Graspop Metal Meeting 2023

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
40 euro voor de tour van Igorrr, Amenra, Hangman's Chair en Der Weg Einer Freiheit. Daar waren we al bang voor.
Ik vind dat echt wel goedkoop voor Igorrr + amenra. En dan nog even kennis maken met panzerfaust die ik enkel van naam ken.
Misschien ook omdat igorrr bij mij op nummer 4 of 5 staat van favoriete bands ooit.
Ik snap wel dat dit gedurfd is. Maar waarschijnlijk omdat amenra belgen zijn en igorrr niet? Vervoerskosten zijn hoger en vragen zo ook meer geld. Ach ja. 't Is ook maar een vreemde theorie.
Igorrr stond ook verrassend laag op alcatraz. Maar ik denk wel dat ze nog kunnen groeien. Ik denk als grote fan van igorrr dat ze beter eerst een jaartje voor amenra moesten spelen en een volgende keer als grote act. Of eerst de ab headlinen. Vorst staat gelijk aan parkway drive of behemoth + arch enemy headlinen.
Als daar metalbands komen zijn het meestal de grote namen die eventueel kunnen doorgroeien naar sportpaleis zoals volbeat en sabaton.
Dit was even uitleg voor de nederlanders onder jullie. ;)
Edit: Weet je nog wat ik enkele posts geleden zei met bands zoals igorrr die in de toekomst mss doorgroeien? (die lange post) MMaar zo vlug had ik het niet verwacht.
Ook wel opvallend dat om volk te trekken bij nieuwe generatie grotere bands dat ze meestal grotere supports boeken of duo's.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Daar heb ik ze al staan toch? :)
Aha; ik was te snel met op de reageerknop te klikken. Zag ze niet staan in je eerste rijtje "Kleinere headliners of sub of ms2 afsluiter: Avenged Sevenfold, Motlley Crue, Nightwish, Machine head, Pantera, Faith no more, Ghost, Gojira, Evanesence, parkway drive" 🙃
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik vind dat echt wel goedkoop voor Igorrr + amenra. En dan nog even kennis maken met panzerfaust die ik enkel van naam ken.
Misschien ook omdat igorrr bij mij op nummer 4 of 5 staat van favoriete bands ooit.
Ik snap wel dat dit gedurfd is. Maar waarschijnlijk omdat amenra belgen zijn en igorrr niet? Vervoerskosten zijn hoger en vragen zo ook meer geld. Ach ja. 't Is ook maar een vreemde theorie.
Igorrr stond ook verrassend laag op alcatraz. Maar ik denk wel dat ze nog kunnen groeien. Ik denk als grote fan van igorrr dat ze beter eerst een jaartje voor amenra moesten spelen en een volgende keer als grote act. Of eerst de ab headlinen. Vorst staat gelijk aan parkway drive of behemoth + arch enemy headlinen.
amenra heeft vorig jaar cirque royal uitverkocht : 3500 plaatsen, ik vermoed dat ze hopen dat die 3500 mensen terug gaan afkomen + wat extra volk voor igorrr, maar ik vrees dat we niet al die 3500 mensen gaan zien als amenra geen headliner is.

ideaal zou zijn dat ze amenra voor de belgische show laten headlinen
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Headliners die alleen zullen komen als 'grote headliner van de dag: Slipknot, Metallica, SOAD, GNR
(SOAD is een erg kleine kans, en GNR hoop ik vooral van dat ze niet komen)

Kleinere headliners of sub of ms2 afsluiter: Avenged Sevenfold, Motlley Crue, Nightwish, Machine head, Pantera, Faith no more, Ghost, Gojira, Evanesence, parkway drive
Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.
was er dan al een naam die 100% confirmed is?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Disturbed en Alter Bridge misschien ook al categorie sub, of zijn die nog net een trede lager?

amenra heeft vorig jaar cirque royal uitverkocht : 3500 plaatsen, ik vermoed dat ze hopen dat die 3500 mensen terug gaan afkomen + wat extra volk voor igorrr, maar ik vrees dat we niet al die 3500 mensen gaan zien als amenra geen headliner is.

ideaal zou zijn dat ze amenra voor de belgische show laten headlinen
Om even tot rust te komen na een geweldig optrede van igorrr. Iemand van Belgisch limburg? haha Ik heb livebeelden gezien van dour en ook pol and rock festival met aardig veel volk. Ja dour is al tegen de franse grens waar igorrr vandaan is. En pol and rock is gratis. Dus dat zegt nog niks.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.

Hollywood Vampires met die paar data in Duitsland rondom Graspop data?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Ik hoop met jullie mee dat Machine Head weer op de festivals staat volgend jaar. Die Burn My Eyes show van 2019 in de 013 behoort tot de beste shows die ik ooit heb gezien. Nieuwe album vind ik ook ouderwets goed.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Mooi artikel, de enige die al stiekem bevestigd is, staat er niet eens tussen :D tenzij podiumafsluiters niet tellen als headliners, maar dan horen er nog enkelen niet in thuis...

Jij was nochtans degene die het hier gemeld heeft hoor :D Helaas dus geen verrassing, denk dat ze op ongeveer elk forum wel als grote kanshebber genoemd werden/worden.
Ik had persoonlijk gehoopt interessantere namen te kunnen ontdekken, maar dit was de enige die ik tijdens graspop bevestigd kreeg.

P22, al ontdek ik nu, met deftig terug te lezen, dat Loek die bevestiging meldde voor download. Oeps 🙃
Anyway, benieuwd of ze er volgende week al iets over onthullen.

Zo moeilijk kan de optelsom niet zijn, vriendjes.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Zo moeilijk kan de optelsom niet zijn, vriendjes.
dat was het gerucht dat parkway drive afsluiter is voor download maar uiteindelijk wil dit niks zeggen voor graspop. Ik wil volgende week wel eens horen als ze iets lossen over graspop maar ik denk dat het afwachten wordt
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Even nog wa igorrr gezever sorry. Of toch niet. Op stubru juist de reclame gehoord van amenra + igorrr bij popnieuws. Wel opvallend dat ze niets over igorrr zeiden (de naam één maal vernoemd) en wel over amenra. Zouden ze dan misschien toch uitzonderlijk afsluiten voor België?
Oh en weet iemand of er veel volk stond bij igorrr op alcatraz?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
"dit was de enige die ik tijdens graspop bevestigd kreeg"
ben even de weg kwijt
Om welke band gaat het nu?
Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.
als het om parkway drive gaat heb je zeker al 1 enthousiaste persoon
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
op blabbermouth.net staat een interview met robb flynn over het waarom machine head geen festivals meer deed/doet. kan er niet goed uit begrijpen of ze het wel weer gaan doen :unsure:
Ik vind het maar een erg vaag artikel. Hij zegt dat als je een paar festivals doet dat je dan meteen alle festivals moet doen en dat je maanden lang moet touren om alles festivals af te gaan?

Er zijn toch genoeg bands die een combinatie doen van zaalshows met een aantal festivals?

Essentie van zijn verhaal is in ieder geval dat hij meer de connectie voelt met de fans bij zaal shows. Bloodstock vonden ze geweldig om te doen, maar niet bij ieder festival hebben ze die ervaring (en hij lijkt een afkeer te hebben tegen oost-europese festivals)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
volgens mij ging toen erom dat ze niet als support wouden spelen voor een publiek dat eigen al klaar stond voor de headliner. ze kunnen toch ook de marquee afsluiten. krijgen ze ook eigen publiek.
Klopt ze wilden zonder support spelen ook niet als support voor een andere band.
Nu doen ze echter een tour met amon amarth en the halo affect dus dat principe is ook van de baan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken