Festileaks Festival Draft IX: Landenbingo

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
_AV_KMRU-_-AHOSSAN-_AlbaRuperez_001.jpg


KMRU (KE).

@Koekdoos
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.681
7.449
De organisatie van Basrock verstaat er niks van, maar dat is normaal als je geen Frans spreekt. Uit Frankrijk:

Barbara Pravi

Vrijdag:
Harry Styles
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
Ghost 🇸🇪
Noel Gallagher's High Flying Birds 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 - Joe Hisaishi
🇯🇵
Froukje 🇳🇱 - Myrath 🇹🇳 - Kalush Orchestra 🇺🇦 - Daði Freyr 🇮🇸 - RUSSKAJA 🇦🇹

Zaterdag:
Bryan Adams
🇨🇦
Enrique Iglesias 🇪🇸
a-ha 🇳🇴 - Ramin Djawadi
🇩🇪
Airbourne 🇦🇺 - Brutus 🇧🇪 - Netta 🇮🇱 - The Rasmus 🇫🇮

Zondag:
???

Volbeat 🇩🇰
Andrea Bocelli
🇮🇹
Hozier 🇮🇪 - Wind Rose 🇮🇹 - Barbara Pravi 🇫🇷 - Loreen 🇸🇪
Disclaimer: aan de positie van namen kunnen geen rechten worden ontleend



@MadMandra27 en daarna (@Brian ) @Timmetje
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
727
951
De volgende Nigeriaan mag de Hip Hop Hole op vrijdag al doen zweten voor Gims en Sean Paul er een marathonsessie sauna van maken. Vooral bekend van samenwerkingen met artiesten die al bij anderen zijn aangekondigd (bv. Bad Bunny), maar zijn net uitgekomen single 'Werser' toont wederom zijn individuele klasse aan. Dames en heren, Mr Eazi.


Next: (@Brian) @Timmetje
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
De organisatie van IN_SANITY stond in 2019 in een eigenlijk veel te lege tent te genieten van prachtige zang en natuurlijk de hurdy gurdy (ofwel draailier). Het blijft verbazingwekkend dat er niet meer mensen op af kwamen, maarja zo kom je wel lekker vooraan. Op IN_SANITY gaan we voor een bomvolle tent! Uit Zwitserland:

Cellar Darling


@Oasiss
@teunajax
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.750
2.335
Aangezien @Yannick een de twee hoogste Keniaanse opties op de shortlist weggekaapt heeft schakelen we gelijk door naar de andere: deconstructed club en overige geweldige elektronische herrie DJ Slikback.


@warriorandweirdo @Martijn


Secret Beach Experience 2023
Sufjan Stevens 🇺🇸 | Portishead 🇬🇧
Backxwash 🇿🇲 | Mario Batkovic 🇧🇦 | Broken Social Scene 🇨🇦 | Dirty Three 🇦🇺 | Dungen 🇸🇪 | Niño de Elche 🇪🇦 | Fishmans 🇯🇵 | Mabe Fratti 🇬🇹 | Gilla Band 🇮🇪 | Jambinai 🇰🇷 | Los Saicos 🇵🇪 | Madrugada 🇳🇴 | Melody's Echo Chamber 🇨🇵 | Milton Nascimento 🇧🇷 | Polish National Radio Symphony Orchestra & Beth Gibbons 🇵🇱 | Preoccupations 🇨🇦 | Širom 🇸🇮 | Slikback 🇰🇪 | T.P. Orchestre Poly‐Rythmo de Cotonou 🇧🇯 | Yeule 🇸🇬 | Hans Zimmer 🇩🇪
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.680
2.331
Deze zomer komt ze naar Rock Werchter, maar voordat ze dat doet passeert deze Zuid-Afrikaanse nog even op de weide van Cabin In The Woods: Baby Queen!


De (voorlopige) dagindeling:

VRIJDAG

Fiona Apple (🇺🇸) – X
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Nightwish (🇫🇮) - X
Carly Rae Jepsen (🇨🇦) – Rina Sawayama (🇯🇵) – Marina Herlop (🇪🇸)
Pussy Riot (🇷🇺) – Amber Arcades (🇳🇱) – Francis Of Delirium (🇱🇺) – Nana Benz Du Togo (🇹🇬)

ZATERDAG

Better Oblivion Community Center (🇺🇸) – Sigrid (🇳🇴)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – X - X
Courtney Barnett (🇦🇺) – Alice Phoebe Lou (🇿🇦) – Hania Rani (🇵🇱)
Bedouine (🇸🇾) – Girl Scout (🇸🇪)

ZONDAG

Adele (🇬🇧)
Black Midi, New Road (🇬🇧) – Angélique Kidjo (🇧🇯) - X
Beabadoobee (🇵🇭) - Just Mustard (🇮🇪) - Baby Queen (🇿🇦)
Irena & Vojtech Havlovi (🇨🇿)


@Martijn
@jonasvh
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
BM, NR met twee shows? :p

BOCC is met de beste wil echt geen headliner, evenals Sigrid. Let's be real hier, als de andere twee Adele (!) en Fiona Apple zijn.. Op Pukkelpop stond Sigrid gewoon in de namiddag in de Marquee, en BOCC verkocht, dacht ik, niet eens De Roma uit. En Nightwish staat dan op de tweede lijn geposteerd. Afin.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Wat ligt er áchter het zwartste zwart? Een symphonic metal band dat volgend jaar een decennium lang bestaat. Heel ver hoeven ze niet te reizen.
Van Duitsland naar Oostende:

🤘 BEYOND THE BLACK 🤘

30th & 31st of february (26).jpg


@Marshmallowsz / me / @Martijn

LINE UP

Ozzy Osbourne 🇬🇧 - SOAD 🇺🇸 - AC/DC 🇦🇺
The Hu 🇲🇳 - Carthagods 🇹🇳 - Sabaton 🇸🇪 - Beuk 🇧🇪 - Dirty Honey 🇺🇸 - Powerwolf 🇩🇪
Royal Republic 🇸🇪 - Vandenberg 🇳🇱 - Nickelback 🇨🇦 - Alestorm 🇬🇧 - The Rumjacks 🇦🇺 - Animal Drive 🇭🇷 - Beyond The Black 🇩🇪
NanowaR of Steel 🇮🇹 - Motosierra 🇺🇾 - Lordi 🇫🇮 - Miracle of Sound 🇮🇪 - I'll Be Damned 🇩🇰 - Krokus 🇨🇭 - Los Bastardos Finlandeses 🇫🇮

MORE TO BE ANNOUNCED SOON


OFFICIAL SPOTIFY PLAYLIST
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
BM, NR met twee shows? :p

BOCC is met de beste wil echt geen headliner, evenals Sigrid. Let's be real hier, als de andere twee Adele (!) en Fiona Apple zijn.. Op Pukkelpop stond Sigrid gewoon in de namiddag in de Marquee, en BOCC verkocht, dacht ik, niet eens De Roma uit. En Nightwish staat dan op de tweede lijn geposteerd. Afin.
Dat van Nightwish is niet zo gek, die stonden op Pinkpop ook niet zo hoog.

Ik vind het wel tof, een dag met een kleinere headliner. Zit vast een idee achter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Ik vind het wel tof, een dag met een kleinere headliner. Zit vast een idee achter.
Regel 2 zegt wat anders. Kleiner festival, kleinere headliners allemaal prima. Maar je kunt niet de ene avond een Sportpaleis-act à la Adele neerpoten om de andere avond die twee te laten headlinen. In dat geval kunnen Courtney Barnett, Rina Sawayama eveneens headlinen. Die spelen ook in zalen van 1 à 2k.

edit: en Nightwish stond 2x in de Ziggo afgelopen jaar? En 1x in de Lotto Arena. Lijkt mij naast Adele de tweede grootste naam te zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Maar je kunt niet de ene avond een Sportpaleis-act à la Adele neerpoten om de andere avond die twee te laten headlinen.
Oneens. Die keus is aan de organisator.

Zit vast ook een idee en plan achter. Ik ben in elk geval al benieuwd naar de bekendmaking van het festivalconcept en het affiche.

Edit: Even hier ge-edit om de aankondigingen niet onder te laten sneeuwen Oorspronkelijke post kwam iets anders/negatiever over dan ik bedoelde. Excuus daarvoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Marshmallowsz

Campingartiest
29 nov 2022
81
184
Als eerste aankondiging van vandaag hebben we een duo met de Nederlandse producer SENSE en Amerikaanse rapper B L S, ze ontmoette elkaar in Amsterdam en hebben daar ook hun eerste single opgenomen (dus opgericht in NL). Duister klinkende hip hop om laat in de nacht van te genieten! Welkom Shahmen!

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
Oneens. Die keus is aan de boeker. Niet aan de potentiele bezoeker. ;)

Zit vast ook een idee en plan achter. Ik ben in elk geval al benieuwd naar de bekendmaking van het festivalconcept en het affiche.
Um, maar opnieuw. Het staat letterlijk in de regels dat het er realistisch moet uitzien aan het einde van de rit. Ik mag dat gewoon aangeven, lijkt me, wat is dat nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Um, maar opnieuw. Het staat letterlijk in de regels dat het er realistisch moet uitzien aan het einde van de rit. Ik mag dat gewoon aangeven, lijkt me, wat is dat nu.
Ik las die regel eigenlijk altijd voornamelijk als in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat mensen niet teveel grote namen achter elkaar plempen.

En tuurlijk mag je het aangeven, net zo zeer als dat ik of een ander kan aangeven het met je eens of oneens mag zijn. Ik zie er niet zoveel problemen mee. Uiteindelijk is het aan WarriorandWeirdo wat hij ermee doet. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.925
6.156
En tuurlijk mag je het aangeven, net zo zeer als dat ik of een ander mag aangeven het met je eens of oneens mag zijn.
Da's iets anders dan beginnen over potentiële bezoeker/organisator. We zijn hier allemaal gelijken.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.680
2.331
BM, NR met twee shows? :p
3 shows zelfs. Zoals in de aankondiging ook al stond. 😜
BOCC is met de beste wil echt geen headliner, evenals Sigrid. Let's be real hier, als de andere twee Adele (!) en Fiona Apple zijn.. Op Pukkelpop stond Sigrid gewoon in de namiddag in de Marquee, en BOCC verkocht, dacht ik, niet eens De Roma uit. En Nightwish staat dan op de tweede lijn geposteerd. Afin.
In België is Sigrid inderdaad geen headliner, maar de locatie is veelbepalend. 😉

Over BOCC ben ik het wel met je eens dat het een kleinere headliner is, dus mss dat die nog een lijntje zakt. Al heeft CITW in het verleden ook andere beloftevolle artiesten een hoge spot gegeven (denk oa. Aurora, Robyn, James Blake, Zara Larsson, etc.)

Over Adele ben ik het ook deels met je eens. Al is Adele wel de grote naam bij uitstek, imo, die perfect zou passen binnen een 'intiemere' setting.
Ik mag dat gewoon aangeven, lijkt me, wat is dat nu.
Zeker jouw goed recht en absoluut welkom. Kritiek kan enkel leiden tot nog betere versies van CITW. Dank daarvoor dus! 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken