Best Kept Secret 2026

Hier zit genoeg moois tussen voor zowel BKS als DTRH.
Neem aan dat Gorillaz voor DTRH zal zijn. The XX of MBV zou voor BKS heel mooi zijn.

Mac de Marco werkt veel met Friendly Fire en zal wel een zekerheidje zijn.
Die laatste tour van Father John Misty was ook door FF geprogrammeerd dus die kunnen ook verwachten.
FJM is denk ik wel een zekerheidje. Van mij mogen The Cure, The XX, My Bloody Valentine, Ethel Cain, Blood Orange, Men I Trust en Anna von Hauswolff ook doorkomen. Dromen mag 🙃

The XX jaren geleden (denk 2017) voor het laatst gezien op Lowlands, zou voor mij reden zijn om op zijn minst een dagkaartje te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Moi332
Genoeg moois maar een echte verrassing ontbreekt zoals vorig jaar TVOTR. MBV is wel de meest in het oog springende naam samen met The Xx.

Heel wat moois bij Primavera Sound. Ik tel zo op het eerste zicht al een 40 namen die ik zou willen zien.
Kanshebbers op een headline-spot voor BKS (op 1 en 2 bedoel ik dan) lijken me my bloody valentine, Slowdive, the xx, Massive Attack, Big Thief en (misschien net niet groot genoeg en dus in iets minder mate) Little Simz.

Massive Attack direct een jaar nadat ze DTRH afsloten, lijkt me minder kans te hebben, maar je weet nooit. Er komt nieuw materiaal aan en ze waren normaal in 2020 op BKS. Slowdive als headliner aan het strand zou wel een hele mooie zijn.

Verder A Guy Called Gerald Live, Agriculture, Alex G, Anna Von Hausswolf, Baxter Dury, Cameron Winter, Caroline, Einstürzende neubauten, Ethel Cain, Father John Misty, Geese, Grace Ives, Lucrecia Dalt, Mac DeMarco, DJ Marcelle, Matmos, Melt-Banana, Merzbow, Mohammad Reza Mortazavi, NewDad, Oklou, Overmono, Panda Bear, Rilo Kiley, Sama' Abdulhadi (Free Palestine!), Skullcrusher, Smerz, Texas Is The Reason, The New Eves, These New Puritans, Water From Your Eyes, ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U.

The Cure lijkt me niet realistisch. Kneecap stond er vorig jaar al. Gorillaz voor mij liever niet.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Weet niet of dat soort dingen meespelen, maar My Bloody Valentine heeft een goede band met Tilburg. Was bijna een jaar ook hun thuisbasis. Wellicht heeft een festival als BKS daar voorkeur mee? Lijkt me gewoon een headliner.

Hier staat heel erg veel potentieels voor BKs hoor, meer nog dan vorig jaar imo. Denk dat de band met het mgmt wel sterk genoeg is dat The XX voorrang zouden geven aan BKS (gezien Jamie er de afgelopen jaren zo vaak heeft gestaan).

Zouden ze Massive Attack opnieuw vragen ihkv de gecancelde show destijds met corona?

• Leuk
Waarderingen: Bubba
Zou Baxter Dury te vroeg zijn om terug te komen? Was echt heel goed vorig jaar in The Secret, en heeft een nieuw, toch wel dansbaar album wat mooi tot zn recht kan komen op de late two spot.

Oké stel: Massive Attack - Skrillex - Peggy Gou.

Zijn we dan tevreden?
Dat klinkt gênant slecht, enkel Massive Attack is ook maar enigszins BKS-waardig (ook al ben ik geen fan). Desondanks zou een goede mid & undercard mij zelfs kunnen overtuigen te gaan met headliners als:
Pommelien Thijs - Vieze Asbak - Martin Garrix

Maar toch liever headliners waar ik niet zo ver mogelijk vandaan wil blijven.

• Haha
Waarderingen: Luidspreker
Genoeg moois maar een echte verrassing ontbreekt zoals vorig jaar TVOTR. MBV is wel de meest in het oog springende naam samen met The Xx.
Voor mij is MBV inderdaad juist wel zo'n naam. En een die al lang genoemd wordt voor BKS. Neem toch aan dat dit wel serieus geprobeerd wordt...

Users who are viewing this thread