Graspop Metal Meeting 2026

Al bij al mooi geboekt van graspop!

Headliners op herhaling

- Nieuw - Bad Omens
- Nieuw - Breaking Benjamin

- 2016 - Twisted Sister

- 2022 - Volbeat
- 2022 - Sabaton
- 2022 - (Within Temptation)

- 2023 - Def Leppard

- 2024 - Bring Me The Horizon
- 2024 - Limp Bizkit (upgrade)
- 2024 - (Alice cooper)
- 2024 - (Electric Callboy)

Dat zijn dan dus al 10 bands die prima als headliner kunnen staan, en dan ontbreekt nog de zaterdag south stage HL
Blij dat jij zo enthousiast bent.. Ik ben er niet zo van onder de indruk

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Hmm niet mijn smaak die zondag. Heb net wat Sabaton geluisterd, maar dat slaat nog niet echt aan. Wellicht nog wat vaker luisteren. Dus de score:

Must see: BMTH, Breaking Benjamin, Architects
Graag zien: Electric Callboy, Within Temptation, Babymetal
Al gezien, maar graag nog eens zien: Bad Omens, Volbeat, Limp Bizkit
Ontdekken of niet gaan zien: Megadeth, Def Leppard, Twisted Sister, Sabaton, Alice Cooper

Maar goed, kijk vooral heel erg uit naar wat de undercard te bieden heeft.

Must sees op zondag: Sabaton, Def Leppard, Electric Callboy, Alice Cooper.

Verder nog Twisted Sister, Within Temptation, Volbeat en Megadeth.

8 uit 14 namen om te zien en dat dan precies in een jaar dat je niet gaat kunnen 👌 👌
Dus jij gaat niet naar graspop als ik het goed begrijp maar wil ons toch gezelschap houden? :o wel bedankt voor het gezelschap dan.

Op zich ben ik wel blij met de headliners/subs, ik koop daarvoor eigenlijk toch nooit speciaal mijn ticket maar die zijn natuurlijk altijd mooi meegenomen!

Zeker: Volbeat, Breaking Benjamin, BMTH, Bad Omens, Architects, Sabaron en EC
Mogelijks, hangt van clashes/sfeer/energie af: Limp Bizkit, Within Temptation, Babymetal
Niet: Megadeth, TS, Def Leppard, Alice Cooper

Kortom, zeker geen slechte effort van Graspop voorlopig!

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Maar met alle respect, het is wel van allemaal wat. Dus dat niet alles bevalt dat leeft hier ook, maar ik kan met niet voorstellen dat ik me geen 4 dagen kan vermaken. Er is meer dan alleen de headliners
Je betaalt toch 320 euro voor een ticket + nog alle drankjes voor 3.50 euro per token. Dan zit ik niet te wachten op een zondag als deze, waarbij ik de laatste vier acts op de Main Stage al sowieso geen kans meer ga geven.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Blij dat jij zo enthousiast bent.. Ik ben er niet zo van onder de indruk
idealiter had ik liever andere namen gezien, maar als je ziet wat er tourt hadden ze het niet veel beter kunnen doen.

Ik had liever Gojira, Marilyn Manson, Parkway drive, Sleep Token gehad ipv bands zoals Def Leppard, Twisted sister of volbeat.

maar wat niet tourt kun je niet boeken en het is ook niet mogelijk om alles wat wel tourt te boeken

Dus jij gaat niet naar graspop als ik het goed begrijp maar wil ons toch gezelschap houden? :o wel bedankt voor het gezelschap dan.

Klopt, andere prioriteiten in die periode, dus ‘moet’ een jaartje overslaan. Wat dus wel erg zonde is met zo’n dag als zondag. Misschien dat tegen die tijd nog een half dagje gaat lukken, maar anders gewoon de livestream!

• Pray
  • Sad
Waarderingen: saurus en Pauly Robin
Toch wel gemengde gevoelens hier. Kan precies voor het eerst in jaren weinig enthousiasme opbrengen voor deze eerste aankondigingen.

Undercard is sowieso meer mijn ding, maar graspop is wel één van de majors, dan pak je toch wel graag een paar 'grote' namen mee om je ticket te valoriseren. Mogelijks zullen de andere stages iets meer bieden dan.

Heel blij met deze zondag! Kan ik zonder schuldgevoel eerder op huis aan. Alleen EC missen, maar die al in 2024 gezien

• Winning
Waarderingen: Rockbeer
Even terug evalueren van 2025
- donderdag 3,5 headliners gezien (epica met een half oog en eten)
Vrijdag: 1 headliner (behemoth)
Zaterdag: 1 headliner (NiN)
Zondag: 0,5 headliners (till meer met afkeer op afstand. Er was niks anders meer)

Dus als ik in 2026 globaal 1 headliner per dag meepik zit ik al goed. Heb meestal toch iets anders te doen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DaanV
Maar met alle respect, het is wel van allemaal wat. Dus dat niet alles bevalt dat leeft hier ook, maar ik kan met niet voorstellen dat ik me geen 4 dagen kan vermaken. Er is meer dan alleen de headliners
Die diversiteit is in ieder geval een goed iets, maar allemachtig, wat zijn al die namen cliché. Als je me een jaar geleden had gevraagd welke namen er op het affiche zouden staan, had ik er zeker tien goed kunnen hebben. En dat is gewoon een patroon. Vier dagen vermaak kan ik me voor velen ook wel voorstellen, hoor, maar je betaalt toch ook om wat headliners te zien. Undercard zal ook genoeg diversiteit in komen, maar ik vind het ook een beetje een treurig geheel tot nu toe met ouwe van dagen, partybands en kwalitatief net wat minder. Pak daar de grootte van de artiesten bij en het is wat mager.

For me, this is the weakest Graspop headline since I started going in 2018 and I wouldn’t say it’s particularly close.

Unfortunately most of these bands feel like textbook example repeat offenders to me. Many were there in 2024. Many have been touring constantly for a number of years.

I’m not going to sugarcoat anything, so far I wouldn’t buy a ticket if it weren’t for my friend group and the pleasant experience I had in recent years.

Crossing my fingers for a few highlights as part of the undercard because so far, there aren’t many, as far as I’m concerned.

For me, this is the weakest Graspop headline since I started going in 2018 and I wouldn’t say it’s particularly close.

Unfortunately most of these bands feel like textbook example repeat offenders to me. Many were there in 2024. Many have been touring constantly for a number of years.

I’m not going to sugarcoat anything, so far I wouldn’t buy a ticket if it weren’t for my friend group and the pleasant experience I had in recent years.

Crossing my fingers for a few highlights as part of the undercard because so far, there aren’t many, as far as I’m concerned.
ik denk dat iedereen die al een aantal jaar meegaat in de festivalwereld dit gevoel wel vanzelf begint te krijgen. in metal en hardrock zijn er sowieso maar een vast aantal headliners waardoor je heel veel repetitie krijgt.

Wat ik aan tot nu toe alle namen bijzonder vind is dat dus Megadeth de enige naam is die gewoon ''niet lullen maar beuken'' band is. De rest moet het allemaal van gimmicks, outfits en Instragrammibility hebben. Gewoon spijkerbroek-sneakers-bandshirt en vlammen godverdomme!

En weinig kans dat die TBC dus een beuk band gaat zijn. Zo oud ben ik echt nog niet maar man wat mis ik nu Black Sabbath, Dio en Motorhead. Het is echt over de hele linie het gewoon net niet. En ik ben best content met TS, DL en Sabaton. Maar dan nog denk ik ''waar is die beuk band nou?''

Laatst bewerkt:
Ik merk dat ik nog een beetje moet wennen aan een nieuwe richting. Veel genres waar ik niks mee heb, bands die ook niet de grootste zalen trekken op erg hoge posities en namen die ik niet het hele veld zie voltrekken. Ze mogen me best mijn ongelijk bewijzen (en ik wil ook heel graag positief zijn), maar ik zie het niet zo gebeuren en ben nog steeds voorstander van het breder trekken van Graspop.
Precies mijn gedachte. Staan voor mijn gevoel nu aardig wat acts tussen, die ik nog niet zo heel lang geleden ergens in de middag/avond heb zien staan op GMM en vergelijkbare festivals.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Joslittel

Users who are viewing this thread