Ik zie ze die Grote Kaai in Lokeren niet voltrekken hoor. Ze kunnen er staan maar het zal toch met een grotere act na hun zijn.
Dat denk ik niet hoor. Die verkopen misschien niet uit maar wel goed denk ik hoor. Zet er nog Airbourne bij en Sepultura en een paar Belgische acts en de metal dag van de LF is ook weer een feit.
Als afsluiter van de Jupiler stage zou ideaal zijn op zaterdag. Dan kan de metalcore en power metal weer even met elkaar van stage wisselen op zaterdag, zoals Graspop dat graag doet (want meestal is de Groezrock achtige muziek op de Jupiler stage en iets als Beast In Black staat op andere dagen gewoonlijk MD of mainstage). Alleen vrees ik dat Helloween zo'n laag slot niet accepteert. Maar ik hoop het oprecht van wel. Vorig jaar met Airbourne en Dragonforce is bewezen dat die stage de grotere producties ook kan dragen, en die stage staat tegenwoordig misschien wel gelijk met de mainstage van een festival als Rock Hard (en zelfs bijna de mainstage van vroeger van Graspop, nog iets groter en schermen, en een verhoogd platform voor rolstoelgebruikers) waar Helloween wel wilt headlinen. Dus ik hoop er op maar vrees er voor. Maar LF zou ik ook toejuichen
Misschien (Ik zeg misschien) omdat Gojira november/ begin december een tour door Frankrijk doet. Voor Gojira komen er ook een hele boel mensen uit Frankrijk naar Graspop
Die tour is denk ik al volledig uitverkocht. De datum in Lille is volledig sold out. En dat is de show het dichtst bij Dessel. Als het Gojira is vind ik het nog moeilijker een reden te verzinnen waarom ze Marilyn Mansob nog niet zouden aankondigen mocht dit de laatste headliner zijn, anders dan dat Brian (want zo heet die man echt) het zelf wil aankondigen tijdens zijn show in de Lotto Arena. Maar Gojira heeft hier vind staan dat Joe het zelf kan aankondigen.
Oprecht. Mijn grote wens is Slayer. Maar als dat niet kan, hoop ik oprecht op Gojira. Echt waar. Ik ben er geen fan van, maar het is wel een band die keer op keer levert. Ik heb ze enkele keren live gezien vanop een afstand en voor de fans moet dit echt een beleving zijn. Die band is zo intens live. Ik hoor ze bijna niet bij wijze van spreken maar ik voel ze bij wijze van spreken. En als ze er staan na Megadeth (en als ze er staan, dan STAAN ze er ook), en ik heb niks anders, kan het wel eens zijn dat ik mijn Graspop ijsje van 2026 (traditie, elk jaar op Graspop eet ik graag een ijsje) verrober terwijl ik hun bekijk (en voel)
En veel liever hen, dan Ghost. Eerlijk gezegd. Guns N' Roses hoop ik persoonlijk niet tenzij voor recht toe recht aan set van 90 min en dat de band alles wat lager speelt, wat meer aangepast aan Axl zijn stem. Marilyn Manson ... Mjah hij is sober en levert blijkbaar tegenwoordig wel. Maar ik blijf het toch moeilijk hebben met ... Sorry we gaan deze discussie niet opnieuw doen. Vroeger kon ik wel wat verdragen van zijn muziek maar ik heb het er tegenwoordig moeilijk mee, net als dat ik het moeilijk had met Pantera lange tijd maar ik ben in 2023 toch maar gaan kijken en zal dat uiteindelijk ook wel doen met MM als ze er staan