Graspop Metal Meeting 2026

Heb vorig jaar ook genoten van Airbourne & the Dead Daisies op de Jupiler en Biohazard het jaar ervoor
Dat zijn ook de uitzondering.
In de laatste 2 slots van ieder podium kan iets fantastisch staan.
Blind guardian was nog in het daglicht al goed.

Het is nu 20 april,..

Vind het wel tijd voor de laatste namen en de time tabelletjes,.....

Zijn wel lekker en leuk bezig maar ..
Heb hem al een tijd niet gezien.
Maar PreFXDesigns die kon de website goed ontleden en had meestal in de gaten wanneer dit soort dingen klaar stonden voor de komende dagen.
Wie weet zien we hem nog een keer met wat nieuws.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Timetable zal ook wel weer eerst in de app komen zoals bij Werchter.
Als er voor die een update klaar staat is het de moment ;)

Vorig jaar was dat trouwens morgen..

• Pray
  • Leuk
Waarderingen: Slyder73x en Dwarf
De jupiler🎉 een plek waar ik normaal toch wel vrij veel te vinden ben, maar op de donderdag dit jaar waarschijnlijk niet zo

Blackgold: niks voor mij

Slay Squad: niks voor mij

Thrown: niks voor mij

Grade 2: deze band begint wel op me te groeien tijdens het inluisteren, vooral de nieuwere albums kan ik wel waarderen. Waarschijnlijk ga ik hier wel even kijken :)

John Coffey: altijd leuk om even te gaan kijken als* er geen clashes zijn, maar niet mijn eerste prio

Pennywise: ook hier zal ik wel even gaan kijken als* ik niks anders te doen heb

The Dillinger Escape Plan: niks voor mij

* grote als

Hopefully not too late, but here my list for the first 4 stages:

The Offspring: 9
Within Temptation :7
A day to remember: 6
Accept: 8
Danko Jones: 7
Ego kill Talent: 3

Limp Bizkit: 7
Megadeath: 8
Tom Morello: 3
Wind Rose: 9
Static-X: 10

Anthrax: 7
Cult of Luna: 5
Septicflesh: 4
Wolves... : 3
Gatecreeper: 4
Snot: 2
Dying Wish: 4
Distant: 2

The Dillinger.... : 4
Pennywise: 7
John coffey: 3
Grade 2:
Thrown: 5
Slay squad: 5
Black Gold: 4

Overigens zijn de bands die ooit headliner van een Marquee zijn geweest, maar ook van een Main Stage, en daardoor al eerder in het GMM Hurt/Heal spel de revue passeerden, hierbuiten gelaten:
  • Behemoth
  • Emperor
  • Iced Earth
  • In Flames
  • King Diamond
  • Lamb of God
  • Bring Me the Horizon
  • Parkway Drive
  • Volbeat

Idem voor cover/tribute bands en bands die enkel op een pre-party stonden:
  • Dirkschneider
  • Philip Anselmo & The Illegals
  • Brides of Lucifer
  • Present Danger

Als de meesten (een deel van) deze bands alsnog graag wil meenemen, dan kan dat natuurlijk. 😉
Ik heb geprobeerd nog wat aan de opzet te sleutelen om bovenstaande bands er nog bij te voegen, maar dat gooit de hele boel alleen maar doorelkaar.. 😅
64 (= 2 tot de macht 6) is een ideaal aantal voor een knock-out spel, dus eigenlijk wil ik gewoon met dat aantal starten.

Om toch nog enkele mooie en typische Marquee-namen te kunnen toevoegen, stel ik voor een kleine poll te houden om de afvallers te bepalen die niet zullen meedoen.

De 4 cover/tribute en pre-party bands laat ik sowieso maar alvast weg, enkel de 9 main stage headliners zijn toegevoegd, wat het totaal op 73 brengt.
Daarvan moeten er dus 9 uit om tot 64 te komen.
Iedereen mag/kan dus een maximum van 9 bands kiezen.
De 9 bands met de meeste stemmen zullen dus niet meedoen aan de bracket.

Hier de POLL.

Kleine tip: van alle namen is Six Feet Under de enige die nog niet daadwerkelijk al een Marquee heeft geheadlined. 😉

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd nog wat aan de opzet te sleutelen om bovenstaande bands er nog bij te voegen, maar dat gooit de hele boel alleen maar doorelkaar.. 😅
64 (= 2 tot de macht 6) is een ideaal aantal voor een knock-out spel, dus eigenlijk wil ik gewoon met dat aantal starten.

Om toch nog enkele mooie en typische Marquee-namen te kunnen toevoegen, stel ik voor een kleine poll te houden om de afvallers te bepalen die niet zullen meedoen.

De 4 cover/tribute en pre-party bands laat ik sowieso maar alvast weg, enkel de 9 main stage headliners zijn toegevoegd, wat het totaal op 73 brengt.
Daarvan moeten er dus 9 uit om tot 64 te komen.
Iedereen mag/kan dus een maximum van 9 bands kiezen.
De 9 bands met de meeste stemmen zullen dus niet meedoen aan de bracket.

Hier de POLL.

Kleine tip: van alle namen is Six Feet Under de enige die nog niet daadwerkelijk al een Marquee heeft geheadlined. 😉
Ah leuk, een voorronde, target practice 🎯

Wat mij betreft zijn van de main stage headliners alleen BMTH, Parkway Drive, en Volbeat definitief "Marquee band af" dus die zou ik eruit stemmen, Lamb Of God is een twijfelgeval en de rest voelt nog wel aan als Marquee bands. Prima om SFU er ook uit te gooien, dat laat nog 5 "vrije keuzes" over voor bands waarvan ik denk "wat is dit en waarom is het Marquee headliner geweest" haha

Er staat trouwens nog "Welke 13 bands doen NIET mee?" in de poll, dat was waarschijnlijk nog met die 4 cover/tribute acts erbij? Wellicht kun je dat nog aanpassen :)

Kunnen we niet een voorronde houden om daarna op 64 uit te komen?
Dit is toch een soort voorronde? Had toevallig al letterlijk dat woord in mijn eerste zin gebruikt voor je dit bericht plaatste, maar zat nog te typen ;)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Wat mij betreft zijn van de main stage headliners alleen BMTH, Parkway Drive, en Volbeat definitief "Marquee band af" dus die zou ik eruit stemmen
helemaal mee eens. Parkway Drive en BMTH behoren tot mijn favoriete bands maar hebben niets te zoeken in een marquee spel dus heb ik er al uitgestemd
Er staat trouwens nog "Welke 13 bands doen NIET mee?" in de poll, dat was waarschijnlijk nog met die 4 cover/tribute acts erbij? Wellicht kun je dat nog aanpassen :)
Viel me ook al op probeerde 13 bands in te sturen maar dat mocht niet :)

Voor mij vallen Amon Amarth en Anthrax ook af. En hoe graag ik ze ook hoor, betwijfel ik of een In Flames in dit rijtje hoort. Al ga ik er wel niet op stemmen. Idem Lamb of God.

Mijn stemmen gingen eerder naar bands die ik nu écht op de mainstage of op een ander podium verwacht. Ergo een Volbeat, Stone Sour, Pennywise, PWD, BMTH, enzovoort.

Wat mij betreft zijn van de main stage headliners alleen BMTH, Parkway Drive, en Volbeat definitief "Marquee band af" dus die zou ik eruit stemmen,
Eens, die zou ik er ook uitlaten.
Lamb Of God is een twijfelgeval en de rest voelt nog wel aan als Marquee bands.
Ook eens, LOG zou ik het voordeel van de twijfel gunnen.
Prima om SFU er ook uit te gooien, dat laat nog 5 "vrije keuzes" over voor bands waarvan ik denk "wat is dit en waarom is het Marquee headliner geweest" haha
Ik neig zelf vooral naar de punk/hardcore bands (MFATGG, Terror, Cro-Mags, Pennywise, Agnostic Front, SOIA).
Dat zijn er 6, met SFU, BMTH, Parkway Drive en Volbeat kom je dan op 10, net eentje teveel..
Maar er is ook wat te zeggen voor (of beter gezegd tegen) bands die niet meer bestaan/actief zijn, zoals Type O Negative, Kyuss Lives!, Children Of Bodom, Iced Earth.
Oeps, idd.. 😉
Dit is toch een soort voorronde? Had toevallig al letterlijk dat woord in mijn eerste zin gebruikt voor je dit bericht plaatste, maar zat nog te typen ;)
Mja, dit had natuurlijk op allerlei manieren gekund, dit leek me wel het handigste.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Dr. Hannibal
Voor mij vallen Amon Amarth en Anthrax ook af. En hoe graag ik ze ook hoor, betwijfel ik of een In Flames in dit rijtje hoort. Al ga ik er wel niet op stemmen. Idem Lamb of God.

Mijn stemmen gingen eerder naar bands die ik nu écht op de mainstage of op een ander podium verwacht. Ergo een Volbeat, Stone Sour, Pennywise, PWD, BMTH, enzovoort.
Ja dat is ook een goeie invalshoek, niet aan gedacht.
Ik neig zelf vooral naar de punk/hardcore bands (MFATGG, Terror, Cro-Mags, Pennywise, Agnostic Front, SOIA).
Dat zijn er 6, met SFU, BMTH, Parkway Drive en Volbeat kom je dan op 10, net eentje teveel..
Paar van die bands ook eruit gestemd ja.
Maar er is ook wat te zeggen voor (of beter gezegd tegen) bands die niet meer bestaan/actief zijn, zoals Type O Negative, Kyuss Lives!, Children Of Bodom, Iced Earth.
Ook overwogen ja maar ik vind dat een band prima postmortem als ultieme Marquee band uitgeroepen kan worden, in theorie. In praktijk gaan ze het wellicht niet heel ver schoppen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ook overwogen ja maar ik vind dat een band prima postmortem als ultieme Marquee band uitgeroepen kan worden, in theorie. In praktijk gaan ze het wellicht niet heel ver schoppen.
Dat is waar.
Ook hier geldt immers weer 'met het oog op verleden, heden én toekomst'. :)
En ik vind TON, COB en KL! toch ook wel hele mooie namen voor dit spel, zeker voor de breedte qua variatie.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread