Festileaks Festival Draft VIII

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Radiohead was een prachtnaam. The Smile ook. Maar Yorke heeft meerdere projecten. In 2018 zette hij, Nigel Godrich en kunstenaar Tarik Barri nietsvermoedende festivalgangers aan het dansen. En huilen. En dansen. En hun kluts verliezen.

Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes!

Bekijk bijlage 2387
@teunajax
Ja, doei. Dan gaan we maar eens rustig zitten broeien op een nieuwe naam.

Hebben we nu al z'n projecten?
 
  • Geweldig
  • Haha
Waarderingen: mattman en Royke

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Als we de peetmoeder van de punk boeken moeten we de peetvader van de punk eigenlijk ook hebben dacht de organisatie en zo geschiedde. Net als Patti 75 jaren jong, bovendien bekend als frontman van The Stooges, hits als The Passenger en Lust for Life, en bovenal The Godfather of Punk: Iggy Pop.

Samen met Patti Smith zal hij de zaterdag van Secret Beach Experience co-headlinen. Daarmee zijn ook direct de headliners bekend: Rosalía sluit de Beach Stage af op vrijdag, Patti Smith doet dit op zaterdag, gevolgd door haar evenknie Iggy Pop op de nabijgelegen Tent Stage, om op zondag feestelijk te eindigen met North American Scum LCD Soundsystem.

In de komende weken krijgt de zeker zo belangrijke onderkant van de poster meer vorm.


@Paddy @Yannick
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Als we de peetmoeder van de punk boeken moeten we de peetvader van de punk eigenlijk ook hebben dacht de organisatie en zo geschiedde. Net als Patti 75 jaren jong, bovendien bekend als frontman van The Stooges, hits als The Passenger en Lust for Life, en bovenal The Godfather of Punk: Iggy Pop.

Samen met Patti Smith zal hij de zaterdag van Secret Beach Experience co-headlinen. Daarmee zijn ook direct de headliners bekend: Rosalía sluit de Beach Stage af op vrijdag, Patti Smith doet dit op zaterdag, gevolgd door haar evenknie Iggy Pop op de nabijgelegen Tent Stage, om op zondag feestelijk te eindigen met North American Scum LCD Soundsystem.

In de komende weken krijgt de zeker zo belangrijke onderkant van de poster meer vorm.


@Paddy @Yannick

Gaan we dit ook zien?
 

Bijlagen

  • GettyImages-654444346.jpg
    GettyImages-654444346.jpg
    755,1 KB · Weergaven: 5

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
725
1.242
Wie heeft nog meer al het punt van berusting bereikt dat iedere keer als je hier komt er weer een naam van je wishlist kan?
Ikke! Maar ik weet voor 98% zeker dat mijn volgende naam die klaar staat niet gekozen zal zijn voor mijn volgende beurt. (En nu ga ik bidden dat dat niet gebeurt 😂 )
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
KLUKaqe.png


Z'n verwilderde coupe heeft ie intussen ingewisseld voor een blauw kuifke, rocken dat kan ie uiteraard nog steeds als de beste; mister Jack White!

reeds aangekondigd;

Billie Eilish - Jack White - The War On Drugs
The Smile


@koekdoos
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Tijd voor de eerste subheadliner voor Baspop. We hebben dit keer geen dubbele mainstage zoals bij voorgaande edities, maar we hebben er nu voor gekozen om maar één enkele mainstage neer te zetten met meer stages rondom het terrein. De headliners laten nog even op zich wachten en daar is de organisatie dan ook nog niet echt over uit hoe en wat deze ingevuld gaan worden, maar wat we al wel gaan kunnen melden, is dat de subheadliners deze editie worden ingevuld door jonge bands, de headliners van morgen.

Daarom op de zaterdag subheadliner:

Parkway Drive

Na als headliner te hebben gespeeld op Fortarock 2018 en Jera on Air 2019, subheadliner op Graspop 2018 en in de namiddag op Werchter 2019, wordt het nu tijd om subheadliner op Baspop 2023 toe te voegen aan de lijst van gespeelde festivals in de Benelux.

Achtereenvolgend op de mainstage van Baspop op zaterdag kan men genieten van:
Gojira > Parkway Drive > System of a Down

Als dat geen feest wordt, dan weten wij het ook niet meer. Meer info over de start van de verkoop volgt binnenkort, alvast reserveren mag altijd.


@RubenFrusciante en daarna @warriorandweirdo
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Hah, en ik nog twijfelen of ik Parkway Drive nu zou kiezen of nog een rondje zou wachten.. Ochja, heb ik toch m'n knalheadliner beet hehe.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Een show die aan iedereen zal behagen, what’s in a name. Als je meer dan 25 jaar na je eerste album nog altijd hoge ogen gooit dan heb je je plek bovenaan de festivalposter toch wel verdiend. In een coheadliner-constructie met Massive Attack. Met een show waarin Molko en Olsdal zichzelf openstellen is het enige wat ze van je terugvragen je volledige aandacht. Dat dat geen straf is bewijst de setlist: ‘The Bitter End’, ‘Pure Morning’, ‘Special K’, ‘Infra-red’ en natuurlijk de Kate Bush-cover ‘Running Up That Hill’. Als zelfs The Cure jou je zorgen niet kan laten vergeten tijdens het festival dan wordt het tijd voor (een show van) Placebo.


@warriorandweirdo -> @Brian
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.244
Tijd voor de eerste subheadliner voor Baspop. We hebben dit keer geen dubbele mainstage zoals bij voorgaande edities, maar we hebben er nu voor gekozen om maar één enkele mainstage neer te zetten met meer stages rondom het terrein. De headliners laten nog even op zich wachten en daar is de organisatie dan ook nog niet echt over uit hoe en wat deze ingevuld gaan worden, maar wat we al wel gaan kunnen melden, is dat de subheadliners deze editie worden ingevuld door jonge bands, de headliners van morgen.

Daarom op de zaterdag subheadliner:

Parkway Drive

Na als headliner te hebben gespeeld op Fortarock 2018 en Jera on Air 2019, subheadliner op Graspop 2018 en in de namiddag op Werchter 2019, wordt het nu tijd om subheadliner op Baspop 2023 toe te voegen aan de lijst van gespeelde festivals in de Benelux.

Achtereenvolgend op de mainstage van Baspop op zaterdag kan men genieten van:
Gojira > Parkway Drive > System of a Down

Als dat geen feest wordt, dan weten wij het ook niet meer. Meer info over de start van de verkoop volgt binnenkort, alvast reserveren mag altijd.


@RubenFrusciante en daarna @warriorandweirdo
Ik heb echt net mijn aankondiging geschreven om ze straks aan te kondigen. Kan ik alvast op zoek naar een vervanger
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Onze volgende naam is een persoonlijke favoriet van de organisatie die volgende zomer haar headlinedebuut maakt in de lage landen. En waar anders dan het festival waar ze ondertussen meer dan thuis is na drie eerdere (magische) passages? Ook bij haar laatste passage in de AB mochten we opnieuw getuige zijn van deze magie. We zijn meer dan ooit overtuigd dat zij het festival op fenomenale wijze zal afsluiten: Aurora!


@Brian
@royke
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken