Graspop Metal Meeting 2026

Ging meer om het sanitair. De rave doet ons niet veel. Maar is er wel een iets na het festival te doen?
dat is allemaal op het festivalterrein, de metal dome wordt dan afterparty.

Sanitair is proper, maar op de drukke momenten is het wel soms wat aanschuiven

Lijkt me gewoon een typisch gevalletje van AI die dingen uit zijn duim zuigt

Kan ook geen enkele reden bedenken waarom Gojira nog niet aangekondigd zou zijn
AI hallucineert heel gemakkelijk op zo’n dingen. Haalt vb ook wel eens bands van de affiche van 2025 en maakt je wijs dat die voor 2026 geboekt zijn.

ChatGPT heeft bij mij nog nooit datum en uur juist gehad. Dus ik betwijfel of Gojira dan wel juist is.

Pwd of Ghost of Gojira of deftones of ?? donderdag

Steel panther sub op vrijdag? Past wel voor TS denk ik.

Of trivium, staan ook wel hoog op andere festivals

Ik zie ze die Grote Kaai in Lokeren niet voltrekken hoor. Ze kunnen er staan maar het zal toch met een grotere act na hun zijn.
Dat denk ik niet hoor. Die verkopen misschien niet uit maar wel goed denk ik hoor. Zet er nog Airbourne bij en Sepultura en een paar Belgische acts en de metal dag van de LF is ook weer een feit.

Als afsluiter van de Jupiler stage zou ideaal zijn op zaterdag. Dan kan de metalcore en power metal weer even met elkaar van stage wisselen op zaterdag, zoals Graspop dat graag doet (want meestal is de Groezrock achtige muziek op de Jupiler stage en iets als Beast In Black staat op andere dagen gewoonlijk MD of mainstage). Alleen vrees ik dat Helloween zo'n laag slot niet accepteert. Maar ik hoop het oprecht van wel. Vorig jaar met Airbourne en Dragonforce is bewezen dat die stage de grotere producties ook kan dragen, en die stage staat tegenwoordig misschien wel gelijk met de mainstage van een festival als Rock Hard (en zelfs bijna de mainstage van vroeger van Graspop, nog iets groter en schermen, en een verhoogd platform voor rolstoelgebruikers) waar Helloween wel wilt headlinen. Dus ik hoop er op maar vrees er voor. Maar LF zou ik ook toejuichen

Misschien (Ik zeg misschien) omdat Gojira november/ begin december een tour door Frankrijk doet. Voor Gojira komen er ook een hele boel mensen uit Frankrijk naar Graspop
Die tour is denk ik al volledig uitverkocht. De datum in Lille is volledig sold out. En dat is de show het dichtst bij Dessel. Als het Gojira is vind ik het nog moeilijker een reden te verzinnen waarom ze Marilyn Mansob nog niet zouden aankondigen mocht dit de laatste headliner zijn, anders dan dat Brian (want zo heet die man echt) het zelf wil aankondigen tijdens zijn show in de Lotto Arena. Maar Gojira heeft hier vind staan dat Joe het zelf kan aankondigen.

Oprecht. Mijn grote wens is Slayer. Maar als dat niet kan, hoop ik oprecht op Gojira. Echt waar. Ik ben er geen fan van, maar het is wel een band die keer op keer levert. Ik heb ze enkele keren live gezien vanop een afstand en voor de fans moet dit echt een beleving zijn. Die band is zo intens live. Ik hoor ze bijna niet bij wijze van spreken maar ik voel ze bij wijze van spreken. En als ze er staan na Megadeth (en als ze er staan, dan STAAN ze er ook), en ik heb niks anders, kan het wel eens zijn dat ik mijn Graspop ijsje van 2026 (traditie, elk jaar op Graspop eet ik graag een ijsje) verrober terwijl ik hun bekijk (en voel)

En veel liever hen, dan Ghost. Eerlijk gezegd. Guns N' Roses hoop ik persoonlijk niet tenzij voor recht toe recht aan set van 90 min en dat de band alles wat lager speelt, wat meer aangepast aan Axl zijn stem. Marilyn Manson ... Mjah hij is sober en levert blijkbaar tegenwoordig wel. Maar ik blijf het toch moeilijk hebben met ... Sorry we gaan deze discussie niet opnieuw doen. Vroeger kon ik wel wat verdragen van zijn muziek maar ik heb het er tegenwoordig moeilijk mee, net als dat ik het moeilijk had met Pantera lange tijd maar ik ben in 2023 toch maar gaan kijken en zal dat uiteindelijk ook wel doen met MM als ze er staan

Just checked Deftones tour dates. Their Dortmund show isn’t sold out yet. Would that be a reason for announcing them later on?
I hope this Download announcement will clue us in on Ghosts and Deftones availability. Those are the only two semi-realistic names I can really think of for that Thursday slot.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Tenzij ik ergens iets gemist heb is Helloween geen band die je bij de laatste 4 van Graspop zet?

Die kunnen perfect in het grote paket zitten, als ze komen.
Kunnen die niet gewoon Jupiler of marquee afsluiten?

• Leuk
Waarderingen: Joe
Just checked Deftones tour dates. Their Dortmund show isn’t sold out yet. Would that be a reason for announcing them later on?
I hope this Download announcement will clue us in on Ghosts and Deftones availability. Those are the only two semi-realistic names I can really think of for that Thursday slot.
I think people are reading way too much in "show X hasn't sold out yet". Look at Sabaton, the majority here was convinced that the announcement wouldn't happen because the show in December is not sold out yet and here we are. I definitely don't think that a show in Dortmund is going to have any influence on announcements made for a Belgian festival.

In the end, festival organisers want to sell tickets as soon as possible. If an announcement can help them and the booking has been confirmed, they will announce it. One factor could be that a band wants to announce a summer tour at a given date, which could delay announcements, but given that Deftones have already been announced for a number of festivals, I'd be very surprised if that's the case here.

• Leuk
Waarderingen: DaanV en PreFXDesigns
I think people are reading way too much in "show X hasn't sold out yet". Look at Sabaton, the majority here was convinced that the announcement wouldn't happen because the show in December is not sold out yet and here we are. I definitely don't think that a show in Dortmund is going to have any influence on announcements made for a Belgian festival.

In the end, festival organisers want to sell tickets as soon as possible. If an announcement can help them and the booking has been confirmed, they will announce it. One factor could be that a band wants to announce a summer tour at a given date, which could delay announcements, but given that Deftones have already been announced for a number of festivals, I'd be very surprised if that's the case here.
I understand you for Dortmund. But I am surprised as well that Sabaton is announced yet and same for Bad Omens. Because these shows are from the same organiser , Live Nation. So it is the same wallet. So I would think they first want to sell some more tickets for Sabaton and Bad Omens their own shows

(Voor zij die geen Engels kunnen: dat het me verbaasd dat Sabaton en Bad Omens al zijn aangekondigd , want het is dezelfde organisator en dus de zelfde portefeuille. En dat ik dus zou veronderstellen dat toch eerst nog wat tickets willen verkopen voor die hun losse shows)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Voor ‘t zelfde geld wilt Download een exclusive aankondiging voor Deftones of Ghost ofzo. Dan moet GMM wel wachten.

Users who are viewing this thread