Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Zo, ik zit eens door de themas te bladeren maar Jezus wat zitten er vervelende (leuke) themas bij 😅

Ok goed en wel Slipknot en Gojira maar hoe weten wij of ze bij het opgegeven thema passen en moet dat niet verdedigt worden door de user?

Ok goed en wel Slipknot en Gojira maar hoe weten wij of ze bij het opgegeven thema passen en moet dat niet verdedigt worden door de user?
Beetje gezond verstand en sportsmanship voorkomt een boel gezeik! En wanneer men toch misbruik hiervan maakt, staan Koekdoos en ik met een knokploeg voor de deur t.z.t.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en BeWario
Ok, ik heb echt al veel toffe ideeën opgedaan met mijn themas, ben nu al razend enthousiast. Gaat wel echt een bizarre lineup worden, en ik moet echt oppassen dat ik niet te zwaar ga boeken...

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
De afrekening gebeurt steeds op het einde bij de aanschaf van tickets, dus tot die tijd lijkt het me aan ieder persoonlijk of die de thema's openbaar wil maken of niet 😇

• Leuk
Waarderingen: won666
Het is toch juist leuker om gedurende de namen te zien of je een bepaalde set aan een user kan koppelen? Iedereen zal aan het einde zijn zijn set en themas wel bekend maken aangezien je op basis daarvan je stemming zal willen baseren :)
Lijkt me vergelijkbaar met stemmen zoals je hebt gestemd bij de willekeurige headliner challenge, daar won @RubenJS met Nick en Simon volgens mij, omdat daar gewoon vol is ingezet op dat thema en niet omdat iedereen fan is van Nick en Simon, Frans Bauer en dat soort namen op het festival. (Vorige draft zelf ook gestemd op het festival van Martijn met alleen maar acts met een verwijzing naar het dierenrijk in de naam, vanwege het concept)

Wie voert de thema's het beste uit zou ik persoonlijk naar kijken, maar als iemand wel gewoon stemt op welke festivals hij het leukste vindt, is dat wat mij betreft ook gewoon prima. Sommige thema's kan je daarnaast ook nog best creatief mee omgaan of zelfs een volledige eigen draai aan geven (eventuele grijze gebieden opzoeken).

Iedereen is natuurlijk op een andere manier beperkt, maar hoe ga je ermee om lijkt me het belangrijkste. Er zijn best wat thema's al ingezonden waarbij je niet vast zit aan een specifiek genre en je dus nog alle kanten op kan gaan.

Edit: Je mag altijd wat thema's insturen, waarmee creativiteit beloond wordt natuurlijk!!

• Leuk
Waarderingen: Blommie en won666
Ik heb ondertussen al een aantal vragen gehad op verschillende thema's:

Voel je vrij om thema's (waar mogelijk) creatief en vrij te interpreteren. Zoek de grijze gebieden op en gebruik deze in je voordeel. Maar houd het (zoals hierboven al aangekaart) wel leuk en eerlijk. Tuurlijk, er kan ineens een knokploeg voor de deur staan, als je het te bont maakt, maar het is ook gewoon maar een spelletje.

Vind je dat iemand een thema te oneerlijk interpreteert, koop dan gewoon geen ticket aan het eind en heb vooral plezier in het spel.

Een thema als "act moet beginnen met de letter R" heeft natuurlijk nauwelijks een grijs gebied (evt "the" of "DJ" weglaten is een optie), maar een thema als "catwalk (opvallende kledingkeuze)" of "past in het foute uurtje" hebben een veel groter grijs gebied. Maak daar gebruik van!

En vergeet niet: je maakt een 3-daags festival met 4 stages per dag. Elk thema gebruik je 2x.
Hoeveel bands je op een stage gebruikt en hoe je de thema's door het weekend heen verspreidt, mag je allemaal zelf bepalen, zolang je maar voldoet aan de bovenstaande regel.

EDIT: er volgt een nieuwe naam, want we hebben van haar management gehoord dat ze dat weekend toch niet kan afzakken naar het wonderlijke Oudenaarde 💔 (lees: ik deed een aanname over haar en na een check bleek deze fout te zijn)
Schermafbeelding 2026-04-17 om 15.01.48-2.png

Dus bij deze onze eerste echte naam en wederom gaan we als organisatie voor een no-brainer (die deze keer wel binnen een thema past, we hebben gecheckt!) Als eerste Nederlandstalige artiest ooit stond hij zojuist op het Amerikaanse festival Coachella en begin juni zal hij in Oudenaarde te bewonderen zijn voor ieder die hem lief heeft. Neem alvast een extra long mee, want deze boeking doet nu al veel stof opwaaien: Joost 🔥

Next: @mattman @Dante

Bekijk bijlage 19090

Dus bij deze onze eerste echte naam en wederom gaan we als organisatie voor een no-brainer (die deze keer wel binnen een thema past, we hebben gecheckt!) Als eerste Nederlandstalige artiest ooit stond hij zojuist op het Amerikaanse festival Coachella en begin juni zal hij in Oudenaarde te bewonderen zijn voor ieder die hem lief heeft. Neem alvast een extra long mee, want deze boeking doet nu al veel stof opwaaien: Joost 🔥

Dacht je dat Rosalia in zuid Amerika was geboren ;)?

Je kunt bij Prison Break ook nog denken aan artiesten van wie nummer in de serie gebruikt zijn.

Bekijk bijlage 19090

Nondeju, de eerste snipe is er al....

• Confetti
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread

• JK79