Rock is voor Graspop geen probleem, pas als we er prog voor plakken zou het niet passen. Dan denk ik vooral dat we teveel naar genres aan het kijken zijn in plaats van of een band los van het labeltje van een genre past.
Ik vind Rush niet minder passend dan andere grote rock namen die al wel op Graspop hebben gestaan. bijvoorbeeld.
En dan zijn er ook nog bands die men op basis van legacy goedkeurt, Rush zou daar voor mij ook onder passen.
Rock is zeker weten geen probleem voor GMM, ook niet op hoge plekken, maar ook in rock heb je enorm veel variatie (classic rock, hard rock, soft rock, Southern rock, blues rock, folk rock, pop rock, arena rock, shock rock, glam rock, psychedelic rock, alternative rock, experimental rock, post-rock, industrial rock, electronic rock, rap rock, indie rock, garage rock, noise rock, ook stoner rock, punk rock als je creatief wil zijn

), en niet alles past even goed op een main stage (al dan niet als headliner).
Prog rock is wat dat betreft wat speciaal.
Een beetje prog kan natuurlijk prima op een main stage, maar hoe meer prog het wordt, hoe minder toegankelijk het voor het gemiddelde publiek wordt.
Rush lijkt me zeker nog wel toegankelijk genoeg, maar of GMM ze ook echt zou boeken (of beter gezegd Live Nation ze GMM zou gunnen), waag ik te betwijfelen.