Lowlands 2024

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
682
620
QOTSA lijkt mij een goeie kanshebber, als ze festivals gaan doen zal dat in augustus zijn en niet weer rond de Pinkpop/Werchter periode. Lijkt mij een mooie rockheadliner voor Lowlands, zeker na de lovende recensies op Pinkpop. Dan kan daarna mooi een dance afsluiter in de Alpha
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Kun je je er een voorstelling van maken hoeveel herrie 30.000 meezingende mensen produceren? Er is geen vergunning om op donderdag over de geluidsnorm heen te gaan, dus als Lowlands iets organiseert dat dat wel doet hebben ze een probleem.
Ja natuurlijk kan ik me dat, maar mijn vraag is dan eerder waarom je dan überhaupt iets organiseert op de donderdagavond..

Plus, veel van die silent disco vindt plaats in Bravo en rondom de India, waaardoor dat geluid toch enigszins geblokkeerd wordt naar buiten, lijkt me?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

zworp3

Support act
17 mei 2018
842
548
Ja natuurlijk kan ik me dat, maar mijn vraag is dan eerder waarom je dan überhaupt iets organiseert op de donderdagavond..
Waar het voor jou dus op neerkomt is dat als de Silent Disco niet naar jouw wens kan, dat die dan maar beter helemaal niet georganiseerd moet worden.
 
  • Wow
Waarderingen: Broodrooster

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
269
318
Een heel onrealistisch lijstje met acts waar ik gelukkig van zou worden met daarnaast dan nog flink wat dingen om te ontdekken. En wat techno en feestmuziek om mijn medelowlanders gelukkig te maken.

Fontaines D.C.
IDLES
Blur
Young Fathers
Tame Impala
Gurriers
DITZ
Calexico
Qotsa
Soft Play
Osees
Vampire Weekend
LIFE
Talk Show
TRAAMS
Psychedelic Prn Crumpets
Deadletter
Squid
Baxter Dury
Phoebe Bridgers
Kevin Morby
Sam Fender
DIRK
CROWS
SNAYX
Black Country, New Road
Lorde
Phoenix
Yeah Yeah Yeahs
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
231
228
Ik vind de Silent Disco elk jaar top, kijk er echt naar uit. Lekker net iets te lam over t terrein slenteren en dansen op hitjes (vind niet dat er een gebrek aan meezingers is)

Als ik al een klacht had zou t de storing zijn op de koptelefoons, maar ook dat kan ik ze niet kwalijk nemen met 30.000 koptelefoons op X vierkante meter.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Een heel onrealistisch lijstje met acts waar ik gelukkig van zou worden met daarnaast dan nog flink wat dingen om te ontdekken. En wat techno en feestmuziek om mijn medelowlanders gelukkig te maken.

Fontaines D.C.
IDLES
Blur
Young Fathers
Tame Impala
Gurriers
DITZ
Calexico
Qotsa
Soft Play
Osees
Vampire Weekend
LIFE
Talk Show
TRAAMS
Psychedelic Prn Crumpets
Deadletter
Squid
Baxter Dury
Phoebe Bridgers
Kevin Morby
Sam Fender
DIRK
CROWS
SNAYX
Black Country, New Road
Lorde
Phoenix
Yeah Yeah Yeahs
Erg fijn lijstje wel hoor.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Als we het hebben over relevantere rockacts dan Staind die op LL zouden kunnen staan, eventueel als (sub)headliner: Wet Leg, Queens of the stone age, Phoebe Bridgers, Gorillaz, Arctic Monkeys, War on drugs, Fontaines DC. Zelfs acts als Green day of KoL zou ik relevanter vinden. Zet Staind maar in de 013 of op Bospop.
Totaal niet mee eens en vooral niet met wat je allemaal opsomt. Het lijkt wel of je Staind überhaupt niet kent afgezien van hun hitje. Ken je het album Staind (2011)? Ik zie dan een vergelijking met Wet Leg, Phoebe Bridgers, Gorillaz etc. totaal mank gaan als we het over rock / hardere rock hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en El Branco

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Totaal niet mee eens en vooral niet met wat je allemaal opsomt. Het lijkt wel of je Staind überhaupt niet kent afgezien van hun hitje. Ken je het album Staind (2011)? Ik zie dan een vergelijking met Wet Leg, Phoebe Bridgers, Gorillaz etc. totaal mank gaan als we het over rock / hardere rock hebben.
Het past niet op Lowlands, zeker niet als headliner. Ze hebben überhaupt nog nooit een grote show in NL gespeeld, dus ik snap niet zo goed waar je die positie op baseert?
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Totaal niet mee eens en vooral niet met wat je allemaal opsomt. Het lijkt wel of je Staind überhaupt niet kent afgezien van hun hitje. Ken je het album Staind (2011)? Ik zie dan een vergelijking met Wet Leg, Phoebe Bridgers, Gorillaz etc. totaal mank gaan als we het over rock / hardere
Luister inderdaad eens het live album uit 2021 van Staind. Naar mijn mening kunnen zij dat zat aan. Maar goed smaken blijven verschillen. Het is wel weer eens wat anders dan de hele rij die genoemd wordt.
Waarvan we de meeste al wel 2x hebben gezien . Het gaat ook om het ondekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Het past niet op Lowlands, zeker niet als headliner. Ze hebben überhaupt nog nooit een grote show in NL gespeeld, dus ik snap niet zo goed waar je die positie op baseert?
Ik heb het er toch niet over dat ze headliner moeten zijn? Als afsluiter in een Heineken zou dat prima kunnen.

Over een grote show in de Heineken. Hebben Amyl en John Coffey dat al wel gedaan?

Wat ik al eerder schreef in mijn LL verslag. Het lijkt erop dat LL bewust ervoor kiest bepaalde acts in een te grote tent te zetten. Zie Turnstile, Tamino, maar ook Boygenius en The Haunted Youth etc. I know, waren geen afsluiter, maar Amyl was op het einde ook akelig leeg aan het lopen of lag dat aan de band?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Ik heb het er toch niet over dat ze headliner moeten zijn? Als afsluiter in een Heineken zou dat prima kunnen.

Over een grote show in de Heineken. Hebben Amyl en John Coffey dat al wel gedaan?

Wat ik al eerder schreef in mijn LL verslag. Het lijkt erop dat LL bewust ervoor kiest bepaalde acts in een te grote tent te zetten. Zie Turnstile, Tamino, maar ook Boygenius en The Haunted Youth etc. I know, waren geen afsluiter, maar Amyl was op het einde ook akelig leeg aan het lopen of lag dat aan de band?
Ik zie dat El Branco ze als eerste noemde. Als hij het over afsluiters heeft, dan ga ik er dus vanuit dat hij de headliner slot bedoelt.
Heineken zou kunnen, al weet ik niet of er echt veel mensen voor warm lopen. Ik zou zelf in ieder geval liever een verfrissende act zien als Heineken afsluiter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Ik heb het er toch niet over dat ze headliner moeten zijn? Als afsluiter in een Heineken zou dat prima kunnen.

Over een grote show in de Heineken. Hebben Amyl en John Coffey dat al wel gedaan?

Wat ik al eerder schreef in mijn LL verslag. Het lijkt erop dat LL bewust ervoor kiest bepaalde acts in een te grote tent te zetten. Zie Turnstile, Tamino, maar ook Boygenius en The Haunted Youth etc. I know, waren geen afsluiter, maar Amyl was op het einde ook akelig leeg aan het lopen of lag dat aan de band?
Coffey speelt in Afas eind dit jaar.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Een heel onrealistisch lijstje met acts waar ik gelukkig van zou worden met daarnaast dan nog flink wat dingen om te ontdekken. En wat techno en feestmuziek om mijn medelowlanders gelukkig te maken.

Fontaines D.C.
IDLES
Blur
Young Fathers
Tame Impala
Gurriers
DITZ
Calexico
Qotsa
Soft Play
Osees
Vampire Weekend
LIFE
Talk Show
TRAAMS
Psychedelic Prn Crumpets
Deadletter
Squid
Baxter Dury
Phoebe Bridgers
Kevin Morby
Sam Fender
DIRK
CROWS
SNAYX
Black Country, New Road
Lorde
Phoenix
Yeah Yeah Yeahs
Toplijst! Denk helaas dat je deze bands niet op LL gaat vinden. Tijd voor jou om een ander festival te bezoeken (BKS) ;)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik zie dat El Branco ze als eerste noemde. Als hij het over afsluiters heeft, dan ga ik er dus vanuit dat hij de headliner slot bedoelt.
Heineken zou kunnen, al weet ik niet of er echt veel mensen voor warm lopen. Ik zou zelf in ieder geval liever een verfrissende act zien als Heineken afsluiter.
Ik snap je aanname en misschien bedoelt hij dat wel. Maar headliner Alpha is inderdaad te hoog gegrepen. Alpha zou kunnen, op bijvoorbeeld de originele Foals spot, al verwacht ik dat Staind een pak duurder is.

Qua verfrissende acts Heineken. Welke zou je daar dan neerzetten?
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Ik beantwoordde je vraag, meer niet. :) Heb zelf nog nooit van Staind gehoord.
Bedoelde ook echt niet als hoofd afsluiter maar op de vrijdag of zaterdag zou het best passen. En als je er nog nooit van gehoord hebt is dit toch een fijne verrijking van de muziek kennis.
By the way ben bang dat alles wat we roepen het niet gaat worden.🤫🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.552
2.030
Ik snap je aanname en misschien bedoelt hij dat wel. Maar headliner Alpha is inderdaad te hoog gegrepen. Alpha zou kunnen, op bijvoorbeeld de originele Foals spot, al verwacht ik dat Staind een pak duurder is.

Qua verfrissende acts Heineken. Welke zou je daar dan neerzetten?
Parcels, Jacob Banks, Big Thief, Gabriels, Teskey Brothers, Weval, Sleep Token, Altin Gün, Haunted Youth(met nog een album erbij), Nia Archives, Wolf Alice, Alvvays.
 
  • Leuk
Waarderingen: Broodrooster en fiesta

Gebruikers die dit onderwerp bekijken