Graspop Metal Meeting 2026

Let me also give you my wishlist for the undercard:

- Wind Rose
- Three Days Grace
- Sepultura
- Channel zero
- Trivium
- Acid Bath
- Bilmuri
- Ice Nine Kills
- President
- Thrown
- Alter Bridge (Friday TBC?)
- Kublai Khan Tx
- Kanonnenfieber
- Gnome
- Psychonaut -> have a new album
I sincerely hope your predicitons will come true, for my taste it would be a killer line up 🤘

• Geweldig
Waarderingen: BlackwaterPark
Ik hoop vooral op een pakket namen vandaag. Ben echt benieuwd naar de alternatieven in de tenten op de zaterdag en zondag.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Het lijkt me dat we tot volgende week moeten wachten. Ze zullen het momentum van de aankondigingen nog wat langer vast willen houden in plaats van nu een week lang aankondigingen doen, om vervolgens de week van de verkoop alleen de accommodaties en prijzen bekend te maken

We hebben al genoeg gezever of de aankondiging überhaupt komt.
Hier is het momentum er wel.

Laat staan als er 80 namen droppen.

Paar leuke nummer ontdekt van Turbonegro. Is dat niets voor Graspop? Een Jupilerstage ofzo?

deze lineup had er een pak beter uit gezien moest linkin park hier op donderdag staan. Maar dat was buiten de cashgrab van livenation gerekend ..
Beetje flauw. Tijdens Graspop staan ze ook in zuid Europa, dus waren ze überhaupt beschikbaar? Wat de band zelf wil is eerder leidend.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds voor vandaag de 4 Marquee headliners droppen, maandag die van de Jupiler en dan dinsdag Metaldome (allemaal op de poster per stage met logo) en dan woensdag undercard.

Zal wel niet gebeuren, maar zou wel leuk zijn!
Zou wel top zijn, had het ook goed gevonden. Maar het stilzwijgen van onze orakels is oorverdovend 😄

Beetje flauw. Tijdens Graspop staan ze ook in zuid Europa, dus waren ze überhaupt beschikbaar? Wat de band zelf is eerder leidend.
LP is een band die ook RW kan headlinen. Ik kan het me goed voorstellen dat zo'n band voor het grootste podium kiest. RW festivalpark is toch 60-70% groter dan de GMM Stenehei, niet niks. Metallica geeft om dezelfde reden de voorkeur aan RW, ligt niet alleen aan Live Nation.

LP is een band die ook RW kan headlinen. Ik kan het me goed voorstellen dat zo'n band voor het grootste podium kiest. RW festivalpark is toch 60-70% groter dan de GMM Stenehei, niet niks. Metallica geeft om dezelfde reden de voorkeur aan RW, ligt niet alleen aan Live Nation.
met de grote hype van vorig jaar snap ik dat maar ik denk toch dat die hype al serieus is afgezwakt nee?

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo
met de grote hype van vorig jaar snap ik dat maar ik denk toch dat die hype al serieus is afgezwakt nee?
Neemt niet weg dat 3/4 van hun zomertour opnieuw uit stadions bestaat. Dan lijkt het me ook logisch dat ze hier voor de "losse" show met 55.000 bezoekers gaan dan 1 van de 8 headliners te zijn op een festival met dezelfde capaciteit.

De headliners zeggen mij totaal niks (enkel limp bizkit voor de nostalgie), dus hopen dat de undercard wat meevalt.

Ik heb eens gekeken naar de juni festivals in Europa, en kom aan deze namen voor mijn wishlist:

Gojira
Kanonenfieber
Thrown
Septicflesh
Sepultura
Kublai Khan X
Six feet Under
Neckbreakker
The Browning
Baest
Maceration
Rivers of Nihil

Relatief kleine lijst maar dit komt waarschijnlijk ook omdat bijna alles qua death metal tourt in augustus 🤷🏻‍♂️

Dus zal het vooral hopen worden op 1 dagje met enkele van bovenstaande namen.

• Leuk
Waarderingen: toizumi

Users who are viewing this thread