vullen met "magie".

Maar dan wel Mr. Oizo heten, lol.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en mroizo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.016
8.661
Pulp heeft net een succesvolle UK tour afgesloten en er zijn geruchten dat ze in 2024 internationaal gaan touren. Wat mij betreft zeer welkom, al zal de Alpha wel niet meer haalbaar zijn zoals in 2001.
De Bravo dan maar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Athos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken