Festileaks Draft XIX: Wat gaat 2026 ons brengen?

Hoe ongeduldig ik ook ben, laten we maar een beetje coulant zijn. Maar ik heb wel echt verdomd veel zin om verder te gaan met aankondigen! Hup hup.

We zijn al best een eind op weg overigens, voor een draft die officieel pas vrijdag zou beginnen.

Het officiele bericht dat @Wanorix achteraan de slang is toegevoegd, kwam ook pas een uur of twee nadat hij voor het laatst online is geweest. Dus hij weet vermoedelijk ook nog niet eens dat ie meedoet. Zou in ieder geval gewoon even wachten tot ie weer online is geweest en daarvan op de hoogte is

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ja, ik heb ook uit enthousiasme gestemd om te beginnen, maar iemands eerste ronde heel streng voorbij laten gaan, is wel erg harsh

Geen probleem, we hebben er nu gewoon al een ronde op zitten.
We zijn weer los! 💪

• Geweldig
Waarderingen: Wanorix
Ja, ma. We hebben pas een RW/PP draft gehad. 😂
Ja daar was ik toch niet bij jonguh. Gun mij ook mijn pleziertje.

Ik had overigens oprecht de openingspost niet goed gelezen. Waar een festival als Best Kept Secret de wind (weer) in de zeilen lijkt te hebben, heeft Rock Werchter het moeilijk om grote namen te boeken en hebben we vanuit Landgraaf nog helemaal niets gehoord. Wij gaan kijken of wij het beter kunnen doen... Ik dacht in eerste instantie dus dat we tussen die 3 moesten kiezen 😂. Maar goed nu ik me in Werchter heb vastgebeten ga ik dat ook gewoon doen. Al ingewikkeld genoeg.

Ja daar was ik toch niet bij jonguh. Gun mij ook mijn pleziertje.

Ik had overigens oprecht de openingspost niet goed gelezen. Waar een festival als Best Kept Secret de wind (weer) in de zeilen lijkt te hebben, heeft Rock Werchter het moeilijk om grote namen te boeken en hebben we vanuit Landgraaf nog helemaal niets gehoord. Wij gaan kijken of wij het beter kunnen doen... Ik dacht in eerste instantie dus dat we tussen die 3 moesten kiezen 😂. Maar goed nu ik me in Werchter heb vastgebeten ga ik dat ook gewoon doen. Al ingewikkeld genoeg.

Het staat je natuurlijk vrij om nog je eigen naam te verzinnen, zo vroeg in de draft valt niemand dat op 😜

De volgende groep zal op het gehele Europese continent te bekijken zijn volgende zomer, dus kon België zeker niet ontbreken, ze traden onder andere al op in de AB & Vorst Nationaal, niemand minder dan The XX zal op donderdag 27 augustus op Koerrock spelen. Daarmee is het de 2e naam, na ook The Strokes die er zullen spelen. Meer namen volgen binnenkort.

1764197181627.png
@Timmetje @JP5

Laatst bewerkt:
Stop everything. Dit gebeurt écht. Fier – en met een beetje ongeloof – kondig ik @eltonjohn aan voor Rock Werchter 2026. THE BITCH IS BACK ✨🎹🚀👱‍♂️🎹✨

Na zijn legendarische ‘Farewell Yellow Brick Road’ tour in 2023 kondigde Sir Elton aan nooit meer op tournee te gaan. Maar voor Rock in Rio én voor Werchter maakt hij een uitzondering. Twee shows. Wereldwijd. En daarna nooit meer. Dat is alles. History in the making en wij kunnen daar bij gaan zijn.

Negentien jaar na zijn gelauwerde optreden in het Festivalpark (TW Classic 2007) keert de misschien grootste levende legende van de popmuziek terug. De man die generaties met zijn songs heeft gevormd. Die op Glastonbury 2023 een van de beste sets ooit neerzette.

Dit is geen afscheid. Dit is een eerbetoon aan de kracht van muziek, aan Werchter, aan jullie. Voor iedereen die ooit droomde ‘Rocket Man’, ‘Your Song’ of ‘Tiny Dancer’ live te mogen aanschouwen: your dreams just came true. Metallica. Elton John. July 2026 wordt geschiedschrijvend. 😱

@Martijn @Oasiss

Users who are viewing this thread