GMM Marquee Bracket

Emperor - Cradle Of Filth: 10-0
Heilung - Opeth: 8-2
Tiamat - Testament: 10-0
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 2-8

Heilung - Opeth: 10-0
Tiamat - Testament: 0-10
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 0-10

Ondanks dat ik de laatste keer weer heb genoten van Cradle Of Filth, ga ik in deze strijd toch helemaal voor Emperor, ze staan in de top van mijn live ervaringen.

Heilung - Opeth: 6-4
Van beide schitterende shows meegemaakt, maar Heilung wint deze voor mij met de meest intense live ervaring van de twee.

Tiamat was heerlijk, maar zijn inmiddels waarschijnlijk geen Marquee head meer. Testament was ook goed en zouden dit nog wel kunnen, maar in dit geval gaat de overwinning toch naar mijn muzikale voorkeur.

Dimmu Borgir - Lamb Of God: 10-0
Dimmu Borgir al vaak gezien, goede live herinnneringen en ze passen wat mij betreft perfect in de Marquee. Lamb Of God waren ook goed in de destijds nog Marquee I als ik mij niet vergis, maar tegen DB gaan ze het sowieso afleggen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Heilung - Opeth: 0-10

Heilung - Opeth: 7-3
Tiamat - Testament: 4-6

Emperor - Cradle Of Filth: 7-3. ondanks dat cradle of filth tijdens guns in 2023 een geweldig alternatief staat, staat het optreden van emperor in 2024 me het meest bij, de eerste keer dat ik ze kon zien in eigenlijk een schandalig lege marquee. Maar wat heb ik daar genoten.
Heilung - Opeth: 2-8.
Heilung niet gezien desteeds maar het concept klinkt erg mooi, wel volledig weggeblazen door opeth!
Tiamat - Testament: 0-10. Testament is misschien wel mijn favoriete trash band samen met exodus dus die winnen dit no-brainer. hoe leuk ik sommige albums van tiamat ook vindt.
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 10-0. Dimmu is een van de perfecte marquee afsluiters qua muziek sfeer en toch toegankelijk genoeg om afsluiter te zijn van zo een podium!!

Emperor - Cradle Of Filth: 10 - 0
Ook al ken ik meer van COF en heb ik ze vaker live gezien, na al de drama van vorig jaar en het feit dat Emperor voor de liefhebber de ultieme marquee of sub op mainstage is ...

Heilung - Opeth: 0 -10
Makkelijker wordt het niet

Tiamat - Testament: 0 - 10
Ok dus wel, het wordt wel nog makkelijker

Dimmu Borgir - Lamb Of God: 0 - 10
Goed. Kijk. Ik weet dat ik hiermee geen moreel winnaar ga worden eh. Er gaan zelfs misschien mensen mij willen stenigen en ik ga er zelfs misschien vrienden mee verliezen eh. Maar liever ne lafaard als ne verrader (niet dat ik weet wat het zijn van fan van Dimmu Borgir een lafaard maakt, maar ik had een tof zinneke nodig). Ik kan Lamb Of God niet verraden. En ook al passen ze beter op main dan en Dimmu beter in marquee. Ik kan LOG niet laten verliezen, tegen bijna geen enkele band

Laatst bewerkt:
Emperor - Cradle Of Filth: 10 - 0
Ook al ken ik meer van COF en heb ik ze vaker live gezien, na al de drama van vorig jaar en het feit dat Emperor voor de liefhebber de ultieme marquee of sub op mainstage is ...

Heilung - Opeth: 0 -10
Makkelijker wordt het niet

Tiamat - Testament: 6-4
Ok dus wel, het wordt wel nog makkelijker

Dimmu Borgir - Lamb Of God: 0 - 10
Goed. Ik weet dat ik hiermee geen moreel winnaar ga worden. Maar liever ne lafaard als ne verrader. Ik kan Lamb Of God niet verraden. En ook al passen ze beter op main dan en Dimmu beter in marquee. Ik kan LOG niet laten verliezen, tegen bijna geen enkele band
Nu ik veel van mijn favorieten in de eindfase heb zitten.

Komt er van mij wel deze fase als er 2 clashen, wie er beter in de tent staat/past.

Dus snap je verrader gevoel. Maar af en toe moet het hoofd mee doen

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Heilung - Opeth: 0-10
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 0-10

Wat is dit nu weer voor loting :cry: de twee beste namen van de dag tegen elkaar, en de twee minste. Dat wordt dus weer kiezen tussen twee grote favorieten (Heilung en Opeth) terwijl er weer een naam doorgaat die in deze fase van het spel eigenlijk niets meer te zoeken heeft (Tiamat of Testament). Erg jammer, maar we doen het er maar mee...

Heilung - Opeth: 4-6
Tiamat - Testament: 2-3
Je weet me wel een schuldgevoel aan te praten, hè..? 🫥;)

marc maron guilt GIF by IFC

• Haha
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal
(Aan de andere kant: ik heb mij muzikaal niet vermaakt bij Heilung, ben ook vroegtijdig vertrokken en had daarna nog een interessante - zij het wat beschonken discussie - over de vraag wanneer iets nu functioneel is en wanneer niet. Maar die discussie hoef ik niet over te doen en past hier ook niet.)
Opeth is muzikaal gezien inderdaad wel de betere, Heilung moet het toch wat meer hebben van de gimm... eh, laat ook maar... 😅😉

• Haha
Waarderingen: gmm033
Emperor - Cradle Of Filth: 2-8
Heilung - Opeth: 2-8
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 5-0

Emperor - Cradle Of Filth: 6-4
Dimmu Borgir - Lamb Of God: 5-5

1779141967725.png

Morele winnaars: @Black Hammer , @Ceeweb , @gmm033 , @Jamel , @Joslittel , @jvandeweyer

• COF schoot uit de startblokken (valse start?), maar werd al snel teruggepakt door Emperor en won met twee vingers in de neus.
  • Opeth won eveneens overtuigend met een dubbel aantal punten t.o.v. Heilung.
  • Tiamat en Testament gingen redelijk gelijk op. Testament kwam nog even in de buurt, maar Tiamat behield zijn voorsprong van begin tot eind.
  • DB nam vroeg afstand, maar zag LOG al snel weer terugkomen en zelfs heel even de leiding overnemen. DB stelde echter weer direct orde op zaken en won relatief eenvoudig.

1779142064421.png

Dat betekent dat we afscheid moeten nemen van Cradle Of Filth, Heilung, Testament en Lamb Of God.
Toch zeker niet de allerminste namen, wat heet, als dat dit jaar de 4 Marquee headliners zouden zijn geweest (COF staat er ook daadwerkelijk), had vrijwel niemand geklaagd, lijkt me! 🤘

Next:

1779142290912.png

Children Of Bodom - Mastodon:
Type O Negative - Meshuggah:
Kreator - Satyricon:
Ayreon - Anthrax:

Children Of Bodom - Mastodon: 9-1
No-brainer.

Type O Negative - Meshuggah: 6-4
Brainer... 😬
Allerlei argumenten voor (en tegen) beiden te bedenken, maar de nostalgie geeft toch nipt de doorslag bij mij.

Kreator - Satyricon: 0-10
No-brainer.

Ayreon - Anthrax: 10-0
No-brainer.

• Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Users who are viewing this thread