Actualiteit

Nu volg ik het programma Wakker in Paraguay van de VPRO en ben ik toch wel echt verbaasd wat voor gekke er in dit land en deze wereld leven die door sociale media en youtube echt helemaal de weg kwijt zijn geraakt. Daar zitten toch vaak de FvD kiezers tussen.
Enige tips om die in t buitenland te kijken? Volgens mij is de NPO helemaal afgesloten buiten de EU

Ze komen er straks achter dat het gras in Paraguay niet groener is dan hier. Dan komen ze met hangende pootjes terug en zullen ze hier hun hand gaan ophouden voor steun, zonder dat ze in die jaren enige bijdrage hebben geleverd aan de samenleving. Deze mensen kunnen enkel parasiteren.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Hoe is het programma verder eigenlijk. Ik heb het niet gezien, dus kan er moeilijk over oordelen, maar het wordt gepresenteerd als een zo oordeelloos mogelijke beschouwing. Wat ik in principe wel voorsta, maar bij figuren als Pols en Engel heb ik daar toch wat moeite mee. Bepaalde figuren verdienen het wel besproken te worden, maar volgens mij hoeft dat niet in deze vorm en hooguit in een reportage-achtige vorm.

Heb zelf alleen aflevering 1 gezien, dus even met dat voorbehoud, maar over Pols en de broer van wordt wel gewoon feitelijk gezegd dat ze in de bak hebben gezeten/er een FIOD inval met 300 man (?!) is geweest. Ook de dwangbevelletjes komen ruiterlijk in beeld. Dus, objectief gezien zie je dat in ieder geval deze 2 gewoon op de vlucht zijn. In Hohenau ook nog eens, nazi toevluchtsoord na WOII (voor o.a. Mengele). Naast deze 2 zitten er overigens ook wel andersoortige mensen in. Een wat paranoïde oudere vrouw die vooral ten strijde trekt tegen de deurbelcamera's in Nederland en een naïeveling (Mart) waarvan je echt denkt; och jongen toch. Mooie momenten zijn vooral de interactie met familieleden van 2 van de emigranten die niet tot de "wakkeren" behoren maar wel echt moeite doen een relatie te behouden. Verder zit er een ongelooflijk irritant FvD-kereltje in (Lester), Nyenrode Business alumnus, die hier een verdienmodel van heeft gemaakt en de geïndoctrineerden actief overhaalt naar Paraguay te verkassen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Oasiss
Heb zelf alleen aflevering 1 gezien, dus even met dat voorbehoud, maar over Pols en de broer van wordt wel gewoon feitelijk gezegd dat ze in de bak hebben gezeten/er een FIOD inval met 300 man (?!) is geweest. Ook de dwangbevelletjes komen ruiterlijk in beeld. Dus, objectief gezien zie je dat in ieder geval deze 2 gewoon op de vlucht zijn. In Hohenau ook nog eens, nazi toevluchtsoord na WOII (voor o.a. Mengele). Naast deze 2 zitten er overigens ook wel andersoortige mensen in. Een wat paranoïde oudere vrouw die vooral ten strijde trekt tegen de deurbelcamera's in Nederland en een naïeveling (Mart) waarvan je echt denkt; och jongen toch. Mooie momenten zijn vooral de interactie met familieleden van 2 van de emigranten die niet tot de "wakkeren" behoren maar wel echt moeite doen een relatie te behouden. Verder zit er een ongelooflijk irritant FvD-kereltje in (Lester), Nyenrode Business alumnus, die hier een verdienmodel van heeft gemaakt en de geïndoctrineerden actief overhaalt naar Paraguay te verkassen.
Ah ja, dan zie je toch dat je gewoon zelf moet kijken voor je gaat oordelen ;). Ik kreeg een beetje de indruk dat om het programma te maken een hele hoop gesugarcoat werd. Maar fijn dat in ieder geval wel bepaalde feitelijkheden niet worden genegeerd.

Zo! Iemand mag mij nu proberen uit te leggen wat Teflon Mark belooft heeft aan die mafklapper van een Trump. Dit gaat ineens wel heel raar de andere kant op.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en AngieH
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Raamwerk voor een toekomstige deal klinkt wel erg vaag. Tijd rekken, hopen dat Trump in de tussentijd de pijp uitgaat en de kwestie Groenland dan van de baan is?

(Ik roep maar wat hoor, de persoon Rutte vind ik erg ongrijpbaar)

Of zou de Republikeinse achterban nu toch echt zijn beginnen te morrelen dat Trump op deze manier zijn gezicht probeert te redden over deze kwestie?

• Leuk
Waarderingen: zero
Er staat ongetwijfeld iets tegenover waar Trump voordeel uit haalt. Het is een door en door corrupte zakenman en hij gebruikt zijn positie voor hetzelfde doel wat hij al zijn hele leven nastreeft: zichzelf. Het patroon blijft zich herhalen: hij legt een land heffingen of sancties op, de leiders van dat land komen bij hem op schoot zitten en slijmen met mooie cadeautjes, Trump is tevreden en veegt de maatregelen weer van tafel. De vraag is inderdaad wat hij nu krijgt bij de NAVO wat hem heeft omgekocht.

Laten we hopen dat Teflon Mark weet wat die doet... Daar lijkt het in ieder geval wel op.
Het was niet mijn premier, maar geopolitiek gezien lijkt hij me nu wel de juiste man op de juiste plek eigenlijk (voor zover je daar zicht op heb vanaf de zijlijn)

• Leuk
Waarderingen: zero en Davidd
Trump snapt dat als je de NAVO lief vraagt om 500 troepen op Groenland te zetten, dat je dan 2 jaar en 6 topoverleggen verder bent en er na onderhandelen 200 worden gestuurd.

Op deze manier gaat de NAVO binnen een maand toezeggen er 500 of 1000 te sturen (want ik gok dat het akkoord zoiets zal worden).

Dat de hele reputatie van de US om zeep wordt geholpen is slechts een bijzaak voor hem.

Voor mensen die nog denken dat FvD een onschuldige partij is.
Ja, heel akelig. Ik heb eerder misschien de indruk gewekt het voor hen op te nemen, toen noemde ik het verschil dat zij wolven zijn en anderen wolven in schaapskleren.

Staat natuurlijk als een paal boven water dat dit tuig van de bovenste richel is.

Waar ik wel moeite mee heb is de selectiviteit. Wat Rusland doet wordt (terecht) alom veroordeeld, wat daddy in de VS doet wordt met een volledig andere maatstaf beoordeeld. Daar blijft Trumps knokploeg mensen vermoorden. Punt is meer dat ik vind dat ook de partijen die veinzen netter te zijn dan een FvD straks niet wegkomen met ich habe es nicht gewusst.

• 100
Waarderingen: AngieH

Aanklagen dit.
Paar weken geleden hier nog gezegd dat België veel te veel koterijen heeft. Ipv het op te lossen, wordt het zelfs nog erger. @MadMandra27 dat is dus zo typisch wat ik bedoel met btw-tarieven die gewoonweg belachelijk voor woorden zijn. Nogmaals, gewoon één tarief voor alles, het zou al veel ergernissen én logica oplossen.

• Pray
Waarderingen: MadMandra27
Omdat een deel van de (mee)lezers hier mij ongetwijfeld als zuurlinks zal bestempelen, wil ik even D66, CDA en BBB in het zonnetje zetten voor hun steun aan de motie Amelisweerd intact te laten. Bomen boven snelwegen 💗

Omdat een deel van de (mee)lezers hier mij ongetwijfeld als zuurlinks zal bestempelen, wil ik even D66, CDA en BBB in het zonnetje zetten voor hun steun aan de motie Amelisweerd intact te laten. Bomen boven snelwegen 💗

Een van de zeldzame momenten dat ik de NOS app opende en iets zag waar ik blij van werd!

Users who are viewing this thread