Concertaankondigingen

Sigrid ook naar Ancienne Belgique op 9 maart 2026 !

Werd tijd dat die nog eens naar een Belgische zaal kwam. Is geleden van 2019...

Voor de Amsterdammers onder ons (of voor de gekken die iedere keer naar Amsterdam willen reizen): Paradiso heeft nu een actie voor een shoegaze-passe-partout. Daarmee kan je vijf shoegazeconcerten bijwonen voor nog geen dertig euro. En je hebt nog geen eens een lidmaatschap nodig.

Maandag 3 november: Swirlies​

Swirlies is een Amerikaanse shoegazeband van de eerste golf, opgericht in 1990 in Cambridge, Massachusetts. De band vermengt elementen van noisepop, sludgerock en lo-fi tape-experimenten met shoegazegitaren en rijk gelaagde zangpartijen.
Meer info

Donderdag 6 november: Hotline TNT​

Met hun nieuwste album 'Raspberry Moon' slaat Hotline TNT een nieuwe weg in zonder de oude achter zich te laten. De New Yorkse shoegazeband rond Will Anderson maakt op hun derde album ruimte voor meer dan alleen melancholie en feedback.
Meer info

Dinsdag 18 november: Winter​

Onder de naam Winter heeft singer-songwriter en gitarist Samira Winter haar eigen niche gecreëerd met glorieus gedetailleerde en eclectische dreampopmuziek.
Meer info

Donderdag 27 november: CIEL​

Het uit Brighton afkomstige CIEL maakt een mix van stemmige indierock, shoegaze, goth, postpunk en new wave met etherische melodieën. De band wordt geleid door de in Nederland geboren zangeres en songwriter Michelle Hindriks en is in de studio geëvolueerd tot een duo met de toevoeging van drummer Tim Spencer.
Meer info

Zondag 30 november: Mo Dotti​

Mo Dotti maakt dreampop en shoegaze vol hevige pedaaleffecten, krachtige gitaarswings en zachte vocalen die bijdragen aan de ruisende schoonheid van het genre. Vorig jaar brachten ze hun debuutalbum 'opaque' uit.
Meer info

Passe-partout ticket​

Bezoek voor €28,70 (incl. servicekosten) alle vijf concerten van Shoegaze in Amsterdam met één passe-partout.
Haal hier een passe-partout ticket

• Leuk
Waarderingen: Novis95 en Bubba
Voor de Amsterdammers onder ons (of voor de gekken die iedere keer naar Amsterdam willen reizen): Paradiso heeft nu een actie voor een shoegaze-passe-partout. Daarmee kan je vijf shoegazeconcerten bijwonen voor nog geen dertig euro. En je hebt nog geen eens een lidmaatschap nodig.
Wel een slim idee om wat volk te trekken naar de andere, veel mindere acts.
De prijs is trouwens erg laag. Voor Swirlies alleen al zou ik al € 28,70 neerleggen.

't Is misschien niet de juiste plek om het te zeggen, maar mijn grootste probleem met de meeste hedendaagse shoegazebandjes is dat ze wel een mooie gitaarklank kunnen nabootsen, maar geen sterke nummers schrijven.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Agnostic Front 🇺🇸 @ Muziekgieterij, Maastricht zo 8 feb '26 [hardcore punk, hardcore, punk, skate pun...]
Fabel 🇳🇴 @ Paard, Den Haag za 15 nov '25
Metal Molly 🇧🇪 @ Gebouw-T, Bergen op Zoom (€20,00) do 26 feb '26 [belgian rock...]
Sonny Burnett @ Paard, Den Haag vr 14 nov '25
Beast In Black 🇫🇮 @ 013, Tilburg (€36,80) wo 28 okt '26 [power metal, symphonic metal, metal...]
The Browning @ Patronaat, Haarlem (€28,50) vr 3 apr '26 [deathcore, metalcore, deathstep, metal, ...]
Don Carlos 🇯🇲 @ Effenaar, Eindhoven (€42,50) zo 26 apr '26 [roots reggae, reggae, dub, ragga, rockst...]
Fly By Midnight 🇺🇸 @ Patronaat, Haarlem (€23,50) zo 8 mrt '26 [pop...]
HEATH @ Burgerweeshuis, Deventer (€18,00) vr 24 apr '26
Paradiso, Amsterdam do 23 apr '26
Effenaar, Eindhoven za 28 mrt '26
Rotown, Rotterdam do 19 mrt '26
Infected Rain 🇲🇩 @ Doornroosje, Nijmegen (€34,00) za 4 apr '26 [russian nu metal, slayer...]
Kula Shaker 🇬🇧 @ Doornroosje, Nijmegen (€37,50) zo 22 feb '26 [britpop, madchester...]
Paard, Den Haag ma 23 feb '26
MICHA @ Melkweg, Amsterdam (€18,40) vr 1 mei '26
Tienson @ Paradiso, Amsterdam (€14,00) vr 19 dec '25
Viccens @ Paradiso, Amsterdam (€12,50) vr 20 feb '26

maandag! hackensaw boys vanavond, yay! (vandaar een beetje vroeger) morgen wss een beetje later dan normaal. tot morgen!

Nog net op de valreep extra concert: (@Thisso )
TWICE 🇰🇷 @ Ziggo Dome, Amsterdam zo 31 mei '26 [k-pop...]

Laatst bewerkt:
Weet even niet in welk ander topic ik dit moet vragen dus doe het maar hier. Hoe is het geluid in de Arena in de golden circle ten opzichte van normale staanplaatsen? Is het in de GC ook aanzienlijk makkelijker op een drankje te halen in vergelijking met normale staanplaatsen? 2 punten wat ik bij normale plaatsen in de Arena echt verschrikkelijk vond. Maarja voor Luke Combs is er niet echt een andere optie mogelijk tenzij ik moet gaan overnachten.

Weet even niet in welk ander topic ik dit moet vragen dus doe het maar hier. Hoe is het geluid in de Arena in de golden circle ten opzichte van normale staanplaatsen? Is het in de GC ook aanzienlijk makkelijker op een drankje te halen in vergelijking met normale staanplaatsen? 2 punten wat ik bij normale plaatsen in de Arena echt verschrikkelijk vond. Maarja voor Luke Combs is er niet echt een andere optie mogelijk tenzij ik moet gaan overnachten.
Nooit geweest, maar Arena is gewoon heel erg afhankelijk van het concert. Maar in de regel, als je dichtbij de speaker gaat staan heb je geen last van galm.

Ik heb in de GC van Springsteen gestaan in 2023. Daar was het geluid echt prima, merkten we niks van de galm.
Drankjes halen hebben we eigenlijk niet gedaan, omdat we zo dichtbij het podium stonden. Dus daar heb ik geen antwoord op.
Het wegrijden na het concert is wat ik als meest vervelend heb ervaren.

Bij Metallica in de GC gestaan, maar verder nog nooit voor een concert in de Arena geweest, dus ik kan de vergelijk niet maken. Vond het geluid oké in de GC, al haalde het 't niet bij een eerdere ervaring op het terrein van Werchter. Het geluid bij het voorprogramma, Ghost, was zelfs echt slecht te noemen.

Drankjes halen enzo ging dan wel weer heel vlot. Ze proppen die GC ook niet vol, dus tenzij je echt tegen het hek aangeleund wil staan, heb je ook lekker de ruimte. Bij dit soort mega concerten ga ik daarom eigenlijk standaard voor een GC ticket of niet.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt
Snow Patrol naar Stadspark Groningen op vrijdag 12 juni.
Blijf me wel afvragen wat ze precies willen bij Stadspark/SPOT/Mojo. Volgens mij stond die vergunning op 35.000 man. Je kan er nu al vergif op innemen dat dat nooit gehaald gaat worden. Misschien dat het de helft wordt of iets meer, maar dat is het ook wel.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Bij Metallica in de GC gestaan, maar verder nog nooit voor een concert in de Arena geweest, dus ik kan de vergelijk niet maken. Vond het geluid oké in de GC, al haalde het 't niet bij een eerdere ervaring op het terrein van Werchter. Het geluid bij het voorprogramma, Ghost, was zelfs echt slecht te noemen.

Drankjes halen enzo ging dan wel weer heel vlot. Ze proppen die GC ook niet vol, dus tenzij je echt tegen het hek aangeleund wil staan, heb je ook lekker de ruimte. Bij dit soort mega concerten ga ik daarom eigenlijk standaard voor een GC ticket of niet.
Zelfde bij Kendrick en SZA! Alle ruimte en bars aan de zijkanten. Geluid was ook niets mis mee

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Dit is wel een grote opluchting, bij het Gelredome heb ik een beetje hetzelfde. Achterin de Golden Circle is heerlijk qua ruimte en je kunt op je dooie gemak wat drinken halen zonder dat je 5-6 nummers mist.

• Leuk
Waarderingen: Manonw9 en Jamel
Blijf me wel afvragen wat ze precies willen bij Stadspark/SPOT/Mojo. Volgens mij stond die vergunning op 35.000 man. Je kan er nu al vergif op innemen dat dat nooit gehaald gaat worden. Misschien dat het de helft wordt of iets meer, maar dat is het ook wel.
Ik ben allang blij met iets grotere namen in het noorden, of ze kun target nou halen of niet. Scheelt mij een paar uur rijden 😄

• Leuk
Waarderingen: wenteldave

Users who are viewing this thread