Best Kept Secret 2026

Had zelf Joey Valence en Ethel Cain van plek laten wisselen.

Grappig om te zien dat er dit jaar top heavy is geprogrammeerd (veel op One, minder op Two), terwijl er vorig jaar voornamelijk Mid/Low werd geprogrammeerd (veel op Two en andere stages te zien, minder op One). Op beide line ups veel commentaar 😅
Misschien kan Joey Valence wat reuring laten ontstaan, zodat we een last minute wissel krijgen zoals met Kneecap en TV on the Radio afgelopen jaar....

• Leuk
Waarderingen: yannickd en Matthijs
Denk juist dat dit wél goed is. Op dat moment van de dag is er nog alle aandacht. Bijvoorbeeld Nils Frahm, Amenra en Explosions In The Sky op ongeveer deze spit waren allemaal geweldig.
In dat geval gaan we maar op tijd opstaan en het meemaken. Was de tent toen ook een beetje gevuld? Een paar jaar terug bij The Indien was het rond dat tijdstip wel érg rustig.

In dat geval gaan we maar op tijd opstaan en het meemaken. Was de tent toen ook een beetje gevuld? Een paar jaar terug bij The Indien was het rond dat tijdstip wel érg rustig.
Bij de acts die ik noemde: goed gevuld maar niet te vol. Perfect, eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: wessah
Clashes:

Vrijdag: Croithe - NewDad, Blood Incantation - Militarie Gun. Die laatste echt zonde.
Zaterdag: Hayley Williams - Radio Free Alice, Wolf Alice - Tropical Fuck Storm. Ook jammer dat Nick Cave al begint wanneer Ghostwoman eindigt.
Zondag: /

Al bij al oké denk ik. Looproute later nog eens bekijken.

Ook hopen op een mooie vervanger van Sharon van Etten want daar heb ik voorlopig niks staan.

Prima te doen, toch? Secret is een ander verhaal. Bij de ONE vindt je altijd wel den goede plek ook.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, het is meer een luxeprobleem; had tussendoor graag even rustig iets gegeten.

• Leuk
Waarderingen: elo
De vrijdagnacht in de Casbah ziet er ook wel leuk uit met lekker laat nog supermodel* vanaf 00:15 en daarna een dj-set van Tramhaus of naar India Gloria. Een verademing t.o.v. Lowlands waarbij ik toch vaak na 00:00 moet zoeken naar een leuk programma.
Grappig, compleet het tegenovergestelde voor mij. Ook al wil ik Supermodel* wel zien. Maar een DJ-set van Tramhaus of Indie Gloria zijn wel het allerlaatste wat ik wil zien na een lange dag van optredens kijken. Terwijl Lowlands voor mij dit jaar de beste nacht lineup van alle grote festivals heeft.

Hopelijk speelt Sedef Adasi toch een wat uptempo set met meer electronische muziek, ipv haar wat rustigere pop-influenced sets, anders gaat het weeral vroeg vertrekken worden voor mij.

Maar een DJ-set van Tramhaus of Indie Gloria zijn wel het allerlaatste wat ik wil zien na een lange dag van optredens kijken. Terwijl Lowlands voor mij dit jaar de beste nacht lineup van alle grote festivals heeft.
Haha ja snap ik ook, maar wat ik vooral mis op Lowlands is een alternatief voor de techno DJ's waar ik niet altijd wat mee heb, uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld een Voices from the lake of Colin Benders. En zo'n soort alternatief zie ik hier wel terug. Nu heb ik ook echt vrij weinig met bijvoorbeeld een Job Jobse.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Heb wel het idee dat er bij mij persoonlijk op zaterdagavond een enorm zwaartepunt zit vergeleken met de rest van de dagen.
Nation of Language vs Tropical Fuck Storm vs Wolf Alice - Tramhaus vs GHOSTWOMAN.

Drie must see's die gedeeltelijk of volledig met een andere act overlappen.

Haha ja snap ik ook, maar wat ik vooral mis op Lowlands is een alternatief voor de techno DJ's waar ik niet altijd wat mee heb, uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld een Voices from the lake of Colin Benders. En zo'n soort alternatief zie ik hier wel terug. Nu heb ik ook echt vrij weinig met bijvoorbeeld een Job Jobse.
Ik begrijp ook wel dat ze niet de Lowlands route opgaan, maar ik vind het gewoon wat vreemd dat ze Indie Gloria & Tramhaus naast elkaar zetten (en dan nog eens St Paul ook), omdat ik net verwacht dat dit redelijk gelijkaardige sets gaan worden. Zou gewoon 1 uptempo electronische act willen zien die 's nachts speelt, want na een lange dag wil ik wat dansen op een hoger tempo, anders crash ik meestal gewoon. Vroeger was die diversiteit er meestal net wel.

Job Jobse ga ik ook niet kijken, want Dame Area gaat zoveel interessanter worden.

• Geweldig
Waarderingen: Ferraroo
Timetable ziet er goed uit. Ga me prima vermaken. Op het eerste gezicht iets meer ruimte tussen de acts voor mij ten opzichte van vorig jaar. Helemaal prima.

Vrijdag: gaat een mooie dag worden om er in te komen. Wel enorm jammer dat Blood Incantation en Militarie Gun clashen. MG wil ik graag nog eens zien, maar BI in de Two kan ik echt niet skippen.
Zaterdag: Voor mij veruit de mooiste dag met favo's Wolf Alice en Nick Cave. En heel veel moois daar omheen. Ik kijk uit naar Aldous Harding (was ik enorm van onder de indruk vorige keer op BKS) en ben heel nieuwsgierig naar de live-set van Weval in de middag en hoe Hayley het doet op de One. Mogelijk clash met leuke nieuwe toevoeging Crows, die ik eigenlijk ook wel even wil meepakken.
Zondag: Leuke dagje voorprogramma voor het voetbal ;) Diep teleurgesteld dat Sharon er niet staat, maar veel zin in Sophie en Skullcrusher. Verder niet heel erg stacked deze dag voor mij. Nieuwsgierig of Ethel Cain gaat verrassen op de One. In eerste instantie is mijn gevoel ook dat dit geen match is, maar zou iedereen zo maar eens kunnen wegblazen als de gitaren hard gaan. Misschien gekke vergelijking, maar vorig jaar met Deftones ontstond er ook een heerlijk duistere sfeer in de volle zon.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Welke acts zijn er nou eigenlijk nog bijgekomen t.o.v. de al bekende namen?
Wat ik had hier toch nog wel stiekeme hoop op een naam zoals Orchestra (for now), DEADLETTER of iets anders voor op de vrijdag.

Mijn vrijdag voor zover ik zie:

Ao -> Femi Kuti -> Sudan Archives -> Curtis Harding -> Amaare -> Model/Actriz -> Blood Incantation -> Jack White -> Mula/Supermodel* (als ik nog puf heb)

Users who are viewing this thread