GMM Marquee Bracket

Normaal is het alles of niks bij maar vandaag wil ik de rangen mee bepalen

Ayreon op 8 dus nul punten

Mastoson wegens Blood And Thunder en MDB wegens een bepaald nummer waarvan ik momenteel zelfs niet op de titel kom op 7 en 6 en dus allebei een punt

Behemoth wint de kwartfinale en eindigt op 4 met 8 punten

Dus

Ayreon: 0
Mastdon: 1
My Dying Bride: 1
Behemoth: 8

Mja, eigenlijk geldt voor Amenra min of meer hetzelfde, een festival is zeker niet de ideale setting voor hen.
Net als bv. Heilung komt Amenra het allerbest tot z'n recht in een rustige omgeving (een zaal dus met een dedicated publiek), waar je tijdens de ingetogen, intieme passages van hun muziek een spreekwoordelijke speld zou moeten kunnen horen vallen.
Op festivals is er toch te vaak sprake van 'geluidsvervuiling' van andere podia (en bezoekers), wat behoorlijk afbraak kan doen aan de beleving.

Hmm, hier ben ik het helemaal niet mee eens, eerlijk gezegd. Was je afgelopen jaar bij de set van Amenra in de Marquee? Dat was juist perfect qua publiek. We stonden daar vrij ver vooraan met alleen maar mensen die het snapte. Naarmate de set vorderde, vormde zich een groep mensen die allemaal met de ogen dicht en respect voor (de ruimte van) anderen helemaal opgingen in de show. Was één van mijn tofste festivalervaringen ooit. En ja, tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar qua stil zijn tijdens stille passages is het fijnproeverspubliek op Graspop heel erg fijn.

Wil niks afdoen aan Amenra hun zaaloptredens, want ze zijn sowieso een ongelooflijk goeie liveband in welke setting dan ook. Maar de wisselwerking met de Marquee is voor mij ultiem.

Dat gezegd hebbende: van de vier bands waar we vandaag op stemmen, steekt er qua ultieme Marquee band eentje echt boven de anderen uit, wat mij betreft. Dus:

Ayreon: 0
Behemoth: 0
Mastodon: 0
My Dying Bride: 10

• 100
Waarderingen: Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread