Festileaks Festival Draft IV: European Edition

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Ja, mooie kleine namen (je weet dat ik daar op afga) met toch wat overlapping tussen jou en mij, Jos. Wat Yannick zegt geldt ook voor mij. Oranssi Pazuzu is een heel fijne keuze en ook eens met hem wat betreft Amenra. Je had het vanmiddag nog over mijn vele werk, maar volgens mij zit hier ook aardig wat tijd in.

Zou het overigens ook leuker vinden moest iedereen zijn vrije keuzes telkens oplijsten, zo weet ik ook welke acts nieuw zijn en welke niet. Met zoveel deelnemers en 30 rondes weet ik namelijk niet meer wie wat al had.
Heb die van mij nog even aangepast. Vetgedrukte artiesten zijn bij mij gekozen in de draft, regulier geschreven artiesten niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.521
Best gek eigenlijk dat Wiegedood niet eerder werd gekozen. Oranssi Pazuzu is overigens een hele leuke.

Amenra en STAKE zo'n kleine/lage slot geven, shame. Haha.
Twijfelde veel over Wiegedood in de laatste rondes, steengoede band. Amenra staat wat mij op de allermooiste spot en precies waar ze het best tot hun recht komen. In een kleinere tent in het donker. Tuurlijk kan de Marque ook maar dit is de opzet voor een legendarische show.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Heb die van mij nog even aangepast. Vetgedrukte artiesten zijn bij mij gekozen in de draft, regulier geschreven artiesten niet.
Ja, dat helpt echt een hoop. Tallest Man On Earth, De Beren Gieren, Steiger en Tears For Fears zijn leuke toevoegingen. Tof zo dat er wat jazz staat. Staat Sisters Of Mercy niet wat te laag?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Ja, dat helpt echt een hoop. Tallest Man On Earth, De Beren Gieren, Steiger en Tears For Fears zijn leuke toevoegingen. Tof zo dat er wat jazz staat. Staat Sisters Of Mercy niet wat te laag?
Dacht zelf van niet, eigenlijk. Moet ik ook zeggen dat ik het af en toe wel lastig vond om namen in te schatten. Sisters of Mercy zou dus verkeerd ingeschat kunnen zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Black Midi niet eerder gekozen? Dat betwijfel ik.

Dirk. wilde ik zelf wel heel graag, maar toch niet gedaan. Blood Red Shoes, Myrkur, Marmozets, Hatari, Ex:Re, High Hi en Dry Cleaning zijn leuwkkk
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
With Open Wings 2021 European Edition!

Screenshot_20210521-215128.png

78 namen uit Europa die 3 dagen lang op 4 podia in Enschede optreden bij ons vertrouwde festivalterrein op de rutbeek. Plattegrond vind u hier.

Screenshot_20210521-215141.png
WoW is dit keer met kleinere headliners dan u gewend bent. We hebben onze blik op de breedte gericht. Mooie headliners met bijpassende subs. Indie heeft de bovenhand in onze line-up, maar ook rock (classic en nieuwe) Metal, pop en zelfs klassiek is er te vinden. We nemen de dagen even door:

Vrijdag
De dag opent op de main met Bertolf. Getalenteerde singer-songwriter die met zijn nieuwe album de jaren 60 sound weer heeft terug gevonden. Met de relaxte muziek van Young Gun Silver fox en de frisse rock-pop van Alice Merton komen we aan bij het blokje oudgedienden. De reünie van Supergrass gaat ons niet ongehoord voorbij, daarna Duitse grootmeester Herbert Grönemeyer die het publiek opwarmt voor headliner Mark Knopfler. Wie daarna de dag wilt weg dansen moet blijven staan voor Justice.

Op het tweede podium, de grote tent, beginnen we de dag met Ijslandse bluesrock van The Vintage Caravan. Daarna volgt Zweedse hard rock van Graveyard alvorens we wat gas terug nemen bij het Nederlandse Johan. Hierna volgt een pop blok met eerst CHVRCHES, dan Lykke Li en als afsluiter Mika.

Op ons derde podium openen we met Duitstalige muziek van Provinz. Voordat we hier naar het stevige werk gaan, gaan we naar oudgedienden Wishbone Ash, al zullen die ook hard spelen! Hierna kan de alternatieve metalhead los op vikingen Týr, het klasiek geschoolde Igorrr, folk met Myrkur om daarna te verwonderen wat Martijn Westerholt van Delain heeft gemaakt.

Het laatste podium biedt ruimte voor talent. Rekening houden met dat mensen mooie routeschema's willen maken, zou dit podium voor iedere liefhebber op de planning staan voor een bezoek. Op de vrijdag spelen achtervolgend: Pop zanger Keir, nieuwe Nederlandse supergroep 4B2M, Belgische harde belofte Ramkot, hypnotiserende muziek uit Londen met Dry Cleaing, vrolijke Rotterdamse band Certain Animals, Liverpools multitalent Pixey, Nederlandse britpop band Queen's Pleasure en oud blues talent Ian Siegel.


Zaterdag
Talent uit Benelux verdient ook een kans op een groot podium. Daarom opent Wies en speelt daarna Dirk.. Omdat de muziek later wat zwaarder wordt gaan we eerste voor wat lichters met pop van de Franse Jain en daarna de instant hapiness van Smith and Burrows. Ierse sub Hozier warmt het publiek op voor PJ Harvey.Ga vooral niet weg bij de main, want Rosalía speelt een bijzonder nachtslot.

Geen betere manier om een festivaldag te beginnen met filmmuziek van het Metropole Orkest. Blaudzun zorgt hierna voor het alternatieve geluid uit de lage landen, alvorens de indie rock van Bombay Bicycle Club uit de tent zal klinken. Dan is het tijd voor festivalband bij uitstek The Vaccines die natuurlijk niet kunnen ontbreken in de corona tijd. Catfish and the Bottlemen is de tent sub voordat het wegdromen met het Poolse Riverside begint.

Weer een reünie tour die een band bij ons op het podium brengt, namelijk The Undeclinables. Hierna volgen weer bands uit het hoge noorden met Zweedse rock van Blues Pills en Noorse van Kakkmaddafakka. Die laatste ging gelukkig akkoord met een podium upgrade nadat Black Midi zich afmeldde. Het rocken is nog niet voorbij, want daar zijn de Marmozets! Vervolgens komt de alternatieve electro om de hoek kijken met eerst James Holden & the Animal Spirits en daarna Mura Masa.

De zaterdag talenten zijn Nederlandstalige rectoe rechtaan poprock van Cashmyra, solo-project van Daughter zangeres EX:RE, Belgische belofte High Hi, Vlaamse poëzie op muziek met Brihang, Soul met Hannah Williams & the Affirmations, pindakaas weezer die de lege spot van Kakkmaddafakke opvangt Fokko, alsvorens we naar de laatste 2 Ijslandse songfestival acts gaan Dadi Freyr en Hatari.

Zondag
Rustig beginnen is het devies van Female rock band The Big Moon. Dat het Belgische School is Cool klaar is voor grote podia buiten België komen ze in Enschede bewijzen. Wie dat niet hoeft te doen en het hele publiek om zijn vinger windt is Typhoon. Hierna neemt Neneh Cherry ons 30 jaar mee terug naar de tijd van haar grootste hits alvorens Thom Yorke ons meteen weer in het hier en nu neer zet zoals alleen hij dat kan. The XX sluit ons festival af en we kunnen ons geen betere act voorstellen die je met een beter gevoel van het veld af laat gaan na een weekend feesten.

Ook zondag zijn de andere podia er. De tent wordt geopend door grootmeester Joep Beving met zijn pianospel. We blijven bij de Nederlandse acts met de blazers van Jungle By Night. Nu volgt een Engels blok met eerst de spannende muziek van Field Music, daarna weer een geweldige festival band White Lies waarna Steven Wilson met zijn onnavolgbare progmetal de tent waardig afsluit.

Wie van gitaren houdt, zit goed bij de Grolsch Stage op de zondag. De openingsact is indie rock van Working Men's Club gevolgd door cross-over van het Oostenrijkse Kontrust. Doorgewinterd duo Blood Red Shoes komt daarna de trommelvliezen testen alvorens Pale Waves komt kijken wat hier nog van over is. Wie raggend het festival wilt afsluiten komt zeker aan zijn trekken bij Triggerfinger.

De zondag talenten zijn Nederlandse hiphoppers (persoonlijk gescout op popronde en op basis daarvan deze spot verdiend) Destructive Penguins, Limburgse Soul met Nona, later sluit ze de main maar eerst hier een set van Romy, Belgische singer-songwriter Milo Meskens, toekomstige Engelse sensatie PM Warson, ode aan oude rock dat heel fris en nieuw klinkt met Orange Skyline en last but not least Blackwave..


Check hier het tijdschema: https://clashfinder.com/s/withopenwingseuropeanedition/?user=Chileera&
De vele routes die er te lopen zijn maakt vele verschillende festival ervaring nodig. Veel plezier!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Black Midi niet eerder gekozen? Dat betwijfel ik.

Dirk. wilde ik zelf wel heel graag, maar toch niet gedaan. Blood Red Shoes, Myrkur, Marmozets, Hatari, Ex:Re, High Hi en Dry Cleaning zijn leuwkkk
Thanks, heb ik gemist. Kakkmaddafakka een podium upgrade gegeven en Fokko is de waardige vervanger!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ik heb niet heel veel tijd gehad de laatste dagen. Dit is ook de reden waarom ik bijna niemand heb beantwoord op de PM's. Wat ik van iedereen voorbij zag komen zag er als eerste indruk goed uit. Morgen, zondag en maandag heb ik meer tijd. Ik lees dan alles rustig terug en zal het beluisteren. Maar voor nu, complimenten aan iedereen die zo leuk en fanatiek meedoet. Ik vind het weer een geweldig spel! Dank jullie wel!
damon albarn thanks GIF by BRIT Awards
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
We mogen dan eindelijk het volledig programma van het Live Forever Festival 2021 bekend maken. In een bijzonder gekke tijd, hebben wij toch een uiterst interessant en gevarieerd affiche kunnen maken. In deze pandemie wordt een ieder in de portemonnee getroffen. Dit geldt voor de cultuursector maar zeker ook voor de festivalbezoeker. We beginnen daarom met aan te kondigen dat wij hier rekening mee houden en de prijs voor een ticket 75% is van de normaal gehanteerde prijs (in plaats van € 180,00 kost een weekendticket bijvoorbeeld € 135,00). Degenen die in 2020 geen aanspraak hebben gemaakt op restitutie krijgen nog bericht dat het verschil in bier wordt gecompenseerd.

Dan het belangrijkste natuurlijk, de muziek! Naast de eerste 30 namen, mogen wij nog 42 kanjers aankondigen. De volgende namen fleuren het al fantastische affiche nog meer op:

Ellie Goulding - Purple Disco Machine - Son Mieux - Sophie and the Giant - Anna of the North - Melenas - Sandi Thom - Goldkimono - Rimon - Helena Hauff - Paul Kalkbrenner - DJ Koze - George Fitzgerald - Fatima Yamaha - Ellen Allien - Sampha - Joost - The Vaccines - Orange Skyline - Sofie Winterson - Primal Scream - Jett Rebel - Gotu Jim - Elias Mazian - Modeselektor - Joy Orbison - Trentemøller - De Sluwe Vos - Umfang - Superorganism - Nana Adjoa - Pieter de Graaf - Oscar and the Wolf - Merol - Boy Pablo - IAMDDB - SMANDEM - Waltzburg - Kelly Lee Owens -Scuba - Weval -Ferry Corsten

LFF 2021 EU .jpg

Een aantal gevestigde namen, bijvoorbeeld Ellie Goulding als sub voor London Grammar, good ol’ Ferry Corsten, Oscar and the Wolf, Superorganism, Modeselektor en The Vaccines (kan anno 2021 niet ontbreken natuurlijk). Maar we zijn er ook van overtuigd dat veel bezoekers het na afloop nog hebben over die vier Spaanse dames van Melenas die de John Lennon Stage openden of de Amsterdamse maten met een voorliefde voor jazz van SMANDEM. Naast deze Amsterdammers hebben we nog wat pareltjes uit de Benelux weten te strikken. Daarin zit een enorme variatie. Zo zal Pieter de Graaf het Live Forever Festival na twee doldwaze festivaldagen op de derde dag even heerlijk laten bijkomen met een klassiek optreden. Hoe anders gaat Joost het festival op de tweede dag vanaf minuut één afbreken, en wat te denken van Gotu Jim. Of liever op foefsafari met Merol? Het kan allemaal.

Iedere naam verdient eigenlijk een aparte vermelding, maar we willen ook geen boek schrijven. Daarom geven we wat huiswerk mee, namelijk het beruchte blokkenschema:

https://clashfinder.com/s/lff21euonly/

We hebben vier podia. De John Lennon Stage, George Harrison Stage, de Helter Skelter en de Magical Mystery Tour. De eerste drie lopen van groot naar telkens ietsje kleiner. In de Magical Mystery Tour kan de liefhebber van elektronische muziek volledig z’n ei kwijt.

De heel opvallende kijker heeft daarin nog een niet nader genoemde artieste ontdekt. Artiesten blijken niets liever te willen dan op het Live Forever Festival te staan. Faye Webster had zich daarom voorgedaan als Britse. Gelukkig is de organisatie hier tijdig achter gekomen en kan diskwalificatie achterwege blijven. In haar plaats is Laura Mvula op het affiche verschenen.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.521
De heel opvallende kijker heeft daarin nog een niet nader genoemde artieste ontdekt. Artiesten blijken niets liever te willen dan op het Live Forever Festival te staan. Faye Webster had zich daarom voorgedaan als Britse. Gelukkig is de organisatie hier tijdig achter gekomen en kan diskwalificatie achterwege blijven. In haar plaats is Laura Mvula op het affiche verschenen
Wat een schande! De artiesten van tegenwoordig :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.165
Wist dat er veel overlap ging zijn, maar valt al bij al nog mee, denk ik. Kelly Lee Owens is wel van mij hehe.

Mooi ineengestoken weer.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ziet er heel nice uit Oasiss! Op de clashfinder kleur ik al heel veel groen in.
Waarom George Fitzgerald niet op de London Grammer dag btw?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.237
4.512
Ziet er heel nice uit Oasiss! Op de clashfinder kleur ik al heel veel groen in.
Waarom George Fitzgerald niet op de London Grammer dag btw?
We sluiten niet uit dat hij een dag later nog steeds op het festival is..
(eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat dit eigenlijk sowieso de bedoeling was ..)
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Ellie Goulding - Purple Disco Machine - Son Mieux - Sophie and the Giant - Anna of the North - Melenas - Sandi Thom - Goldkimono - Rimon - Helena Hauff - Paul Kalkbrenner - DJ Koze - George Fitzgerald - Fatima Yamaha - Ellen Allien - Sampha - Joost - The Vaccines - Orange Skyline - Sofie Winterson - Primal Scream - Jett Rebel - Gotu Jim - Elias Mazian - Modeselektor - Joy Orbison - Trentemøller - De Sluwe Vos - Umfang - Superorganism - Nana Adjoa - Pieter de Graaf - Oscar and the Wolf - Merol - Boy Pablo - IAMDDB - SMANDEM - Waltzburg - Kelly Lee Owens -Scuba - Weval -Ferry Corsten
Ja, SMANDEM. en Pieter de Graaf. Dat ik daar niet aan heb gedacht...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken