Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Snap niet helemaal wat het puntenaantal ermee te maken heeft.
Snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom smaak de facto een grotere rol speelt dan grootte.
Valt mee hoor, Sigur Ros heeft 1,3 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify bijvoorbeeld en PJ 1,5. LCD Soundsystem 2,7. Dus als je afgaat op grootte is het gek dat Sigur Ros boven PJ en LCD zou staan.
Gorillaz 133
Jack White - 36
LCD Soundsystem - 131
Nick Cave and the Bad Seeds - 101
PJ Harvey - 145
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131 The National - 71 (-10)
The xx - 69
Gorillaz 133
Jack White - 36
LCD Soundsystem - 131
Nick Cave and the Bad Seeds - 101 PJ Harvey - 155 (+10)
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131
The National - 71
The xx - 69
Eens dat een PJ (hoewel ik die show geweldig vond) er eigenlijk te lang in blijft, maar een klein beetje smaak hoort er ook wel bij. Ik neem ook wel een stukje exclusiviteit en live reputatie mee in mijn stemmen en mijn eigen smaak. Ik zou bijvoorbeeld het minst enthousiast worden als The National als headliner uit de koker komt. Al te vaak gezien en me nooit genoeg kunnen overtuigen.
Gorillaz 133
Jack White - 36 LCD Soundsystem - 121 (-10)
PJ Harvey - 155
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131
The National - 71
The xx - 69
Volgens mij hoeft er ook niet veel aan te snappen zijn. De een stemt omdat hij de band tof vindt, de ander kijkt hoe goed het op de festivals past, de ander omdat ie iets live heel tof of kut vond, puur met de blik van wie verkoopt het meest. Het kan allemaal, het is ook maar een spelletje.
Misschien had ik moeten zeggen dat voorkeuren niet te objectiveren vallen (ipv smaak)
PJ in de druilerige regen op Primavera gezien en dat was subliem. Mooi dat ze haar in de tent hebben gezet, maar op de One had dat ook gewoon gewerkt denk ik hoor.
Gorillaz 133
Jack White - 36
LCD Soundsystem - 121
PJ Harvey - 155
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131 The National - 81 (+10)
The xx - 69
In volgorde van exit, als ik president was: The XX > Gorillaz > Sigur Ros > PJ Harvey > Jack White > Nick Cave > Radiohead > LCD Soundsystem > The National
Gorillaz 133
Jack White - 26 (-10)*
LCD Soundsystem - 121
PJ Harvey - 155
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131
The National - 81
The xx - 69
Valt mee hoor, Sigur Ros heeft 1,3 miljoen maandelijkse luisteraars op Spotify bijvoorbeeld en PJ 1,5. LCD Soundsystem 2,7. Dus als je afgaat op grootte is het gek dat Sigur Ros boven PJ en LCD zou staan.
Ja, maar letterlijk alles is hier het geval. Mensen stemmen om eigen beweegredenen. Er zijn geen regels voor. Smaak, grootte, aantal luistenaars, alles kan voor iedereen een reden zijn om een act (min)punten te geven.
Het is en blijft subjectief allemaal en logica valt er niet te ontdekken. Hoeft ook niet, het is leuk genoeg zo.
Arcade Fire zit op 3,7 mln op Spotify en staat stijf onderaan in de hurt/heal. Wellicht speelt er meer in mensen hun keuzes dan streams.
Als ik voor mezelf spreek, met de combinatie van welke 3 headliners zou ik het meest blij zijn?
Gorillaz 133 Jack White - 41 (+5)
LCD Soundsystem - 131
PJ Harvey - 145
Radiohead - 148
Sigur Rós - 131 The National - 76 (-5)
The xx - 69
Arcade Fire zit op 3,7 mln op Spotify en staat stijf onderaan in de hurt/heal. Wellicht speelt er meer in mensen hun keuzes dan streams.
Als ik voor mezelf spreek, met de combinatie van welke 3 headliners zou ik het meest blij zijn?
Ja, want letterlijk alles is hier het geval. Mensen stemmen om eigen beweegredenen. Er zijn geen regels voor. Smaak, grootte, aantal luistenaars, alles kan voor iedereen een reden zijn om een act (min)punten te geven.
Je doet nu net alsof ik de grote boeman ben die het spelletje 'bederft'. Ik ben die discussie niet gestart, gaf gewoon mijn mening weer hoe het m.i. zou moeten zijn.