GMM Marquee Bracket

1777414026217.png

Geen verrassingen of close calls.

En zo zijn we alweer bij de laatste duels van ronde 1 beland:

1777414065209.png

At The Gates - Kreator:
Mercyful Fate - Lacuna Coil:
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth:
Therion - Stone Temple Pilots:

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
At The Gates - Kreator: 0-10
Ik word van beiden warm nog koud, maar Kreator verdient het wel meer in mijn opinie.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 0-10
Zie het vooral als een minstem voor die eerste.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 5-5

Therion - Stone Temple Pilots: 0-10

• Leuk
Waarderingen: won666
Shit, de vorige vergeten om mijn stem uit te brengen. Naja, zou toch wel op de winnaars hebben gestemd dus het maakt geen verschil.

At The Gates - Kreator 0-10
Mercyful Fate - Lacuna Coil 0-10
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth 0-10
Therion - Stone Temple Pilots 0-10

At The Gates - Kreator: 0 - 10
Kreator heeft voor mij de beste marquee sets ooit gespeeld. En hoewel ik ATG net iets beter passen vind (die passen totaal niet op de mainstage in tegenstelling tot Kreator die daar ook tot hun recht komen), is Kreator wel een van mijn favoriete bands allertijden. En ja ik kan genieten van Slaughter Of The Soul. Maar dit is gewoon kansloos, alles tegen Kreator is kansloos op zich voor mij.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10 - 0
Ik vind Lacuna Coil eigenlijk maar een saaie band

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10 - 0
Cradle Of Filth heeft best toffe nummers. Maar ben er nooit geen grote fan van geweest. Cavalera Conspiracy hun debuut album daarentegen kwam uit juist als ik metal aan het ontdekken was. Ik weet niet meer de naam van dat album (zou kunnen omdat het titelloos is?) maar Sanctuary (dat nummer) heb ik een hele zomer toen grijs gedraaid. Helaas de band nooit gezien. Ook andere gedaantes van de Cavalera brothers zoals Killer Be Killed vind ik jammer dat ik die nooit live heb gezien. Was ik gisteren iets minder positief over Soulfly maar dit zijn wel twee projecten die ik enorm omarm. Dus ja ... voilla

Therion - Stone Temple Pilots: 0 - 0
Ik hoor geen een van de twee graag

ATG - Kreator: 3 - 7
Kreator iets dichter bij huis en Mille is echt een fantastisch mens. Qua sound neig ik meer naar ATG, want SotS is één van de beste metalalbums ooit gemaakt. De andere albums weer een stuk minder en dat heb je bij Kreator weer niet.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 5 - 5
Al decennia weet ik niet of ik Kim legendarisch of hilarisch moet vinden. MF heeft uiteraard wel een paar metalklassiekers uitgebracht. Live vaker toch lachwekkend ipv indrukwekkend. Cristina is een toffe dame. Paar goede nummers, maar de catalogus van LC is toch vrij matig.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth 10 - 0
Dani is een naar ventje.

Therion - STP 0 - 0
Anno 2026 totaal overbodig op ieder festival

At The Gates - Kreator: 0 - 10
Kreator heeft voor mij de beste marquee sets ooit gespeeld. En hoewel ik ATG net iets beter passen vind (die passen totaal niet op de mainstage in tegenstelling tot Kreator die daar ook tot hun recht komen), is Kreator wel een van mijn favoriete bands allertijden. En ja ik kan genieten van Slaughter Of The Soul. Maar dit is gewoon kansloos, alles tegen Kreator is kansloos op zich voor mij.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10 - 0
Ik vind Lacuna Coil eigenlijk maar een saaie band

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10 - 0
Cradle Of Filth heeft best toffe nummers. Maar ben er nooit geen grote fan van geweest. Cavalera Conspiracy hun debuut album daarentegen kwam uit juist als ik metal aan het ontdekken was. Ik weet niet meer de naam van dat album (zou kunnen omdat het titelloos is?) maar Sanctuary (dat nummer) heb ik een hele zomer toen grijs gedraaid. Helaas de band nooit gezien. Ook andere gedaantes van de Cavalera brothers zoals Killer Be Killed vind ik jammer dat ik die nooit live heb gezien. Was ik gisteren iets minder positief over Soulfly maar dit zijn wel twee projecten die ik enorm omarm. Dus ja ... voilla

Therion - Stone Temple Pilots: 0 - 0
Ik hoor geen een van de twee graag
Inflikted hete de eerste cd

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en won666
At the gates - Kreator 1-9
Mervyful fate - Lacuna coil 10-0
Cavalera conspiracy - Cradle of filter 9-1
Therion - stone Temple pilots 5- 5

At The Gates - Kreator: 0:10
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 6:4
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 8:2
Therion - Stone Temple Pilots 0:10

At The Gates - Kreator: 10-0
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 2-8
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 3-7
Therion - Stone Temple Pilots: 9-1

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10-0
Speciaal voor @Piebe71, al was Cradle of Filth nooit een optie geweest.

• On fire
Waarderingen: Piebe71
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-10

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 4-6
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 2-8
Therion - Stone Temple Pilots: 3-7

At The Gates - Kreator: 5-5
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 2-8
Therion - Stone Temple Pilots: 5-5

At The Gates - Kreator: 2-8
ATG heeft me nooit helemaal overtuigd, met name door de zang. Kreator wel altijd toffe shows van gezien. Maar beide legendarische bands die de Marquee mogen en kunnen headlinen.

Mercyful Fate trek ik minder dan King Diamond. Lacuna Coil een mooie gevestigde waarde in de symfonische/gothic metal scene die altijd live leveren. Qua status zie ik er niet direct een Marquee headliner in maar qua persoonlijke smaak is deze makkelijk beslist.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-4
CoF vind ik muzikaal veruit de betere act maar ik merk dat ik op de band ben afgeknapt door al die ongein met personeelswisselingen en verhalen over slechte sfeer. Ik kan dat zelden echt los zien van de act. Dani is denk ik een vervelend mannetje.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niks van Therion ken. STP toch een mooie relikwie uit mijn eerste muzikale jaren.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
At The Gates - Kreator: 0-2
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-0

At The Gates - Kreator: 10-0
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 10-0
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 10-0

At The Gates - Kreator 0-10
Goeie muziek en zet altijd een goeie show neer.

Mercyful Fate - Lacuna Coil 0-10
Dit jaar een must see voor mij. Lacuna nooit eerder gezien en dit is de zachte kant van metal die ik ook mooi vindt.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth 10-0
Allebei goede muziek en bands echter denk ik dat het verval meer vat heeft op Cradle of Filth terwijl een cavelara 4 bands door elkaar blijft touren.

Therion - Stone Temple Pilots 10-0
Therion kan ik lekker doorluisteren bij Pilots kom ik niet verder dan Plush

At The Gates - Kreator: 3-7
Respect voor At The Gates en wat ze voor de scene hebben betekend, maar ik ben er zelf nooit echt in kunnen komen. Kreator is een super steady liveband, nooit uitzonderlijk goed, maar altijd wel een 7/10. Dus 7 punten voor hen in dit spelletje.

Mercyful Fate - Lacuna Coil: 4-6
Goh ja, Mercyful Fate was in 2022 enorm knap geboekt als Marquee head en ik vind een aantal van hun nummers instrumentaal echt heel erg gaaf. Maar ik kan die stem van King Diamond simpelweg geen hele set verdragen. Lacuna Coil was één van mijn eerste favoriete bands en heb daardoor nog steeds een zwak voor ze. Comalies en Karmacode vind ik nog steeds geweldige albums. En ondanks dat ik in de loop der jaren de band wat ben kwijtgeraakt, winnen ze het nipt van MF.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 3-3
Ik vind deze echt heel lastig. Ik heb erg weinig met de muziek, maar voor wat ze betekend hebben voor de Zuid-Amerikaanse metalscene verdienen de Cavalera broers wel wat punten. COF was in 2023 een enorme verrassing en zowaar één van mijn favoriete sets van dat weekend. Dus op basis daarvan verdienen ze de volle punten. Maar de recente ontwikkelingen met het vervangen van bandleden en hoe makkelijk Dani daar in is, vind ik eigenlijk erg walgelijk. Dus daarom wat minpunten en komt het uiteindelijk uit op 3-3.

Therion is eerlijk gezegd tot nu toe helemaal aan me voorbij gegaan. Kan me ook niet voorstellen dat ze tegenwoordig nog in de buurt zouden komen van een Marquee head plek. STP daarentegen vind ik echt een toffe band! Sowieso een zwak voor bands uit die Grunge-era.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Joslittel
At The Gates - Kreator: 2-8
ATG heeft me nooit helemaal overtuigd, met name door de zang. Kreator wel altijd toffe shows van gezien. Maar beide legendarische bands die de Marquee mogen en kunnen headlinen.

Mercyful Fate trek ik minder dan King Diamond. Lacuna Coil een mooie gevestigde waarde in de symfonische/gothic metal scene die altijd live leveren. Qua status zie ik er niet direct een Marquee headliner in maar qua persoonlijke smaak is deze makkelijk beslist.

Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 0-4
CoF vind ik muzikaal veruit de betere act maar ik merk dat ik op de band ben afgeknapt door al die ongein met personeelswisselingen en verhalen over slechte sfeer. Ik kan dat zelden echt los zien van de act. Dani is denk ik een vervelend mannetje.

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk niks van Therion ken. STP toch een mooie relikwie uit mijn eerste muzikale jaren.
De puntverdeling is niet helemaal gelijk, maar met de uitleg erbij zitten we aardig op één lijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
At The Gates - Kreator: 3 - 3
Mercyful Fate - Lacuna Coil: 4 - 6
Cavalera Conspiracy - Cradle Of Filth: 1 - 2
Therion - Stone Temple Pilots: 6 - 4

Users who are viewing this thread