Graspop Metal Meeting 2026

Of morgen! Als er een specifieke naam is die ook Sweden Rock zal lossen!

Zou kunnen, Werchter en Graspop hebben al eens eerder op dezelfde dag een aankondiging gedaan, maar verwacht dan alsnog wel later in de week, Graspop kondigt wel vaker niet op dezelfde dag als een hele tour aan

Moet niet eerst een nieuwe style aangekondigd worden?

Is wel eens op dezelfde dag gebeurd, dacht ik. Maar het kan inderdaad ook dat ze eerst dat nog aanpassen en t nog een weekje wachten is. Maar als Sweden Rock morgen met iets speciaals komt tussen de headliners, dan weten we voldoende!

Kans lijkt me groter dat sweden rock en graspop aan het wachten waren op Ghost
Of op Hellfest, die meestal gans de affiche in één keer aan de wereld voorschotelen. Op hun Instagram pagina kwam vorige week de vraag wanneer de affiche zou bekend gemaakt worden, en het antwoord was "soon". Def Leppad zal er niet staan, en ook Goijra niet, want die gaan in Frankrijk maar één festival aandoen.

Sabaton en Ghost zullen wel grote kanshebbers zijn. En wie weet Iron Maiden. Al is hun concert te Parijs nog niet uitverkocht. Dat was dit jaar toch anders.Al was de 2de avond ook niet uitverkocht.

Hoe graag ik ook Ghost heb, dit zou toch maar een zwakke eerste aankondiging zijn.

Is er een naam waar je dat niet bij zou hebben? Gojira?

Verwacht dat je een Twisted Sister of Def Leppard nou ook niet meteen een sterke eerste naam vind?

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Hoe graag ik ook Ghost heb, dit zou toch maar een zwakke eerste aankondiging zijn.
Bedoelde niet perse als eerste aankondiging, maar gewoon een band waar festivals mogelijk op aan het wachten zijn

Graspop probeert vaak wel te wachten tot al zijn headliners klaar zijn om aan te kondigen voor dat ze beginnen met aankondigen zodat ze alles in een korte tijd kunnen droppen

Als ze dit jaar die grote headliner missen en meer met sterke coheads werken zie ik ze ook wel twee headliners tegelijk aankondigen

• Leuk
Waarderingen: Lars.
So it begins !

Oh Boy Fan GIF

Geen idee waarom..

Def leppard lijkt me nu ook niet meteen een naam om mee te starten (al zou dat na die zelfbevestiging niet meteen abnormaal zijn) en er zijn uiteraard zwaardere namen om te starten maar qua groote en bekendheid lijkt me dat net perfect.

Welke naam zou je beter vinden? 😌

Is er een naam waar je dat niet bij zou hebben? Gojira?

Verwacht dat je een Twisted Sister of Def Leppard nou ook niet meteen een sterke eerste naam vind?
De afgelopen jaren hadden we tool, maiden, guns n roses, rammstein, black Sabbath, ... En consoorten als eerste headliner. Er is niks mis met Ghost headliner maar ik vermoed dat er wel nog een grotere naam komt. Bon Jovi? Dat zou volgens mij wel een naam zijn die direct een bommetje legt al denk ik dat het eerder Guns n roses zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
De afgelopen jaren hadden we tool, maiden, guns n roses, rammstein, black Sabbath, ... En consoorten als eerste headliner. Er is niks mis met Ghost headliner maar ik vermoed dat er wel nog een grotere naam komt. Bon Jovi? Dat zou volgens mij wel een naam zijn die direct een bommetje legt al denk ik dat het eerder Guns n roses zal zijn.
Had hier precies gelezen dat die zen stem al even ver door was als die van Axl?

Users who are viewing this thread