Graspop Metal Meeting 2024

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Op dit punt begint het ook gewoon te lijken alsof Metallica expres Graspop zit te vermeiden. Vooral nu ze wéér op Hellfest staan en niet GMM. Wat mij betreft mogen ze dan ook maar gewoon wegblijven.
 

defplay

Campingartiest
28 nov 2017
82
20
Lucky to have 2 tickets for HF (2nd wave), as for me HF poster much nicer - a fan of FF and like QoTSA too. In few words it does not have that repetition that GMM has in terms of headliners and other top bands: AC (2022), JP (2022), 5FDP (2022), MH (2023), DP (2022), Scorpions (2022)... plus the last 2 are not good anymore (as for me). Even comparing to a huge 2 weekends of 2022, only a few groups are repeated (Metallica! is big PLUS) and many other nice names to attend + special gems as for me like Pain of Salvation. Missing Pendulum, The Halo Effect (though DT is there and was not in 2023), Igorrr (did a great show in 2022, but fucked up 15 mins of it).
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en imac

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
86
70
Zaterdag metal town tickets willen kopen, maar helaas te laat. 2 personen tickets waren al uitverkocht. Ondertussen aan het zoeken om andere plaats voor caravan.
Iemand weet of er andere plekken zijn waar we terecht kunnen?
Ik hoorde ergens iets van een boomkwekerij maar vind niets terug.
 

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Met het nieuws dat Metallica in 2025 weer een uitgebreide festival tour gaat doen, kunnen we het 2025 topic wel alvast aan maken.
De eerste 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica opnieuw een optie is want ze touren weer
De volgende 200 pagina's zullen er over gaan dat Metallica op Werchter staat en dat het Graspop weer niet gelukt is
Vanwaar heb je die info? :)
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Op dit punt begint het ook gewoon te lijken alsof Metallica expres Graspop zit te vermeiden. Vooral nu ze wéér op Hellfest staan en niet GMM. Wat mij betreft mogen ze dan ook maar gewoon wegblijven.
Werchter heeft 20 of 30000 man meer. Meer geld = metallica. Metallica zijn geldwolven. Da's mijn redenering denk ik.
Het zal allemaal wel niet zo zwart-wit zijn. En al die bands willen leven van hetgeen ze doen. Bij de ene band gaat dat vlotter dan bij de andere. Vergeet ook niet dat achter die bands ook een bedrijf zit. Al die mensen leven daar ook van.

Metallica speelt nu opnieuw op Hellfest, terwijl daar minder volk op de weide is dan op Graspop. En als ik het me goed kan herinneren, is het Metallica idd om geld te doen. Ze hebben in het verleden een paar projecten gedaan, die hen op het rand van het bankroet heeft geholpen. Dus halen ze nu hun schade in. Maar andere bands (Iron Maiden, Rammstein, en vele andere) doe net hetzelfde.
 

Elf

Campingartiest
3 mrt 2023
83
104
Meestal vind ik dat Graspop t.o.v. Hellfest de betere line up heeft. Dit jaar vind ik echter (ook al ben ik volgens mij een van de weinigen op dit forum) dat Hellfest het mooiere affiche wel echt heeft.

Mocht iemand nog weten waar je aan een paar combitickets zou kunnen komen, zou ik dat graag horen 😂
Volledig akkoord. Voor het programma van Hellfest had ik combi ticket gekocht en had ik veel van mijn vrienden kunnen overtuigen van hetzelfde. Nu sommigen enkel donderdag ticket of helemaal niets...
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
535
731
Hellfest heeft Metallica en Foofighters, dus zwak kun je dat niet bepaald noemen.
Dan A7x als headliner is oke. Machine head is duidelijk de kleinere headliner, waarsch door de kostenpost van de grote 2. Los van dat Machinehead misschien een tof optreden neerzet, is het gewoon een naam die veel minder publiek bespeeld. Die zijn meer vergelijkbaar qua populairiteit met Architects, In Flames en Parkway Drive. 0
Ik denk nog steeds dat Machine Head gewoon een geplande headliner was voor 2024. Staan op zoveel festivals als headliner en los van hun GMM optreden zou dit de eerste festivaltournee sinds lang worden. Gecombineerd met het headlinertekort denk ik dat het management het gewoon heel goed 'uitgespeeld' heeft en vanaf nu ook gewoon headliner blijven.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Sorry maar deze redenering volg ik niet
Bands krijgen op festivals toch niet betaald per ticket dat wordt verkocht?
Ik neem aan dat de gage van Metallica exact hetzelfde is of ze nu op Graspop of Werchter staan
Dat was mss een beetje te kort door de bocht. Ik weet ook wel dat graspop buiten iets minder man een volwassener publiek heeft met meer geld. Graspop heeft nog buitenaf andere betalende accomodaties, maar werchter heeft dan weer betalende camping. Graspop en werchter heeft mss weer een verschil in personeel om te betalen, inkomsten uit die paar centen intrest van skullies die niet verkocht kunen geraken bij graspop. Bij werchter ligt dat anders? Enfin, ik kan nog zo even doorgaan.
Het punt is, wie heeft op het laatste de grootste hand om metallica te betalen of zit er meer achter?
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.171
1.234
Meestal vind ik dat Graspop t.o.v. Hellfest de betere line up heeft. Dit jaar vind ik echter (ook al ben ik volgens mij een van de weinigen op dit forum) dat Hellfest het mooiere affiche wel echt heeft.

Mocht iemand nog weten waar je aan een paar combitickets zou kunnen komen, zou ik dat graag horen 😂
Binnenkort dagtickets, altijd een optie om er 4 te kopen :D
 
  • Leuk
Waarderingen: joris313

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Hellfest heeft voor mij toch een podium teveel eerlijk gezegd. De lineup ziet er voor het blote oog goed uit maar na verdere inspectie kun je het net zo goed Clashfest noemen.
Nog een voordeel van graspop zou ik zeggen? Alhoewel wacht maar tot binnen een paar maanden. Dan gaan we het mss ook clashpop metal meeting noemen.
Oh btw team ne obliviscaris!!!
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Hmmm, ik begin steeds meer interesse te krijgen in DeathbyRomy en Defects ik weet niet, het heeft wel wat
Ga toch eens een blikje wagen als er geen clash is ( verwacht een vroeg plekje )

Leuk een beetje discoveren tussen door
 

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Nog een voordeel van graspop zou ik zeggen? Alhoewel wacht maar tot binnen een paar maanden. Dan gaan we het mss ook clashpop metal meeting noemen.
Oh btw team ne obliviscaris!!!
Dat is ook wel zo, maar met een dedicated black metal stage en een dedicated death metal stage die elkaar afwisselen op hellfest betekend het voor mij gewoon dat al het andere automatisch clasht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Sam Timmermans

Campingartiest
9 aug 2021
86
70
Mja, ik vind die affiche van Hellfest toch behoorlijk underwhelming. Zo een Foo Fighters en Royal Blood toch ook een beetje dooddoeners.
Prodigy wel leuk, maar wij hebben Pendulum.

Mogen wel overkomen:

Dropkick Murphy’s
Madball
Clawfinger
Ne Obliviscaris
Therapy?
Skalmöld
Hopelijk Prodigy ook naar Graspop.
Lijkt mij ideaal om een grote tent om te bouwen voor 1 dag/nacht naar elektro-achtig iets. Samen met Pendulum zou dit wel goed lukken...
Fingers crossed bij mij...
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Pauly Robin

Gebruikers die dit onderwerp bekijken