Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Ik heb de eerste twee namen ingepland. En ik ga proberen op meerdere spots geld te besparen, om zo naar een of twee duurdere headliners te kunnen werken. (Omdat ik vooraf gewoon elke positie een vast bedrag heb toegekend op de gok)
De kost van mijn 2 bovenste Main-namen en Barnafsluiter per dag, zoals ik het nu heb staan:
  • Donderdag: 2,65 miljoen
  • Vrijdag: 4,95 miljoen
  • Zaterdag: 1,43 miljoen
  • Zondag: 1,1 miljoen
De gemakkelijk uitverkopende weekend-dagen dus iets lager in budget gegaan en 1 dag duur 🙈

Laatst bewerkt:
De kost van mijn 2 bovenste Main-namen en Barnafsluiter per dag, zoals ik het nu heb staan:
  • Zondag: 2 miljoen
De gemakkelijk uitverkopende zaterdag dus iets lager in budget gegaan en 1 dag duur 🙈
  • Donderdag: 2,1 miljoen
  • Vrijdag: 2,03 miljoen
  • Zaterdag: 1,75 miljoen
  • Zondag: 3,2 miljoen
Al denk ik dat dit er heel anders uitziet voordat ik deze 12 posities daadwerkelijk ingevuld heb. Benieuwd of ik er meer dan 4 van kan boeken.

De gemakkelijk uitverkopende zaterdag dus iets lager in budget gegaan en 1 dag duur 🙈
  • Donderdag: 2,6 miljoen
  • Vrijdag: 2,65 miljoen
  • Zaterdag: 2.2 miljoen

ik probeer het wat gebalanceerd te houden

Oh, ik zit op 2 miljoen voor de bovenste drie namen per dag (Pinkpop), dus afsluiter South en North en dan de naam die direct voor deze twee acts speelt. Maar verwacht nog wel het een en ander te besparen om dat overal richting de 2,5 a 3 miljoen te kunnen trekken. Of misschien gewoon 1 dag met 5 miljoen of iets dergelijks!

Edit: Maar bij mij zijn er pas 3 van de 9 namen die ik definitief wil hebben, de rest staat nog gewoon als "bedrag x" in de clashfinder.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik denk vooral, ook geld overhouden voor de afsluiters tweede podium en de subs. Anders heb je een goede headliner en meer niet. Op deze manier wordt het wel spannender, oftewel lekker bezig! @Yannick

Niet om het concept meteen te bashen, maar zou ook leuk zijn om een soort veiling te doen voor artiesten ;)
Is alleen niet echt werkbaar in de praktijk denk ik
Heel tof idee! Iets om eens verder te bedenken voor in de toekomst, al zie ik het ook niet meteen praktisch hoe 🤫

Heel tof idee! Iets om eens verder te bedenken voor in de toekomst, al zie ik het ook niet meteen praktisch hoe 🤫
Heel oldschool met gesloten biedingen die dan naar de mail van de organisator gaan (die zelf dan als eerste een bieding moet doen naar een neutraal persoon). Je kan dit dan voor een x-aantal artiesten (degene die er vaak in de eerste 3 rondes al uit zijn) doen. Je start daar dan de draft mee en afhankelijk van hoeveel je er daadwerkelijk binnenhaalt stap je in de eerstvolgende ronde na dat aantal in. De rest van de draft gaat dan via het systeem dat Yannick nu heeft uitgewerkt.
Is iets voor de toekomst misschien.

Het budget is enkel voor de exclusieve ronde?
In de aanvul ronde is het budget zeg maar onbeperkt?

Tuurlijk niet haha. Anders kan je gewoon alles behalve headliners kiezen en dan in de aanvulronde nog Taylor, Beyonce en Rihanna pakken 🤣

Wel een beetje gek dat iemand die dan niemand zou aanvullen en dus enkel voor exclusieve acts gaat een groter budget per act heeft?
16M - 40 acts = 400k/act
16M - 100 acts = 160k/act

We bouwen echter wel aan Werchter en dan is het gewoon standaard 100acts/4dagen als het realistisch moet zijn.

Wel een beetje gek dat iemand die dan niemand zou aanvullen en dus enkel voor exclusieve acts gaat een groter budget per act heeft?
16M - 40 acts = 400k/act
16M - 100 acts = 160k/act

We bouwen echter wel aan Werchter en dan is het gewoon standaard 100acts/4dagen als het realistisch moet zijn.
Er staat altijd in de 1e post "Aan het eind van de draft moet je festival er realistisch uit zien".
Als jij het realistisch vindt om op 1 dag 15 namen op 4 podia te zetten moet je dat lekker doen, weet je in ieder geval 1 iemand aan wie je geen tickets kwijt raakt 😅

Users who are viewing this thread