Eurosonic Noorderslag 2023

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878

YinYin_MartiniKerk_BartHeemskerk_04-1024x683.jpg

Eurosonic Noorderslag 2023​

Datum: 18-21 januari 2023
Plaats: Groningen
Land: Nederland
Capaciteit: 33000

Alle info:
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Voor Noorderslag zijn de eerste vijf namen aangekondigd; Gotu Jim (nl), Katnuf (nl), Natte Visstick (nl), Nusantara Beat (nl) en The Jordan (nl). De tot nu toe bevestigde acts voor Eurosonic zijn; Adwaith (gb), Aiko (cz), Anna Erhard (ch), Árný Margrét (is), Aze (at), Club Makumba (pt), Deki Alem (se), Eliza Legzdina (lv), Freekind (si), Hammok (no), Ivi (ee), Joya Marleen (ch), Kety Fusco (ch), Kids Return (fr), KOIKOI (rs), Leepa (de), Madame (it), Maz (lu), Monikaze (lt), Nina Kohout (sk), Rori (be), Schmyt (de), Selló (ie), Son Mieux (nl), The Haunted Youth (be), Tom Lennon (fi), Varnish La Piscine (ch) en Vlure (gb).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Bam.
Eurosonic erbij:
49th & Main (ie), 52 Hertz Whale (sk), 72-Hour Post Fight (it), 7ebra (se), Adela Mede (sk), Aga Ujma (pl), Ailbhe Reddy (ie), Aime Simone (fr), Albertine Sarges (de), ALBI X (de), Alina Pash (ua), Anaïs (de), Anushka Chkheidze (ge), Ayom (pt/es), B Young (uk-eng), Baby Volcano (ch), Banji (nl), Beharie (no), Big Joanie (uk-eng), Bilbao (de), Bnnyhunna (nl), Bon Entendeur (fr), Bricknasty (ie), Bulgarian Cartrader (bg), caro♡ (fr), Chillera (ua), CIEL (uk/nl), Cobra The Impaler (be), Coloray (nl), Combos (no), Cyan Kicks (fi), Danai Nielsen (gr), Dea Matrona (uk-ni/ie), Dienne (be), Diskopunk (se), Dobrawa Czocher (pl), Donkey Kid (de), Doppelfinger (at), ECHT! (be), Eugénie (fr), Eydís Evensen (is), Eyes (dk), Fixation (no), Florence Arman (at), Flying Moon In Space (de), Francis Of Delirium (lu), Funk Shui (mk), Gallus (uk-sco), Ġenn (mt), Gewalt (de), Girl Scout (se), Good Wilson (at), Gurriers (ie), Hentai Corporation (cz), Imen Siar (it), IVA (bg), Jada (dk), Jembaa Groove (de), JJ Paulo (dk), Johnny Labelle (gr), Jungle by Night (nl), Juno Francis (se), Keg (uk-eng), Khakikid (ie), Kids With Buns (be), Kóboykex (fo), Konstrakta & Zemlja Gruva (rs), Krapka;koma (ua), Kurs Valüt (ua), Kymara (uk/nl), Kynsy (ie), Lander & Adriaan (be), Latanya Alberto (nl), Loupe (nl), Love'n'Joy (ua), Lucinda Chua (uk-eng), M I M I (be), M. Byrd (de), M. Chuzi (be), M(h)aol (ie), Maria Chiara Argirò (it), Mazey Haze (nl), Meyy (be), Namasenda (se), Nelick (fr), New Pagans (uk-ni/ie), November Ultra (fr), O (uk-eng), Offica (ie), Omni Selassi (ch), Oopus (ee), Orange Skyline (nl), Pantaloons (si), Personal Trainer (nl), Pieter De Graaf (nl), Piqued Jacks (it), Planeta Polar (lt), Platon Karataev (hu), Power Plush (de), Psychonaut (be), Public Display Of Affection (de), Qlowski (it), QUINZEQUINZE (fr), Ramkot (be), Rein (se), Roland Cristal (fr), Saitün (ch), Sam De Nef (be), Siksa (pl), Sleap-e (it), Smash Into Pieces (se), Sofie Birch (dk), Somebody's Child (ie), Songø (fr), Soyuz (by), Sprints (ie), Structures (fr), Svaneborg Kardyb (dk), Taxi Kebab (fr), Temple Fang (nl), Terzij De Horde (nl), The Bug Club (uk-wal), The Heavy Heavy (uk-eng), The Vices (nl), Tukan (be), Tuys (lu), Uche Yara (at), Vera Vice (ee), Wallners (at), Waterbaby (se), Zimbru (ro), Zouj (de), and Σtella (gr).
Noorderslag erbij:
Elephant, Katie Koss, Nonchelange, Personal Trainer (also announced for Eurosonic), Pitou, sor and Son Mieux (Son Mieux was previously also announced for Eurosonic).

Nieuw op ESNS23​

We are proud to present that we are expanding the opening night of the festival! As an even evening like Thursday and Friday night, ESNS Wednesday (January 18) will host over 80 acts in more than 20 venues. Among others, WDR Rockpalast will record live shows on two stages at Huize Maas on Wednesday night, to be broadcast on German national television.
On Saturday ESNS shifts its focus to the Netherlands. The conference will be relocated from De Oosterpoort to the city centre with the Forum as its focal point. As always, Noorderslag, the festival that presents the most promising Dutch artists every year, will take place in the Oosterpoort starting at 17.00 hrs.
Nog een primeur, ESNS biedt dit jaar losse dagkaarten aan. Ga naar esns.nl/tickets om je tickets te bemachtigen.

ESNS Conferentie​

Last week Scott Cohen, co-founder of the music distribution company The Orchard (now owned by Sony) and the first-ever Chief Innovation Officer at Warner Music Group got confirmed for a keynote at the ESNS Conference. Recently, Scott Cohen announced his departure from Warner to start a new venture around the fractionalized ownership of music royalties. While the details around this new company remain unknown for the time being, you can expect a cutting-edge keynote from one of the pioneers in the music industry.
Previously, ESNS added more speakers to the conference programme; a keynote address with MiDiA Research’s Mark Mulligan (MiDiA Research), Helienne Lindvall (Swede as Candy Music) and Kriss Thakrar (MiDiA Research) will dive deeper into the fan economy, delegates from the music sector and the EU will discuss the state of the industry getting greener in the panel talk Going Green, the music sector in conversation with the EU, and Anne Löhr (Mental Health in Music) will be running the Mental Health Help Desk. Besides this, there will be lots more to discover at the ESNS Conference this year.
 

njielss

Nieuw lid
25 nov 2022
1
0
Hoi, ik heb een vraag. (Ben nieuw op dit forum dus ik weet niet helemaal of dit de juiste plek hiervoor is). Ik ben vrij nieuw met festivals enzo maar mijn vriendin is groot fan van Joost, dus nu zit ik erover na te denken om twee kaartjes voor noorderslag te kopen, zou dat het waard zijn voor beginnend festivalers (lol) of is het meer voor fanatieke muziekliefhebbers?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Hoi, ik heb een vraag. (Ben nieuw op dit forum dus ik weet niet helemaal of dit de juiste plek hiervoor is). Ik ben vrij nieuw met festivals enzo maar mijn vriendin is groot fan van Joost, dus nu zit ik erover na te denken om twee kaartjes voor noorderslag te kopen, zou dat het waard zijn voor beginnend festivalers (lol) of is het meer voor fanatieke muziekliefhebbers?
Als jullie je willen onderdompelen in nieuwe muziek is het absoluut het festival voor jullie. Anders zou ik of naar een losse show gaan of naar een ander festival waar ie staat en waar de rest van de line-up jullie ook aanspreekt.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Iemand nog tips voor de vrijdag? Daar heeft mijn schema nog wel wat ruimte
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Iemand nog tips voor de vrijdag? Daar heeft mijn schema nog wel wat ruimte
Tinlicker, Personal Trainer, ILA, Lucinda Chua, Temple Fang, Psychonaut, Bolis Pupul en The Jordan. Kans is alleen zeer groot dat je alle bands al op je lijstje heb staan, denk ik. Vind dit soort festivals altijd hartstikke leuk, maar ik kan er nooit voor inluisteren omdat ik dan nog 90% van de line-up moet gaan ontdekken.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Ik heb net voor de woensdag en donderdag een schifting gemaakt. Moet nog een hoop schrappen.
Aangezien dit mijn eerste keer ESNS is moet je veelal goed op tijd zijn bij de concerten of kun je vaak nog wel binnenlopen na de start?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Aangezien dit mijn eerste keer ESNS is moet je veelal goed op tijd zijn bij de concerten of kun je vaak nog wel binnenlopen na de start?
Verschilt heel erg. Soms staan bands te spelen voor halflege kroegen maar zeker voor alles weer een beetje buzz omheen zit ben je er beter wel zeker een kwartier van tevoren. Helpt niet mee dat het is uitverkocht, en dat mensen met een Pro bandje voor mogen in de rij..
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Verschilt heel erg. Soms staan bands te spelen voor halflege kroegen maar zeker voor alles weer een beetje buzz omheen zit ben je er beter wel zeker een kwartier van tevoren. Helpt niet mee dat het is uitverkocht, en dat mensen met een Pro bandje voor mogen in de rij..
Dank! Dan hou ik er maar gewoon rekening mee om eerder te zijn bij de dingen die ik écht wil zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Dank! Dan hou ik er maar gewoon rekening mee om eerder te zijn bij de dingen die ik écht wil zien.
Meestal kan je zo naar binnen of korte tijd in de rij staan. De bands waar je van kan verwachten dat daar veelmensen op afkomen moet je al ruim van te voren naar binnen gaan.. Denk dat je bv bij the Haunted Youth al een half uur eerder naar binnen moet.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Dag 1
begon met Caleb Kunle, invloeden van onder andere Michael Kiwanuka. Hij lijkt er zelfs op. Nummers prima, maar tussen elk nummer roepen give me a yeah dacht ik na een half uur het wordt een no.

Arny Margret. Een IJslandse op akoestisch gitaar met een mooie stem. Lekker ingetogen nummers. Indie /folk achtig.

Katie Gregson Macleod. Schotse dame die zich zelf begeleid op keyboad of gitaar. Mooie heesachtige stem met fijne nummers. Hoor een hoop Phoebe Bridgers in haar nummers en dat vind ik altijd fijn.

Qlowski uit Italië. Omschreven als postpunk. Soms maak je verkeerd keuzes. Op Deezer klonk het wel leuk

VLURE. Alweer Schotland . Post punk met een hoop elektronica. Energieke show, Betrok de zaal mee en stonden ook in het publiek. Als eerbetoon aan Maxi Jazz sloten ze af met God is a DJ. Dat deden ze niet onverdienstelijk.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Iets interessants voor de industrie. Of het gaat lukken is een tweede...

Zojuist is tijdens Eurosonic Noorderslag in Gronignen bekend gemaakt dat MOJO, AFAS Live en Ziggo Dome uiterlijk in 2030 hun concerten, festivals en evenementen klimaatneutraal en circulair organiseren.
♻

Meer lezen over hoe we dit gaan aanpakken, en het duurzaamheidsbeleid en/of de factsheet doorlezen kan op deze pagina
⬇

Deze pagina:

MOJO, ZIGGO DOME EN AFAS LIVE KLIMAATNEUTRAAL EN CIRCULAIR IN 2030​

MOJO, AFAS Live en Ziggo Dome willen uiterlijk in 2030 hun concerten, festivals en evenementen klimaatneutraal en circulair organiseren. Dat hebben zij tijdens Eurosonic Noorderslag in Groningen bekendgemaakt. Alle drie de bedrijven maken deel uit van Live Nation Nederland.

Zojuist maakte duurzaamheidsmanager Kees Lamers tijdens een panelgesprek op ESNS bekend wat de plannen zijn voor de komende jaren tot 2030. “We hebben de Co2-voetafdruk van zeven grote festivals en grote buitenconcerten berekend. Hetzelfde hebben we gedaan voor de evenementen in AFAS Live en Ziggo Dome. De totale voetafdruk van de drie bedrijven op het gebied van energie, eten en drinken, afval, mobiliteit en water is bijna 44.000 ton Co2.” De grootste uitstoot wordt veroorzaakt door het transport van toeleveranciers, de autokilometers van bezoekers en het verkochte eten en drinken; gezamenlijk goed voor 95% van het totaal. Afval is verantwoordelijk voor 1%. In een paar jaar tijd moet zoveel mogelijk uitstoot worden gestopt. Uitstoot waarbij dat niet lukt, wordt gecompenseerd.

Mobiliteit & Transport is met 77% verantwoordelijk voor verreweg de grootste uitstoot van de drie bedrijven samen. Dit komt vooral door tientallen miljoenen gereden autokilometers van crew, concertbezoekers en toeleveranciers. Om onze doelstelling te halen moet het aandeel mensen dat met het OV of bijvoorbeeld georganiseerd busvervoer komt, verdubbelen naar 60% voor de grote buitenevenementen en 80% voor de AFAS Live en Ziggo Dome.
Voor MOJO, AFAS Live en Ziggo Dome gezamenlijk is het eten en drinken verantwoordelijk voor 8.238 ton kg Co2-uitstoot. Dat is 19% van het totaal. Daarvan komt ruim 3.000 ton van eten. Tijdens de evenementen van MOJO, AFAS Live en Ziggo Dome wordt daarom uiterlijk in 2030 gestopt met het verkopen van eten met een grote en zeer grote klimaatimpact. 84% van het huidige aanbod heeft nu nog een hoge of zeer hoge impact. Dit betekent de komende jaren een grote verschuiving van dierlijk naar plantaardig eten.

Voor de grote buitenconcerten en festivals van MOJO wordt jaarlijks meer dan 400.000 liter diesel gebruikt. Dat zorgt voor een uitstoot van 1.361 ton Co2. Doordat MOJO gaat stoppen met het grootschalig inzetten van dieselaggregaten, scheelt dat 8% op de Co2-voetafdruk van MOJO-outdoor shows. Er gaat veel geld geïnvesteerd worden in het aanleggen van lokale stroomnetwerken op alle buitenlocaties zodat er een aansluiting op het vaste net kan worden gerealiseerd.

AFAS Live, Ziggo Dome, de zeven grote festivals en meerdere buitenconcerten van MOJO produceren jaarlijks restafval dat wordt verbrand. Bij elkaar opgeteld levert dat een Co2-uitstoot op van 295 ton Co2. Hiervan komt 31% van het afval dat door festivalbezoekers op vier festivalcampings wordt achtergelaten. Uiterlijk in 2030 wil MOJO die uitstoot tot 0 reduceren. Een grote opgave waarbij we ook rekenen op de medewerking van onze bezoekers.

AFAS Live
AFAS Live is gevestigd aan de Johan Cruijff Boulevard in Amsterdam Zuidoost en maakt haar credo “Live will never be the same” elk jaar meer dan waar. De locatie voor concerten en zakelijke evenementen biedt jaarlijks ruim 600.000 bezoekers een complete en onvergetelijke avond uit. AFAS Live is speciaal ontworpen voor versterkte (pop)muziek, waardoor het geluid uitzonderlijk goed klinkt. De locatie is daarom meerdere malen genomineerd voor de felbegeerde Pollstar Award als beste internationale concertlocatie. AFAS Live is dan ook meer dan vier muren en een dak, het is voor liefhebbers van livemuziek een totale beleving!

MOJO Concerts
MOJO organiseert al meer dan 50 jaar concerten met nationale en internationale artiesten in zalen, festivals op weides en evenementen in stadions. Gemiddeld zijn dat 200 shows per jaar, waarvoor ruim 2 miljoen mensen een kaartje kopen. MOJO creëert eigen festivals en ondersteunt toerende producties. Daarnaast vertegenwoordigd MOJO tientallen Nederlandse artiesten en brengt het bedrijf familie evenementen naar Nederland.

Ziggo Dome
De Ziggo Dome is een concertlocatie in Amsterdam en kan per evenement 17.000 fans de optimale beleving bieden. In korte tijd is de Ziggo Dome onmisbaar geworden in de live industrie van Nederland en misschien wel Europa. Sinds 2012 biedt de Ziggo Dome onderdak aan grote (inter)nationale artiesten als Robbie Williams, Madonna, U2, Stromae, Dua Lipa en Michael Bublé. Per jaar worden gemiddeld 120 evenementen georganiseerd voor meer dan 1,5 miljoen bezoekers.

Meer lezen over hoe we dit gaan aanpakken, het duurzaamheidsbeleid en/of de factsheet doorlezen? Dat kan op deze pagina.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
Ben vooral benieuwd of dat weer negatieve invloed heeft op de ticketprijs. Concerten in deze zalen zijn de laatste jaren sowieso erg duur geworden, dus als dit nog verder stijgt, dan wordt het voor vele mensen ontbetaalbaar.

Verder wel een mooi doel om na te streven..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.373
10.208
Ben vooral benieuwd of dat weer negatieve invloed heeft op de ticketprijs. Concerten in deze zalen zijn de laatste jaren sowieso erg duur geworden, dus als dit nog verder stijgt, dan wordt het voor vele mensen ontbetaalbaar.

Verder wel een mooi doel om na te streven..
Daar is volgens mij ook een conferentie over, al ligt de nadruk daar op festivals en VIP-pakketten. Benieuwd wat daar uitkomt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Daar is volgens mij ook een conferentie over, al ligt de nadruk daar op festivals en VIP-pakketten. Benieuwd wat daar uitkomt.
VIP-pakketten lijken mij een prachtige cash cow om dit soort projecten mee te bekostigen. Kosten vaak een enorme klap geld meer, voor diensten die de organisatie over het algemeen weinig kosten. Toch verkopen ze binnen no time uit. Kun je dus prima wat meer van beschikbaar maken, en de prijs nog wat van opdrijven, om easy money te maken. Iets met sterkste schouders, zwaarste lasten enzo...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken