Geese

Beste concert van het jaar
Het jaar is wel strak begonnen zo te lezen.

Superlatieven voor Deftones, RAYE, David Byrne (die 3 kan ik onderstrepen) en nu ook nog Geese. Maart is nog jong en de eindejaarslijstjes lijken al ingevuld.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ik ben ook wel benieuwd waar ze op Pukkelpop gaan belanden én hoe dat onthaald zal worden door het publiek. Magistrale band maar of het ook festival-proof is?

Sow hey, dat was me een show zeg! Mega setlist, volgens mij op Cobra na alles van Getting Killed gespeeld en erg blij met die 3D County songs. Wat ik zo op setlists zie spelen ze Mysterious Love en I See Myself nie vaak meer. Erg tof en invested publiek, mensen waren opvallend vroeg in de zaal en je merkte dat iedereen er zin in had! Ben blij dat ik ze volgende week woensdag nog een keertje kan zien in Keulen. Al 2x geüpgraded en ze spelen nu in Palladium voor 4000 man. Bizarre groei.

Ik ben ook wel benieuwd waar ze op Pukkelpop gaan belanden én hoe dat onthaald zal worden door het publiek. Magistrale band maar of het ook festival-proof is?
Aan de hand van de hype geef je ze toch wel een goeie spot, wat later in een van de tenten kan een feest worden. Is alleen niet voor iedereen weggelegd, dus snap wel wat je bedoeld.

Denk dat Geese wat dat betreft voor Lowlands ook echt wel wat kaarten schuift. Iedereen die niet bij deze concerten aanwezig kon zijn en gefrustreerd iedere loterij weer moesten toezien hoe de kaart naar Joost ging zullen een bezoekje Lowlands wellicht gaan overwegen.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Wat een show ja, je voelt aan alles dat dit wel iets bijzonders was gisteren én gaat kunnen worden komende jaren. De band lijkt continu elk moment te kunnen ontsporen, maar dat gebeurt steeds niet. Hele eigenzinnige figuur die Cameron, maar constant in controle. 'Trinidad', 'Au Pays Du Cocaine' en '2112' zijn nummers die een menigte meteen doen ontvlammen. Fenomenaal einde ook van de reguliere set met 'Long Island City Here I Come'. Echt stom hoe ik hier niet meteen een kaartje voor heb gekocht in mijn eigen stad (waar het publiek, zoals altijd, ook weer aangenaam was), het album klikte pas later bij mij. Duizendmaal dank aan @TranspirerendeSimon dat ik er alsnog bij kon zijn.

Fenomenaal einde ook van de reguliere set met 'Long Island City Here I Come'.
Ik had meteen kippenvel toen ik ze deze hoorde instarten haha, fantastisch nummer. Onwijs genoten gister!

Alleen wel jammer dat ze Cobra dus hebben overgeslagen. Ik begon haast aan mezelf te twijfelen gisteren, stond ik er dan niet bij stil dat ze deze hebben gespeeld, want waarom zouden ze een van hun meest populaire nummers skippen? Maar dat zou ook bijzonder zijn, want het is wel mijn meest geluisterde Geese nummer. Maar ach, het was verder gewoon fantastisch gister. Alle nummers op Getting Killed zijn gewoon raak. De 3D Country nummers ben ik wat minder bekend mee, als een van de weinigen gister blijkbaar, want ze werden echt luidkeels meegezongen! Ik vond het destijds een prima album, maar het was niet het album dat mij een groot fan maakte. Maar bij in ieder geval 2 van de 4 dacht ik gisteren wel even, hoezo vond ik dit destijds maar 'gewoon prima'? Ben heel benieuwd hoe ver deze band gaat komen, maar dat het ver is, staat denk ik wel zeker.

Users who are viewing this thread