Festileaks Festival Draft XII: Jubileumdraft

4u of 6u?

  • 4

    Stemmen: 8 50,0%
  • 6

    Stemmen: 8 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    16
  • Opiniepeiling gesloten .

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Who Knows? presentatie staat nu online!
Hoe kun je nou in vredesnaam Björk en TG,TB&TQ laten clashen XD

Heel nice die disclaimers btw!
 
  • Haha
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
De puzzel leggen was moeilijk. Tja kijk, wat had je anders verwacht met zo'n prachtige lineup? ;) Harde keuzes.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491

:cool:
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260

Ook de mijne staat online! Heeft meer werk ingezeten dan ik vooraf had gedacht haha maar heb er echt ontzettend van genoten!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334

Het complete affiche. Gaat heen en koop uw tickets bij @Royke
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
@Yannick prachtig affiche maar Gorillaz én Prince is wel heel erg stevig imo. Prince heeft geen degelijke subheadliner nodig.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Persoonlijk vind ik sowieso een X aantal van de festivals wel erg stacked. Zie ik niet zo gauw gebeuren in het festival landschap zoals het nu is, zelfs niet als je artiesten naar verhouding trekt van wanneer ze groot waren/zijn.

I mean het is een festileaks draft en we kunnen onze verbeelding natuurlijk laten gaan, maar ik vind sommigen wel echt iets te onrealistisch. Maar zoals altijd zal ik daar m'n stem ook op afstemmen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Persoonlijk vind ik sowieso een X aantal van de festivals wel erg stacked. Zie ik niet zo gauw gebeuren in het festival landschap zoals het nu is, zelfs niet als je artiesten naar verhouding trekt van wanneer ze groot waren/zijn.

I mean het is een festileaks draft en we kunnen onze verbeelding natuurlijk laten gaan, maar ik vind sommigen wel echt iets te onrealistisch. Maar zoals altijd zal ik daar m'n stem ook op afstemmen :)
Ik heb hetzelfde hoor. Sommige festivals zijn erg stacked en sommige meer in verhouding. Ik houd daar tijdens het stemmen ook altijd rekening mee. (Algemeen gericht, niet naar Yannick nu)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
We mochten dan ook alleen uit vrije keuzes uit vorige drafts kiezen, en die vrije keuzes werden meestal gebruikt voor de bovenste helft van de affiches. Het is dus ook niet gek dat alle line-ups wat stacked zijn.
Je kon uit bijna 2300 namen kiezen.. Niet genoeg keuze om ook kleine namen te kiezen? 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.523
1.987
Persoonlijk vind ik sowieso een X aantal van de festivals wel erg stacked. Zie ik niet zo gauw gebeuren in het festival landschap zoals het nu is, zelfs niet als je artiesten naar verhouding trekt van wanneer ze groot waren/zijn.

I mean het is een festileaks draft en we kunnen onze verbeelding natuurlijk laten gaan, maar ik vind sommigen wel echt iets te onrealistisch. Maar zoals altijd zal ik daar m'n stem ook op afstemmen :)
Precies dit ook
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Nou ja, uiteindelijk vind ik het feit dat er soms dingen gedaan worden die in het echte leven niet kunnen ook wel een van de charmes van de drafts. We houden elkaar wat in bedwang en corrigeren waar nodig om het 'realistisch' te houden, maar uiteindelijk is fantaseren over perfecte lineups een van de redenen waarom ik dit spel zo leuk vind. Budget verdwijnt dan even op de achtergrond. En je gaat altijd discussie hebben over wat realistisch is, zeker als er ook overleden artiesten in de pot zitten.

Ik heb trouwens ooit een ideetje gehad voor een draft waarbij je effectief met een beperkt budget boekt. Dan zou elk festival uiteindelijk ongeveer even realistisch moeten zijn. Na verder nadenken idee toch maar geschrapt omdat je anders eerst maanden kan discussiëren over welk bedrag een bepaalde artiest waard is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.617
7.334
Ik zeg nu al een week of 3 tegen mezelf dat meedoen belangrijker is dan winnen!

Wordt mijn concept bij de mini-draft van Yannick ook!

Nou ja, uiteindelijk vind ik het feit dat er soms dingen gedaan worden die in het echte leven niet kunnen ook wel een van de charmes van de drafts. We houden elkaar wat in bedwang en corrigeren waar nodig om het 'realistisch' te houden, maar uiteindelijk is fantaseren over perfecte lineups een van de redenen waarom ik dit spel zo leuk vind. Budget verdwijnt dan even op de achtergrond. En je gaat altijd discussie hebben over wat realistisch is, zeker als er ook overleden artiesten in de pot zitten.

Ik heb trouwens ooit een ideetje gehad voor een draft waarbij je effectief met een beperkt budget boekt. Dan zou elk festival uiteindelijk ongeveer even realistisch moeten zijn. Na verder nadenken idee toch maar geschrapt omdat je anders eerst maanden kan discussiëren over welk bedrag een bepaalde artiest waard is.

De mini-draft van Yannick is dan weer een goede variant daarop, zonder overal een budget aan te hoeven hangen!

@Martijn de clashfinder van je festival staat nog op private!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken