Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik stond op BKS ook niet enorm ver naar voren (wel nog voor de hekken, maar best een end van de voorste rijen) en in herken dit niet, had alsnog het gevoel erbij betrokken te zijn.
Dat is nog wel een stukje verder naar voren dan dat ik stond hoor nouja, misschien komt het moment nog een keer dat ik wel de juiste energie heb voor een Cave show en dan wel door de magie gepakt wordt. Tot nu toe twee keer niet gelukt. Om maar even aan te geven dat het geen gegeven is dat het live altijd nog beter wordt
Voor mij is het twee keer totaal niet overgekomen live, zowel op Werchter als BKS. Stond twee keer wat verder naar achteren en daar kwam de energie totaal niet over, voelde me echt toeschouwer van iets wat tussen de artiest en de voorste paar rijen gebeurde. Een headliner moet er wat mij betreft voor het hele veld staan, vandaar dat ik Cave minpunten geef, hoewel ik hem op het album best kan waarderen.
Kan me inderdaad voorstellen dat het achterop het veld van Werchter een heel stuk minder imponerend is dan in het voorvak. Maar even uit nieuwsgierigheid: je zult na die Werchter show in 2018 ongetwijfeld veel lovende kritieken hebben gehoord van mensen die wel dicht vooraan stonden bij Nick Cave concerten. Waarom ben je dan in 2022 op BKS niet een stuk verder naar voren gaan staan?
Kan me inderdaad voorstellen dat het achterop het veld van Werchter een heel stuk minder imponerend is dan in het voorvak. Maar even uit nieuwsgierigheid: je zult na die Werchter show in 2018 ongetwijfeld veel lovende kritieken hebben gehoord van mensen die wel dicht vooraan stonden bij Nick Cave concerten. Waarom ben je dan in 2022 op BKS niet een stuk verder naar voren gaan staan?
Kwam op dat moment niet zo uit met de vriendengroep waar ik toen mee was, zo einde van het festival, mensen beginnen al af te taaien. Zijn allemaal factoren waar de band niks aan kan doen hoor, maar om het te contrasteren met een band waar ik nog geen minpunten aan heb gegeven: van LCD Soundsystem ken ik de muziek veel minder goed, stond ook aan het einde van het festival (Lowlands '16), begin gemist door overlap met Parkway Drive, buiten de Alpha gaan staan op het heuveltje aan de zijkant, en ondanks al deze factoren die afdoen aan de ideale beleving toch helemaal ingepakt door hoe goed die band is, en aangestoken door de geweldige sfeer die dat concert losmaakte bij iedereen. Cave op BKS daarentegen was gewoon oersaai in mijn beleving, sorry, kan er niks anders van maken (en ja dit is uiteraard heel subjectief).