Filmtopic

Neem aan dat je Poor Things bedoeld? Want dat was inderdaad een huzarenstukje...

Ah ja, die uiteraard. ☺️

Yorgos Lanthimos is sowieso wel echt een enorm interessante regisseur. Binnenkort weer een nieuwe met Emma Stone en Jesse Plemons…

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen
Ik miste Emma Stone (Precious Things) overigens wel. Over overgave gesproken!

1 performance per persoon, besef ik me nu. Anders waren er uiteraard wel meer acteurs/actrices geweest met meerdere noteringen.

Stone verzilverde haar plek dus al voor La La Land.

Bij elke nieuwe film van Yorgos Lanthimos hoop ik weer op zo'n geniaal gelaagde, absurde en vernieuwend grappige ervaring als bij Dogtooth. Iets wat hij naar mijn mening nadien enkel nog heeft kunnen evenaren met The Lobster. De laatste jaren ben ik haast iedere keer teleurgesteld na het zien van zijn nieuwe films. Ik blijf ervan overtuigd dat hij veel beter kan dan wat hij de laatste jaren heeft afgeleverd. Het zal mogelijk wel met grotere budgetten en studio-eisen te maken hebben. Ben ook niet zo overtuigd van de voor mij te "gemaakte" Emma Stone.

Ik ga vandaag Poor Things en Kinds of Kindness nog eens herzien.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Bij elke nieuwe film van Yorgos Lanthimos hoop ik weer op zo'n geniaal gelaagde, absurde en vernieuwend grappige ervaring als bij Dogtooth. Iets wat hij naar mijn mening nadien enkel nog heeft kunnen evenaren met The Lobster. De laatste jaren ben ik haast iedere keer teleurgesteld na het zien van zijn nieuwe films. Ik blijf ervan overtuigd dat hij veel beter kan dan wat hij de laatste jaren heeft afgeleverd. Het zal mogelijk wel met grotere budgetten en studio-eisen te maken hebben. Ben ook niet zo overtuigd van de voor mij te "gemaakte" Emma Stone.

Ik ga vandaag Poor Things en Kinds of Kindness nog eens herzien.
Hmm ik vond Poor Things één van de beste films van de afgelopen jaren. En heb daardoor met terug werkende kracht alles van Yorgos Lanthimos terug gekeken. Ik ben enorm fan van zijn films geworden, alleen vond Dogtooth juist één van de mindere. Wat wel heel vet was aan Dogtooth later kijken dan zijn laatste films, is dat je in Dogtooth al heel veel signature shots/scenes ziet die in zijn latere films weer terugkomen.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Bubba
Hmm ik vond Poor Things één van de beste films van de afgelopen jaren. En heb daardoor met terug werkende kracht alles van Yorgos Lanthimos terug gekeken. Ik ben enorm fan van zijn films geworden, alleen vond Dogtooth juist één van de mindere. Wat wel heel vet was aan Dogtooth later kijken dan zijn laatste films, is dat je in Dogtooth al heel veel signature shots/scenes ziet die in zijn latere films weer terugkomen.
Het absurde verhaal van Poor Things en de gelaagde boodschap die Lanthimos erin verwerkt, vind ik wel te genieten. Da's echt typisch zijn stijl. Maar mijn grootste struikelblok blijft Emma Stone. Het is natuurlijk een bijzonder complexe rol om te spelen en op sommige momenten weet ze die wel te dragen, maar meestal overtuigt ze me niet volledig. Ik had echt liever een andere actrice in haar plaats in Poor Things gezien. *

Voor mij is het andersom verlopen. Dogtooth was de eerste film die ik van hem zag, kort nadat die op dvd verscheen. Toevallig opgepikt in de world cinema-sectie van HMV in Londen omdat er zoveel gewonnen prijzen op de hoes stonden.

En ja, hij verwerkt inderdaad af en toe komische knipogen naar zijn eerdere werk. Een soort speelse herdenking voor de oplettende fan.

* Margaret Qualley bijvoorbeeld die ("experiment 2") Felicity in de film speelt. Of zijn echtgenote Ariane Labed.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
Het absurde verhaal van Poor Things en de gelaagde boodschap die Lanthimos erin verwerkt, vind ik wel te genieten. Da's echt typisch zijn stijl. Maar mijn grootste struikelblok blijft Emma Stone. Het is natuurlijk een bijzonder complexe rol om te spelen en op sommige momenten weet ze die wel te dragen, maar meestal overtuigt ze me niet volledig. Ik had echt liever een andere actrice in haar plaats in Poor Things gezien. *

Voor mij is het andersom verlopen. Dogtooth was de eerste film die ik van hem zag, kort nadat die op dvd verscheen. Toevallig opgepikt in de world cinema-sectie van HMV in Londen omdat er zoveel gewonnen prijzen op de hoes stonden.

En ja, hij verwerkt inderdaad af en toe komische knipogen naar zijn eerdere werk. Een soort speelse herdenking voor de oplettende fan.

* Margaret Qualley bijvoorbeeld die ("experiment 2") Felicity in de film speelt.
Grappig. Ik vind Emma Stone juist een van de componenten die de film van heel goed naar fantastisch tillen. Ook in LaLa Land kan ik haar zeer waarderen. Benieuwd naar Bugonia, maar opzich mag de volgende Lanthimos film wel weer zonder Emma Stone. Gewoon voor afwisseling.

Mijn favo film van hem is The Lobster, maar moet Dogtooth nog zien.

Mensen hier al Steve gezien? Films over het onderwijs doen altijd wat met me, dus deze ook. Niet alle shots en scenes vond ik echter top, bijv. de drone shots of het waterstuk. Had lievr de ralistische stijl behouden, zeker omdat het geen lange film is. Cillian Murphy is wel aan het groeien naar mijn favo acteur, iig van het moment.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Peacemaker seizoen 2 ook af. Als DC en Marvel fan is dit echt wel een van mijn favoriete superheldenshows, Daredevil en The Boys staan er enkel boven. Foxy Shazam mag van mij ook wel eens in Europa komen, heerlijke intro... James Gun stelt sowieso nooit teleur qua muziek.

Bij elke nieuwe film van Yorgos Lanthimos hoop ik weer op zo'n geniaal gelaagde, absurde en vernieuwend grappige ervaring als bij Dogtooth. Iets wat hij naar mijn mening nadien enkel nog heeft kunnen evenaren met The Lobster.
Iemand al Bugonia gezien? Ben weer hoopvol.
Van al zijn werk zou Bugonia nog het dichtst aanleunen bij Dogtooth.
En mijn favoriete YouTube filmkanaal noemt hem zelfs beter dan de laatste drie Yorgos-films.

En mijn favoriete YouTube filmkanaal noemt hem zelfs beter dan de laatste drie Yorgos-films.
Staat voor volgende week op de planning, net als Frankenstein. Ik weet dat die laatste ook op Netflix verschijnt, maar lijkt me echt een film die je op het grote scherm moet zien.

Afgelopen week After The Hunt en Tron: Ares gezien. Beide wel tegenvallend helaas.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Vanavond met moeders naar Springsteen: Deliver Me from Nowhere geweest en vond het verrassend goed. Stapte niet telkens van de waarheid af om een spannender verhaal te laten zien maar het was een heel gegrond verhaal zoals het boek. Jeremy Allen White is een van de beste acteurs van onze generatie, geweldig gespeeld!

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Die is ok, Hij geeft er beetje eigen draai aan, maar uiteindelijk blijft het maar gewoon een remake van het geweldige save the green planet.

Guadagnino is naar mijn mening toch wel een van de meest overroepen/overhypte regisseurs van het moment.
Vond Call Me By Your Name wel sterk en heb me goed vermaakt met Bones and All, maar Challengers kon me weinig boeien en After the Hunt nog minder. Nog wel benieuwd naar Queer, Suspiria (uitstekend origineel natuurlijk) en A Bigger Splash.

Die is ok, Hij geeft er beetje eigen draai aan, maar uiteindelijk blijft het maar gewoon een remake van het geweldige save the green planet.
Ik zag dat in de aftiteling staan en ik had echt zoiets van, dat zou ik nooit geraden hebben.

Zeker een aanrader, een zuid koreaanse cult film van ergens begin 2000
Ik heb de film gezien, bedoelde dus dat ik nooit zou hebben geraden dat Bugonia een remake daarvan is. Maar goed, is dus ook een dikke 20 jaar geleden, de manische introductie van de regisseur staat me eigenlijk meer bij dan de film zelf.

Net Save The Green Planet gezien. Wtf was dat??? Oh, boy! Inderdaad geweldig.

• Confetti
Waarderingen: kaiser
Iemand Voor de Meisjes gezien?

Diep onder de indruk van de acteerprestatie van Thekla Reuten. Echt Oscarwaardig niveau!

Users who are viewing this thread