Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Stop everything. Dit gebeurt écht. Fier – en met een beetje ongeloof – kondig ik @eltonjohn aan voor Rock Werchter 2026. THE BITCH IS BACK ✨🎹🚀👱‍♂️🎹✨

Na zijn legendarische ‘Farewell Yellow Brick Road’ tour in 2023 kondigde Sir Elton aan nooit meer op tournee te gaan. Maar voor Rock in Rio én voor Werchter maakt hij een uitzondering. Twee shows. Wereldwijd. En daarna nooit meer. Dat is alles. History in the making en wij kunnen daar bij gaan zijn.

Negentien jaar na zijn gelauwerde optreden in het Festivalpark (TW Classic 2007) keert de misschien grootste levende legende van de popmuziek terug. De man die generaties met zijn songs heeft gevormd. Die op Glastonbury 2023 een van de beste sets ooit neerzette.

Dit is geen afscheid. Dit is een eerbetoon aan de kracht van muziek, aan Werchter, aan jullie. Voor iedereen die ooit droomde ‘Rocket Man’, ‘Your Song’ of ‘Tiny Dancer’ live te mogen aanschouwen: your dreams just came true. Metallica. Elton John. July 2026 wordt geschiedschrijvend. 😱

@Martijn @Oasiss

Zat er al op te wachten, de eerste naam die tijdens de draft ineens beschikbaar werd, denk ik? Die eerste 2026 is gisteren oid pas bekend gemaakt?

Zat er al op te wachten, de eerste naam die tijdens de draft ineens beschikbaar werd, denk ik? Die eerste 2026 is gisteren oid pas bekend gemaakt?
Yes, dinsdag geloof ik. Leek me wel een mooie opkomende indie naam, ik ken 'm verder niet.

• Haha
Waarderingen: Timmetje
Voor deze editie hebben wij van Baspop een speciaal concept bedacht en daar hebben we een berg namen voor ter beschikking, maar de ene naam is toch wat belangrijker dan de andere en daarom komen we nu toch wel met de eerste headliner, om er in ieder geval vast één van de vier (of acht, als je subs en co-headlines a la RW meetelt).

Na David Byrne kondigen we nu Muse aan, als afsluiter van de Mainstage en als één van de vaandeldragers van ons concept!

@BlackwaterPark en daarna @Paddy

Voor deze editie hebben wij van Baspop een speciaal concept bedacht en daar hebben we een berg namen voor ter beschikking, maar de ene naam is toch wat belangrijker dan de andere en daarom komen we nu toch wel met de eerste headliner, om er in ieder geval vast één van de vier (of acht, als je subs en co-headlines a la RW meetelt).

Na David Byrne kondigen we nu Muse aan, als afsluiter van de Mainstage en als één van de vaandeldragers van ons concept!

@BlackwaterPark en daarna @Paddy
zalig! wist niet eens dat ze op tour waren!

Zaterdag krijgt een headliner die volledig past binnen de artistieke lat die we voor Sunset Riot leggen.

Nine Inch Nails komt terug naar België nadat ze op Graspop 2025 al bewezen hebben waarom ze tot de meest consistente en visionaire live-acts van de afgelopen decennia behoren. Nu, gewapend met de nieuwe Tron Ares-releases, komen ze naar Sunset Riot met een set die nog preciezer, intenser en atmosferischer zal aanvoelen.

Dit is geen “nostalgie-headliner”.
Dit is een band die na dertig jaar nog steeds vooruit duwt, vernieuwt en scherp blijft, exact het soort kwaliteit dat Sunset Riot wil vertegenwoordigen.

Zorg dat je er bij bent!

Tickets & info: sunsetriot.com

@Paddy -> @WesleyNoH
Sunset Riot XIX.jpg

Users who are viewing this thread