Festileaks Draft XVIII: presentaties

Rock Werchter 2030 belooft wederom een feest te worden. We completeren met veel trots de line-up van dit jaar en maken meteen ook het tijdschema bekend.

1760696455880.png

Donderdag 4 juli komen Meltheads, BadBadNotGood, I Prevail, Chalk, Alice Mae, Julia Wolf, Spellling, Silversun Pickups, Otala, SOFT PLAY, Alice Merton, Honeyglaze, Mall Girl, L.A. Sagne en Wijf de headliners Olivia Rodrigo en Avenged Sevenfold vervoegen.

Vrijdag 5 juli zullen ook Nathy Peluso, The Paradox, Yong Yello, Bar Italia, Tinariwen, Dressed Like Boys, Killer Mike, Sudan Archives, Julie Byrne, The Mysterines, Pale Waves, Infinity Song, Rocket, Battlesnake en Khana Bierbood het beste van zichzelf geven.

Zaterdag 6 juli voegen we Grian Chatten (de zanger van Fontaines D.C. die voor het eerst in lange tijd nog eens solo zal optreden), Hot Milk, Kenya Grace, Water From Your Eyes, Nieve Ella, Protoje, Stereolab, Sampa The Great, KARKARA, Slow Crush, The Bug Club, NAFT, Divorce, Being Dead en University toe.

Zondag zorgen AJ Tracey, Kaat Van Stralen, Yseult, Mandy, Indiana, Amber Broos, Nubya Garcia, KOKOROKO, Baxter Dury, Lézard, The Great White Nothing, Mary In The Junkyard, Skullcrusher, Knives, Revenge Wife en Ronker mee voor de perfecte afsluiting van een fantastisch weekend.

Het tijdschema: https://clashfinder.com/s/fakewerchter/

RW2030DEF.jpg

Daar is ie dan: de volledige line-up van Rock Werchter 2030! Vandaag worden er liefst 60 namen aan de affiche toegevoegd. Nieuw voor donderdag 4 juli zijn Reneé Rapp, Corella, Future Islands, Perfume Genius, Cemetery Skyline, SOFT PLAY, Dressed Like Boys, Borderline en Maud Verstraeten. Het programma van vrijdag 5 juli wordt aangevuld met Manic Street Preachers, Snow Strippers, Oklou, Thrice, Say She She, The Castellows, Coco & Clair Clair en Susanne Sundfør. Op zaterdag 6 juli wordt de line-up vervolledigd door Grian Chatten, Rachel Chinouriri, Maya Hawke, Bolis Pupul, Killer Mike, Rilo Kiley, Picture Parlour, Chloe Slater, Ão, Kalandra, Nourished By Time en Mandy, Indiana. Tenslotte komen Nathy Peluso, Birdy, The Paradox, STUFF., Ali Sethi & Nicolas Jaar, Flowerovlove, Lovejoy, Tinariwen, Emma Bale en Durand Jones & The Indications naar het Festivalpark op zondag 7 juli.

Ontdek de line-up van de Slope

Sinds 2018 biedt de Slope, het kleinste podium van het festival, plaats aan groot talent. Vorige edities maakten onder andere headliner IDLES, Fat Dog, Corella, DEADLETTER, Lovejoy, Amyl and The Sniffers, Wolf Alice, Tom Grennan, Alice Phoebe Lou en High Vis hun Rock Werchter-debuut hier. Ook dit jaar is de line-up van de Slope, voor het dertiende jaar op rij, avontuurlijk en veelbelovend. Van alternatieve hiphop en (post)punk tot progressieve metal en Finse pop!

Op donderdag 4 juli schitteren Slow Pulp, Mên An Tol, Elias Rønnenfelt, Mary In The Junkyard, Girlband! en The Clumps op het podium. Vrijdag 5 juli is het de beurt aan Man/Woman/Chainsaw, Envy, Cloth, Jean Valery, Prima Queen en Rocket. Zaterdag 6 juli ontdek je This Is Lorelei, M(h)aol, Maustetytöt, Fabiana Palladino, Etta Marcus en Hippotraktor. Tot slot sluiten Angie McMahon, Otala, Grace Ives, Girl Scout, Florence Road en Elín Hall het festivalweekend af op zondag 7 juli.

Goesting om je volledig te laten omringen door al het moois wat binnenkort op #RW30 staat? Luister dan nu al naar onze officiële playlist.

Exclusief: De timetable!

Jij bent ingeschreven op onze nieuwsbrief. Goed nieuws! Ontdek nu in exclusieve primeur de timetable voor #RW30!

Iedereen weet dat een goede voorbereiding goud waard is. Vergeet ook zeker niet om jouw plannen vast te leggen in de Rock Werchter app powered by Proximus. De perfecte manier om jouw ideale Rock Werchter 2030 samen te stellen. De app is gratis te downloaden via de Apple App Store of Google Play.

Heb jij je ticket al op zak?

Nog geen ticket voor #RW30? Geen probleem! Er zijn nog combi- en dagtickets beschikbaar. Grijp je combiticket en geniet 4 dagen lang van de leukste sfeer en de beste muziek van Pearl Jam, Tame Impala, Gojira, Florence + The Machine, FKA Twigs, Pet Shop Boys, Ethel Cain en zoveel meer. Ontdek de volledige line-up op rockwerchter.be en koop hier je ticket!

Kocht je al een ticket voor Rock Werchter 2030? Koop je Coins nu in voorverkoop en geniet van onze Hot Deal! Maak een account aan via onze site, koppel je festivalticket en koop je Coins nu aan de prijs van vorig jaar! Meer informatie en actievoorwaarden vind je op rockwerchter.be/nl/cashless.

Tot op de weide! :cool:🥳☀️

Laatst bewerkt:
Gaan we dan!

Als "kind van het festival", nog net voor ik mocht stemmen en autorijden, was ik in 2007 voor het eerst op Pinkpop.

Sindsdien is er niet heel veel veranderd, het Pinkpopfrietje is wat duurder geworden, en als je de headliner niet leuk vindt, zit er niet veel anders op dan proberen de wel geïnteresseerden niet tot last te zijn.

We schrijven 2030 en Pinkpop betreedt dan ook maar eens de 21ste eeuw! Het laatste punt is geschiedenis! Tijdens Billie Eilish kun je naar Kneecap en AM niet je ding? Dan is er voor alle Amsterdammers die zich buiten de ring waagden nog altijd Marlon Hofstadt.

Het grootste deel van de lineup was bekend. Toch voegen wij nog een indrukwekkend lijstje toe:

The Dare, Gotu Jim, Yasmin Williams, Dikke, De Ambassade, Maximo Park, Mula B, Maan, Altin Gün, Hang Youth, Natte Visstick, Jasmine 4.t., Coilguns, Hannah Frances, Lovejoy, Marathon, Hannah Mae, Divorce, Woody Groves en Marc Laidlaw

Dit alles brengt ons het volgende spoorboekje (ook in 2030 spreken we op Pinkpop nog hiervan):

We hebben nog een aardig deeltje budget over (al is @Timmetje de echt official Hollander ;)). We hebben ervoor gekozen niet slechts meer op die drie namen bovenaan de focus te leggen, maar een gevarieerd programma samen te stellen, voor ieder wat wils, namen die je verwacht voor Pinkpop, maar ook wat buiten de lijntjes en ietsje spannender. Hopelijk een mooie stap naar een toekomstbestendig Pinkpop!

Zie bijgaand de poster. En niet alles aan Pinkpop is anders. De stagiair is nog steeds af en toe te brak en heeft een onvolledige poster samengesteld, met soms namen dubbel, soms namen niet genoemd, en soms namen van een ander festival erop (Yin Yin en the Mary Wallopers haakten last minute af).

Tickets zijn te koop bij @Yannick

Bijlagen

• Screenshot_20251017_160708_Gallery.jpg
    Screenshot_20251017_160708_Gallery.jpg
    447,1 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 16501

Daar is ie dan: de volledige line-up van Rock Werchter 2030! Vandaag worden er liefst 60 namen aan de affiche toegevoegd. Nieuw voor donderdag 4 juli zijn Reneé Rapp, Corella, Future Islands, Perfume Genius, Cemetery Skyline, SOFT PLAY, Dressed Like Boys, Borderline en Maud Verstraeten. Het programma van vrijdag 5 juli wordt aangevuld met Manic Street Preachers, Snow Strippers, Oklou, Thrice, Say She She, The Castellows, Coco & Clair Clair en Susanne Sundfør. Op zaterdag 6 juli wordt de line-up vervolledigd door Grian Chatten, Rachel Chinouriri, Maya Hawke, Bolis Pupul, Killer Mike, Rilo Kiley, Picture Parlour, Chloe Slater, Ão, Kalandra, Nourished By Time en Mandy, Indiana. Tenslotte komen Nathy Peluso, Birdy, The Paradox, STUFF., Ali Sethi & Nicolas Jaar, Flowerovlove, Lovejoy, Tinariwen, Emma Bale en Durand Jones & The Indications naar het Festivalpark op zondag 7 juli.

Ontdek de line-up van de Slope

Sinds 2018 biedt de Slope, het kleinste podium van het festival, plaats aan groot talent. Vorige edities maakten onder andere headliner IDLES, Fat Dog, Corella, DEADLETTER, Lovejoy, Amyl and The Sniffers, Wolf Alice, Tom Grennan, Alice Phoebe Lou en High Vis hun Rock Werchter-debuut hier. Ook dit jaar is de line-up van de Slope, voor het dertiende jaar op rij, avontuurlijk en veelbelovend. Van alternatieve hiphop en (post)punk tot progressieve metal en Finse pop!

Op donderdag 4 juli schitteren Slow Pulp, Mên An Tol, Elias Rønnenfelt, Mary In The Junkyard, Girlband! en The Clumps op het podium. Vrijdag 5 juli is het de beurt aan Man/Woman/Chainsaw, Envy, Cloth, Jean Valery, Prima Queen en Rocket. Zaterdag 5 juli ontdek je This Is Lorelei, M(h)aol, Maustetytöt, Fabiana Palladino, Etta Marcus en Hippotraktor. Tot slot sluiten Angie McMahon, Otala, Grace Ives, Girl Scout, Florence Road en Elín Hall het festivalweekend af op zondag 6 juli.

Goesting om je volledig te laten omringen door al het moois wat binnenkort op #RW30 staat? Luister dan nu al naar onze officiële playlist.

Exclusief: De timetable!

Jij bent ingeschreven op onze nieuwsbrief. Goed nieuws! Ontdek nu in exclusieve primeur de timetable voor #RW30!

Iedereen weet dat een goede voorbereiding goud waard is. Vergeet ook zeker niet om jouw plannen vast te leggen in de Rock Werchter app powered by Proximus. De perfecte manier om jouw ideale Rock Werchter 2030 samen te stellen. De app is gratis te downloaden via de Apple App Store of Google Play.

Heb jij je ticket al op zak?

Nog geen ticket voor #RW30? Geen probleem! Er zijn nog combi- en dagtickets beschikbaar. Grijp je combiticket en geniet 4 dagen lang van de leukste sfeer en de beste muziek van Pearl Jam, Tame Impala, Gojira, Florence + The Machine, FKA Twigs, Pet Shop Boys, Ethel Cain en zoveel meer. Ontdek de volledige line-up op rockwerchter.be en koop hier je ticket!

Kocht je al een ticket voor Rock Werchter 2030? Koop je Coins nu in voorverkoop en geniet van onze Hot Deal! Maak een account aan via onze site, koppel je festivalticket en koop je Coins nu aan de prijs van vorig jaar! Meer informatie en actievoorwaarden vind je op rockwerchter.be/nl/cashless.

Tot op de weide! :cool:🥳☀️
Behemoth op de mainstage van werchter is wel crazy!

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Tot wanneer mogen we presenteren? Poster half af maar to-taal nog geen tijd gehad om aan een clashfinder te werken hier.

Black-Orange-and-Green-Modern-Brutalist-Type-Indie-Music-Festival-Poster.png

Met de eerste veertig namen hebben we al een groot aantal parels weten te strikken. Om de affiche compleet te maken, hebben we nog eens 58 namen geboekt voor de verschillende dagen:

Donderdag 4 juli
Altin Gün, Anna Calvi, Ela Minus, Girls in Hawaii, Jon Hopkins, Julien Baker, Marathon, Mary In The Junkyard, Nourished By Time, Porcelain ID, Ratboys, Rocket en Scaler

Vrijdag 5 juli[/B]
A. Savage, Beach Bunny, De La Soul, DEVO, Divorce, Factory Floor, Floating Points, Grizzly Bear, Hania Rani, Jockstrap, Miles Kane, Real Farmer, Rilo Kiley, Rudimental, Sorry, The Belair Lip Bombs en W.H. Lung.

Zaterdag 6 juli
caroline., Coach Party, Equal Idiots, Hinds, J. Bernardt, Killer Mike, L.A. Sagne, Moonchild Sanelly, Oklou, Sammy Virji, Slow Crush, Spiritualized, The Mysterines, This Is Lorelei en Torres.

Zondag 7 juli
Alice Phoebe Lou, Amber Arcades, Baby Berserk, Beak<, Cardinals, Chalk, Customs, Gilla Band, Hotline TNT, Kelly Lee Owens, Sheer Mag, Stuff., The Voidz en White Lies.

Dit heeft geresulteerd in het volgende blokkenschema. Veel dank aan @Yannick voor het organiseren en tot in 2030 op de beste Rock Werchter ooit!!!

Behemoth op de mainstage van werchter is wel crazy!
In een package met Gojira. ;)
Helemaal voor, maar zet ze dan in de Barn :LOL: al is het inmiddels wel traditie om Behemoth weg te laten smelten in de volle zon haha, heeft Graspop ook al een paar keer geflikt, al hebben ze het laatste editie goed gemaakt door ze te laten afsluiten natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Helemaal voor, maar zet ze dan in de Barn :LOL: al is het inmiddels wel traditie om Behemoth weg te laten smelten in de volle zon haha, heeft Graspop ook al een paar keer geflikt, al hebben ze het laatste editie goed gemaakt door ze te laten afsluiten natuurlijk.
We begrijpen dat sommige acts voor velen beter tot hun recht lijken te komen in de Barn. (Wat een zalig podium is dat ook!) Bij het boeken van artiesten moeten we echter ook rekening houden met wensen van het management, waardoor niet elke act op z’n ‘droomspot’ belandt. We twijfelen er geen seconde aan dat Behemoth ook op de Main Stage een onvergetelijke show zal neerzetten! ;)

• Cool
Waarderingen: Dr. Hannibal
Tot en met zondagavond anders?
Prachtige affiches overal. Ik zal mijn stemmen dan ook doorgeven, maar het zal me helaas niet lukken om deze af te werken. Ik ben overdonderd door hoe druk het is de laatste dagen en ik ga dit weekend ook niet achter een laptop kunnen kruipen. Heb dit ook onderschat qua engagement.

Sorry allemaal, maar ik ga dit dus niet kunnen afwerken en trek mijn kandidatuur uit de race. Sorry sorry sorry.

Ik deel nog even mijn poster, of tot zover ik 'm kon ontwerpen. Die clashfinder maken gaat me echter echt niet lukken. Ook voor zondagavond niet, en daar baal ik echt om.

fail.jpg

Geef ons nog wat extra tijd dan, zodat ook @mattman nog de tijd krijgt om alles netjes af te werken.
Op vier dagen ineens alles moeten af hebben is hier ook wat kort dag.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Als er iemand trouwens graag wat hulp wilt bij het maken van de Clashfinder? (Slots klaarzetten o.i.d.) Ik wil mij er gerust wat mee bezighouden dit weekend. Is inderdaad een tijdrovend werk. 😅

• Leuk
Waarderingen: Dante
Lijkt mij ook prima wat langer de tijd te nemen. Tenzij @Yannick daarmee in de knoei komt met verwerken stemmen etc

Geef ons nog wat extra tijd dan, zodat ook @mattman nog de tijd krijgt om alles netjes af te werken.
Op vier dagen ineens alles moeten af hebben is hier ook wat kort dag.
Het was maar een vraag hoor voor tot zondag. Maar Matt had me ook apart al gestuurd dat hij bijzonder weinig tijd heeft.

Met enige hulp heb ik het wel inmiddels allemaal klaar staan. Alleen heb ik, net als volgens mij bij elke draft, dat het bestand van de poster te groot is. Nu ben ik natuurlijk alweer vergeten hoe ik dat dan moet doen (digibeet). Dussss bij deze voor de 13e keer de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg 😁

Met enige hulp heb ik het wel inmiddels allemaal klaar staan. Alleen heb ik, net als volgens mij bij elke draft, dat het bestand van de poster te groot is. Nu ben ik natuurlijk alweer vergeten hoe ik dat dan moet doen (digibeet). Dussss bij deze voor de 13e keer de vraag hoe ik dat voor elkaar krijg 😁

Volgens mij werkte het door een screenshot te maken van de poster op je telefoon en die screenshot te gebruiken

Je hebt ook gratis websites om je afbeelding te comprimeren en dan past ie hier wel om te posten. Ai.nero ofzo gebruik ik telkens, heb je 5 gratis omzettingen mee 👍

Users who are viewing this thread