Best Kept Secret 2026

Tussen NewDad en Pacifica zit maar een halfuur, en daarvoor zitten ook nog Ao en Croithe. Heel het blok 14:30 - 17:30 (en eigenlijk dan gewoon nog door met Sudan Archives en Elmer) zaten dus acts die ik best graag wou zien, wat allemaal al niet kon. Een halfuurtje niks (of misschien inderdaad toch een stukje Leoniden, of even wat eten bij Yin Yin) vind ik dan niet zo erg.
Ik zou eerst gewoon Femi Kuti zijn gaan kijken waarschijnlijk van voor tot eind, maar de kans is groot dat ik halverwege Yin Yin nu toch naar Pacifica ga om dan weer wat later aan te sluiten bij Sudan Archives. Het zijn allemaal geen must sees, dus zo'n probleem is dat voor mij niet.

Ben het overigens met noid eens dat Sylvie, voor wat er op dit termijn nog mogelijk is, een uitstekende vervanger is voor Sharon.

Stiekum gehoopt op nog wat moois maar helaas valt het tegen. Toch wel teleurgesteld. Het programma zag er op voorhand een stuk beter uit. In de praktijk toch zeer veel gaten met als enige optie een act zien "omdat er niets anders staat".

• Verdrietig
Waarderingen: wil
Heel teleurgesteld dat Femi Kuti er niet bij is :( SvE was ook al een flinke teleurstelling. Maar goed, zo gaan die dingen...

• Leuk
Waarderingen: noid
Stiekum gehoopt op nog wat moois maar helaas valt het tegen. Toch wel teleurgesteld. Het programma zag er op voorhand een stuk beter uit. In de praktijk toch zeer veel gaten met als enige optie een act zien "omdat er niets anders staat".
En dan moet je ook nog een heel weekend tussen de padvinders doorbrengen. Ik heb met je te doen man!

Spijtig genoeg begin april niet naar Femi Kuti & The Positive Force in de Muziekgieterij gaan kijken. Bewust daar overgeslagen omdat ik hem op Best Kept Secret als must see voor de vrijdag had opstaan. Hij heeft in de Muziekgieterij in de (niet uitverkochte 😦) kleine zaal gespeeld en volgens de recensies was het uitstekend. Hopelijk staat hij er op een van de volgende edities. Yin Yin had voor mij Bettie Serveert mogen zijn (desnoods met een Palomine-albumset).

Het spijtige wegvallen van Sharon Van Etten maakt het mogelijk dat ik van een andere must see de hele set kan zien. Daardoor doet het me niet zoveel dat Sylvie Kreusch in de plaats komt. Maar eigenlijk zou ik ook wel naar Sylvie gaan kijken als ze niet clashte met Good Flying Birds.

Zou het mogelijk door de bekendmaking van het 24 hour dub-dagevent van Le Guess Who komen dat we plots 2 dub/reggae-namen toegevoegd krijgen? Aba Shanti-I staat daar trouwens ook in wat me de headlinerspot lijkt. "Werd als "N° 1 DJ in the World" gekozen door DJ Magazine in 1993" zegt wikipedia. Verder ook nog Ketama Man in dat genre. Mooi dat het palet van geluiden weer wat breder wordt.

Hopelijk blijft het bij deze afzeggingen.

Misschien moet je de sarcasmeknop even gaan zoeken? Meestal links onderin te vinden.
Serieus reageren dat iemand sarcasme niet snapt, op een sarcastische reactie
Nigel Lythgoe Wow GIF by So You Think You Can Dance

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo
Dit was toch de ultieme kans voor de GEM reünie...........

Maar nee alle gekheid op een stokje. Sylvie Kreusch is een degelijke vervanger, gewoon prima act en kwa tijd/planning gewoon prima.

Yin Yin is imo een meer inruilbare act en iets te veel in hun eigen comfort zone.

• Leuk
Waarderingen: elo
Sylvie kreusch is een teleurstelling, maar een prima naam om bij te eten en vervolgens een goed plekje voor Sudan archives te zoeken

Ik had liever iets stevigers gezien. Een act als Brutus bijvoorbeeld. Die zal niet te veel moeten kosten. Er zijn nu veel blokken met vrij veilige acts. Het mag wel iets meer schuren.
Nou is Brutus inderdaad steviger, maar echt schuren dat dat niet natuurlijk. Vrij brave, harde band.

• Leuk
Waarderingen: Onibaba

Users who are viewing this thread