Graspop Metal Meeting 2026

Ik heb echt nog nooit van Rush gehoord. Dit is een eerste oprechte "wie?!" :LOL:

Spirit of the Radio staat altijd in de top2000, die ken je misschien.

Als je ooit Guitar Hero hebt gespeeld: Warriors of Rock had 2112 in de verhaallijn verwerkt uit het hoofd en Tom Sawyer dacht ik ook in een andere versie.

Als je iets kent, dan waarschijnlijk een van die drie.

Edit: 2112 was ook een stukje bij een van de tribute concerten. Of die van Ozzy, of die van Foo Fighters drummer?

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Timmetje
Rock is voor Graspop geen probleem, pas als we er prog voor plakken zou het niet passen. Dan denk ik vooral dat we teveel naar genres aan het kijken zijn in plaats van of een band los van het labeltje van een genre past.

Ik vind Rush niet minder passend dan andere grote rock namen die al wel op Graspop hebben gestaan. bijvoorbeeld.

En dan zijn er ook nog bands die men op basis van legacy goedkeurt, Rush zou daar voor mij ook onder passen.
Aerosmith is toch ook meer rock (en blues) dan metal, die stonden terecht op Graspop, Nu is Rush niet per se van die groote, maar Rush zou een zondag zeker kunnen/mogen headlinen. Juist omdat het misschien nogal een niche band is dat een verkoop element is. Maar idd ook voor een Tw Classic/ Boutique/in the park/ welke naam ze nog uit hun reet trekken.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Koekdoos
Spirit of the Radio staat altijd in de top2000, die ken je misschien.

Als je ooit Guitar Hero hebt gespeeld: Warriors of Rock had 2112 in de verhaallijn verwerkt uit het hoofd en Tom Sawyer dacht ik ook in een andere versie.

Als je iets kent, dan waarschijnlijk een van die drie.

Edit: 2112 was ook een stukje bij een van de tribute concerten. Of die van Ozzy, of die van Foo Fighters drummer?
2112 op de main, de nacht reeds gevallen, pintje daarbij, lijkt me heerlijk

Rock is voor Graspop geen probleem, pas als we er prog voor plakken zou het niet passen. Dan denk ik vooral dat we teveel naar genres aan het kijken zijn in plaats van of een band los van het labeltje van een genre past.

Ik vind Rush niet minder passend dan andere grote rock namen die al wel op Graspop hebben gestaan. bijvoorbeeld.

En dan zijn er ook nog bands die men op basis van legacy goedkeurt, Rush zou daar voor mij ook onder passen.
Rock is zeker weten geen probleem voor GMM, ook niet op hoge plekken, maar ook in rock heb je enorm veel variatie (classic rock, hard rock, soft rock, Southern rock, blues rock, folk rock, pop rock, arena rock, shock rock, glam rock, psychedelic rock, alternative rock, experimental rock, post-rock, industrial rock, electronic rock, rap rock, indie rock, garage rock, noise rock, ook stoner rock, punk rock als je creatief wil zijn 😉 ), en niet alles past even goed op een main stage (al dan niet als headliner).

Prog rock is wat dat betreft wat speciaal.
Een beetje prog kan natuurlijk prima op een main stage, maar hoe meer prog het wordt, hoe minder toegankelijk het voor het gemiddelde publiek wordt.
Rush lijkt me zeker nog wel toegankelijk genoeg, maar of GMM ze ook echt zou boeken (of beter gezegd Live Nation ze GMM zou gunnen), waag ik te betwijfelen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Koekdoos
Is er een indicatie dat er nog optredens bijkomen naast/ bovenop de aangekondigde reeks van vandaag?

Aangezien het hier zo stil is (momenteel ook in de Alcatraz HH), wat vinden jullie de leukste en wat vinden jullie de minst leuke headliner dit jaar?

Voor mij (van leukst naar minst leuk)

1. Sabaton
2. The Offspring
3. Volbeat
4. Bring Me The Horizon
5. Limp Bizkit
6. Def Leppard
7. Knocked Loose
8. Bad Omens
Ligt er nogal aan of je mijn persoonlijke smaak wil, of prijskwaliteit verhouding.
1. Volbeat
2. Sabaton
3. Within Temptation
4. Limp Bizkit
5. The Offspring
6. Def Leppard
7. Alice Coopee
8. Electric Callboy
9. Bring Me The Horizon
10. Architects
De andere headliners...had ik niet als headliners geplaatst. Ik denk dat ik eerder Breaking Benjamin of Alter Bridfe had geplaatst.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Helaas zijn de prijzen er ook naar 😬

En dan hebben we ‘t nog niet eens gehad over de prijzen voor eten en drinken, of de belabberde infrastructuur. Toch best blij met Graspop en Alcatraz!
de VS kennende komt er ook nog 100 dollar aan random fees bij als je doorklikt? :ROFLMAO:

Wat een gigantische lineups hebben ze toch altijd in de Verenigde Staten

Bekijk bijlage 18605
Vorig jaar hadden ze op Sick New World, Metallica en Linkin Park op een dag...dit ging niet door omdat er onvoldoende animo was. Te veel grote bands is ook niet alles.
Je kunt het ook moeilijk overtreffen.
Americaanse vrienden van mij zweren dan juist weer bij Europese festivals.
Wij hebben in ieder klein landje wel een festival. Dat is in de US lang niet overal. Wij zijn ook niet gewend om kilometers te rijden voor een festival..althans de gemiddelde Europeaan.

Je zag ook veel grote namen met bijv Fields of Rock (Black Sabbath, Rammstein, Motorhead, Velvet Revolver, Audioslave) en FortarockXXL (Rammstein, Volbeat, Motorhead..oke in mindere mate).
Als je dan ineens een stap terug moet doen..valt het altijd tegen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo

Bekijk bijlage 18605
Dit valt nog mee, het enige bekende in Europa dat de Europese festivals maar niet weten te boeken precies is My Chemical Romance. Maar Sublime, Bilmuri, Danny Eifman en die band tussen The Prodigy Ministry (ik kan het niet lezen, lijkt wel Russisch) ken ik echt niet. Wel opvallend hoe klein Machine Head en Sabaton daar zijn! Pierce The Veil is dan weer denk ik zo'n Amerikaanse band die in Europa amper voet aan wal krijgt.

en die band tussen The Prodigy Ministry (ik kan het niet lezen, lijkt wel Russisch)
The Mars Volta.

Verder is Danny Elfman een componist van filmmuziek, oa bekend van Edward Scissorhands. Briljante componist en zijn liveshows schijnen ook erg de moeite waard te zijn. Ik hoop al jaren op een kans van een show van hem in Nederland, maar tot op heden nog geen geluk.

Verder is Danny Elfman een componist van filmmuziek, oa bekend van Edward Scissorhands. Briljante componist en zijn liveshows schijnen ook erg de moeite waard te zijn. Ik hoop al jaren op een kans van een show van hem in Nederland, maar tot op heden nog geen geluk.
Weet je dat zeker..? 🫥😉

Uh, ja? In dat linkje wat je stuurt is de conclusie volgens mij letterlijk dat het aannemelijk lijkt dat hij ten onrechte beschuldigd is?

Los van dat denk ik dat je de verkeerde voor je hebt, want ik probeer me juist zo min mogelijk bezig te houden met welke artiest waar allemaal precies van beschuldigd wordt, omdat dat serieus afdoet aan mijn muziekbeleving en ik in de meeste gevallen toch nooit kan bewijzen wat wel of niet waar is.

• 100
  • Leuk
Waarderingen: El_Leipo en MetalLimbo
Uh, ja? In dat linkje wat je stuurt is de conclusie volgens mij letterlijk dat het aannemelijk lijkt dat hij ten onrechte beschuldigd is?

Los van dat denk ik dat je de verkeerde voor je hebt, want ik probeer me juist zo min mogelijk bezig te houden met welke artiest waar allemaal precies van beschuldigd wordt, omdat dat serieus afdoet aan mijn muziekbeleving en ik in de meeste gevallen toch nooit kan bewijzen wat wel of niet waar is.
Sorry, was misschien een beetje flauw, en niet per se direct aan jou gericht.
Ja, ik had de conclusie gezien, maar ook dat hij eerder een betaling was overeengekomen.
Ik sta er verder wel ongeveer hetzelfde in als jij.

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Bekijk bijlage 18605

Maar zou je ook 7 podia willen? Ik heb vaak al clashes genoeg met de 5 die er nu zijn 😅 Meer bands op de affiche wilt - in mijn geval toch - niet zeggen dat je ook meer bands zal zien in een weekend.

Zouden we Lindsey Stirling ook ooit op Graspop mogen verwachten😂

Misschien niet 100% Graspop materiaal, maar ik zou er alleszins zeker staan 😁 Ik denk dat wat meer folk-achtige bands (bv. Faun) wel nog op Graspop geapprecieerd zouden kunnen worden, niet? Op Wacken staan er precies toch elk jaar een aantal en dat lijkt daar te werken (spreek mij tegen, want ik ben nog nooit op Wacken geweest). Uiteindelijk staat/stond Heilung ook op onze metalfestivals.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread