Festileaks Draft XX: De Presentaties!

12. @won666 - Hillfest (11 punten; 5 dagtickets)

Net buiten de top10 vinden we onze eerste debutant van deze draft. In zijn eigen kenmerkende stijl heeft Won een volledig metalfestival gemaakt: zo min mogelijk clashes en alles volledig in het Engels, want het festival vindt ook plaats in Engeland. Met een minimalistische aanpak én het risico dat Manowar op het laatste moment afzegt, hebben toch nog 2 mensen een combi gehaald en zijn er 5 dagtickets gekocht (geen enkele voor Iron Maiden / Manowar).

11. @EdsjeFCB - Glastonchella (13 punten; 7 dagtickets)

Met het op één na hoogste aantal dagtickets deze draft vinden we dan Edsje terug met zijn versie van Glastonbury en Coachella. Voor wie tips wil: boek Tool en je hebt al bijna een garantie op dagtickets, want 4 personen kochten een ticket voor deze dag. Voor mij kwam dit festival net iets te kort om een ticket te verkopen, maar ik vond de uitwerking van Frostbitten en On The Battlefield wel veel leuke namen hebben. Pluspuntje voor de - voor Limbs op de poster.

10. @Oasiss - Live Forever Festival (14 punten; 2 dagtickets)

Even wat minder dagtickets dan de afgelopen reeks aan festivals, maar wel een stuk meer weekendtickets en daarmee ook een betere klassering. Zo zie je maar weer dat Oasis succesvoller is dan de twee broertjes solo achter elkaar op het podium te zetten, al scheelt dat maar één puntje! Waren het de grote headliners die de tickets verkochten, of ook hier gewoon de thematische namen a la Orgel Joke, Lange Frans en Andre Hazes Jr?

9. @luluasas - Themapalooza (16 punten; 4 dagtickets)

Daar waar we begonnen met een debutant, sluiten we deze reeks ook af met een debutant. Als een echte Twentenaar (hoe noemen we die luitjes daar?) hoort daar een festival bij in en rondom het stadion van FC Twente, met blijkbaar een befaamd broodje Twenteham en natuurlijk een variatie op het Duitse thema met namen uit de regio. 8 mensen wilden graag naar Bolletje Balcony en de Johma Stage.

En hier leeft nog steeds de ABC draft idee, anders dan de vorige keer.

Een dag met een A headliner (laatste 5 jaar op Coachella, Glasto, Primavera, GMM, RW..)
Een dag met een B headliner (Pinkpop, haha sorry, DTRH, weet ik veel)
Een dag met een C headliner (alle kleinere)

A, B of C te bepalen bij capaciteit zou ik dan zeggen. Hoort PP toch vast wel bij A ;)

Voel je vrij om zoiets eerst te doen hoor. Mijn inspiratie kwam pas tijdens de draft, dus kan ook best nog wel een jaartje daarmee wachten.

Ah, die zou ik dan overslaan. Lol zit voor mij ook echt wel in het wegkapen van headliners en grote namen. In dit concept eindigt iedereen met Radiohead.

Daar zit hem ook dan de kunst in om de juiste kleine namen weg te kapen en dan alsnog een unieke bovenkant te boeken. Stel meerdere mensen boeken dan alsnog Radiohead, dan ga je toch meer kijken naar de undercard bij het bestellen van de tickets. Ga je dus voor wat risico met populaire grote namen, of boek je toch wat meer abstracte headliners in de hoop dat dat goed aan slaat bij de stemmers?

Ik vind het zelf ook altijd wel leuk als mensen in de slotrondes of zelfs de vrije keuze nog met grote namen aan komen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH

Net buiten de top10 vinden we onze eerste debutant van deze draft. In zijn eigen kenmerkende stijl heeft Won een volledig metalfestival gemaakt: zo min mogelijk clashes en alles volledig in het Engels, want het festival vindt ook plaats in Engeland. Met een minimalistische aanpak én het risico dat Manowar op het laatste moment afzegt, hebben toch nog 2 mensen een combi gehaald en zijn er 5 dagtickets gekocht (geen enkele voor Iron Maiden / Manowar).

11. @EdsjeFCB - Glastonchella (13 punten; 7 dagtickets)

Met het op één na hoogste aantal dagtickets deze draft vinden we dan Edsje terug met zijn versie van Glastonbury en Coachella. Voor wie tips wil: boek Tool en je hebt al bijna een garantie op dagtickets, want 4 personen kochten een ticket voor deze dag. Voor mij kwam dit festival net iets te kort om een ticket te verkopen, maar ik vond de uitwerking van Frostbitten en On The Battlefield wel veel leuke namen hebben. Pluspuntje voor de - voor Limbs op de poster.

10. @Oasiss - Live Forever Festival (14 punten; 2 dagtickets)

Even wat minder dagtickets dan de afgelopen reeks aan festivals, maar wel een stuk meer weekendtickets en daarmee ook een betere klassering. Zo zie je maar weer dat Oasis succesvoller is dan de twee broertjes solo achter elkaar op het podium te zetten, al scheelt dat maar één puntje! Waren het de grote headliners die de tickets verkochten, of ook hier gewoon de thematische namen a la Orgel Joke, Lange Frans en Andre Hazes Jr?

9. @luluasas - Themapalooza (16 punten; 4 dagtickets)

Daar waar we begonnen met een debutant, sluiten we deze reeks ook af met een debutant. Als een echte Twentenaar (hoe noemen we die luitjes daar?) hoort daar een festival bij in en rondom het stadion van FC Twente, met blijkbaar een befaamd broodje Twenteham en natuurlijk een variatie op het Duitse thema met namen uit de regio. 8 mensen wilden graag naar Bolletje Balcony en de Johma Stage.
Dik tevreden met deze score! Bedankt voor het kopen van de tickets, eerste broodje Twenteham krijgen jullie van mij!

@Koekdoos bedankt voor het organiseren! Super gedaan!

• Leuk
Voel je vrij om zoiets eerst te doen hoor. Mijn inspiratie kwam pas tijdens de draft, dus kan ook best nog wel een jaartje daarmee wachten.

Daar zit hem ook dan de kunst in om de juiste kleine namen weg te kapen en dan alsnog een unieke bovenkant te boeken. Stel meerdere mensen boeken dan alsnog Radiohead, dan ga je toch meer kijken naar de undercard bij het bestellen van de tickets. Ga je dus voor wat risico met populaire grote namen, of boek je toch wat meer abstracte headliners in de hoop dat dat goed aan slaat bij de stemmers?

Ik vind het zelf ook altijd wel leuk als mensen in de slotrondes of zelfs de vrije keuze nog met grote namen aan komen.
Ik ga het niet bolwerken om te organiseren, bijhouden etc.
Altijd enorm veel respect voor diegenen die iets organiseren op het forum!

Is best leuk, kan ik vertellen, als indieliefhebber die een half metalfestival moest maken!
Ja vond ook dat je dat erg leuk had ingevuld. Het thema 'duisternis' kwam van mij overigens, het doel wat ik had bij het bedenken was een thema waar metalfans wel iets mee konden maar iets dat ook gebruikt kan worden voor hele andere dingen met wat creativiteit :)

• Geweldig
Ik ga het niet bolwerken om te organiseren, bijhouden etc.
Altijd enorm veel respect voor diegenen die iets organiseren op het forum!

Wil best een keer met je brainstormen over de setup van jouw idee om dat een keer te organiseren, zodat het idee wordt uitgevoerd.

• On fire
Waarderingen: EdsjeFCB
Ik had de hoop op een top5, je vindt van jezelf altijd dat je het goed invult natuurlijk, maar je kunt niet altijd 6 gooien ;) Heb me echt enorm vermaakt met de speurtocht naar frostbitten en on the battlefield :D

@luluasas eerste weekender dus nog 2 weekend en 2 dagtickets in de race!

• Leuk
Waarderingen: RubenJS en AngieH
Eerste weekendticket ook weg namelijk voor @Oasiss , vond hem heel goed in elkaar gestoken
Ik was een beetje teleurgesteld in de uitwerking van mijn thema 🙊 zag het bijvoorbeeld zo voor me;

-Coldplay plays Parachutes & A rush..
-Arctic Monkeys plays Whatever.. & Humbug
-Bloc Party plays Silent Alarm

Zeg maar

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Deze draft is net wat anders dan normaal, maar je hebt vaak gewoon veel kans om hoog te eindigen als je ofwel volledig indie gaat ofwel volledig metal gaat (en dan niet mijn hoekje van metal).
Nja, die genres zijn idd populairder hier opt forum dan bijvoorbeeld rap. Dan moet ik het al van @Dante en @Novis95 hebben denk ik qua bezoekers, maar da’s sowieso al een kleinere spoeling dan de indie- en metal-liefhebbers hier 🙃

• Geweldig
Waarderingen: Novis95 en Dante

Volledig klopt niet eh. Punk Rock Factory, Pulley, Face To Face, Terror en Fall Out Boy zijn punk bands. En van een band als BFMV wordt gemiddelde Jera On Air ganger, net als eerder genoemde bands, ook gelukkig hoor. Trivium STAAT dit jaar zelfs op Jera On Air.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
We gaan door met een gedeelde 7e plek. Daar vinden we in ieder geval @Blommie en de rest van deze post is een Apeldoorns onderonsje.

7. @Blommie - Rock Blomberghen & @InsaniTiny - Tiny Fest (18 punten; beiden 3 dagtickets)

Blommie had bij één van zijn thema's een extra uitdaging gekregen bij het thema van @Dr. Hannibal. Deze was niet verplicht om uit te voeren, maar het is hem gelukt om bij het thema "Ongewoon Gezelschap" bij elke act een ander bijzonder instrument te boeken. Ook hier scheelde het voor mij niet veel of hij had een extra dagticket erbij verkocht, maar helaas viel hij net buiten de boot. Vond het mooi uitgewerkt dat ook bij het vreemde talen thema alle acts een andere taal hadden.

Daar waar bij voorgaande drafts er ook wel eens festivals afvielen voor tickets bij het boeken van omstreden acts, was dat bij Tiny Fest dit keer niet aan de orde: ondanks de boeking van Rammstein én Disturbed, wist dit festival 5 weekendtickets te verkopen en daarnaast nog eens 3 dagtickets. Rammstein wint het daarbij wel van Disturbed (2-0) en dat derde dagticket was uiteraard voor Jan Smit.

6. @Koekdoos - Baspop (20 punten; 8 dagtickets)

Mijn eigen festival heeft het deze editie ook weer goed gedaan. Een mooie subtopper qua uitwerking van de thema's steeds net buiten de top3, maar toch bij 8 mensen nog wel een dagticket waard. De meeste dan wel weer vreemd genoeg voor KISS, al zag ik ook meermaals voorbij komen dat men vooral de Graveyard stages goed ingevuld vond.

5. @RubenJS - Bayonette Festival (22 punten; 4 dagtickets)

Voor deze editie was het festival van Ruben verhuisd naar Frankrijk. Op voorhand was hij wat gestressd over de thema's die hij zou krijgen en of hij hier wel een metalfestival van zou kunnen maken. Achteraf gezien bleek dit niet nodig als je de poster ziet. Met een metalfestival volledig in eigen smaak (al vind hij zelf van niet) heeft Ruben zich deze editie gekroond tot de beste organisator uit Apeldoorn (tenzij @AngieH stiekem daar ook vandaan komt met een festival om de hoek).

Mocht je nog willen weten welke metalacts je moet boeken op een festival, alle dagtickets gingen naar de vrijdag.

Users who are viewing this thread