Actualiteit

In mijn ogen zou je altijd gewoon van boven naar beneden moeten werken. Omdat op die partijen het meest gestemd is. Zodra er een optie afvalt ga je door naar de volgende.

Optie 1 dus; D66 - PVV - VVD - GLPVDA

Dat wordt natuurlijk niks dus ga je door met de partij met de minste stemmen er af te halen en de volgende er bij te doen (CDA voor GLPVDA en zo verder).

Nu weten we dat het met de PVV kansloos gaat worden en kom je automatisch al eerst uit bij de al veel genoemde; D66 - VVD - GLPVDA - CDA.

• Leuk
Waarderingen: elo, Timmetje en Oasiss
GL/PVDA zal ook over hun schaduw moeten stappen, vooral met de chaos die daar nu is. Begin mij af te vragen hoe stabiel de fusie is zodra onder een nieuwe leider onderhandeld moet worden met de VVD.
Ik denk dat met Klaver, toch een vast gezicht met weinig controverse, zou moeten lukken.

Klaver lijkt me toch juist met zijn idealen iemand die verder van de VVD afstaat dan Timmermans?
Ja, er zal water bij de wijn moeten worden gedaan. Aan beide kanten. Maar in het landsbelang zou dat toch eindelijk eens moeten lukken

En over "chaos" bij GLPvdA spreken omdat de politiek leider is gestopt, slaat sowieso nergens op.
Ja, ik zie ook niet echt chaos. Er is een teleurstellende uitkomst geweest, dat zal geëvalueerd moeten worden. Maar er zit wel alsnog gewoon een gedegen ploeg waar zaken mee valt te doen. En een ploeg die eventueel geschikte ministers zou kunnen leveren.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en Timmetje
Meanwhile trekt Geertje vast zijn beste Trump imitatie uit de kast.
Is geen fake news hoor, er zijn echt 75 containers kwijtgeraakt in Zaanstad en dat is gewoon hartstikke verdacht in een stad waar 61% PVV stemt!!

(Het zou grappig kúnnen zijn vanwege het absurdistische karakter, als het niet zo ontzettend kwaadaardig en democratie-ondermijnend was)

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Oasiss en Dr. Hannibal
Meanwhile trekt Geertje vast zijn beste Trump imitatie uit de kast.
Toen hij gisteren ochtend tweette dat ze er alles aan moesten doen om te voorkomen dat er een D66 verkenner aangesteld zou worden had ik al flashbacks naar de neonazis die het partijkantoor belaagden. Maar hij kan nog dieper zinken dus. Wat een trieste bedoening.

Maar al wordt D66 de grootste, de PVV zal Nederland niet laten afbreken door Jetten cum suis. We zullen ons vanaf dag één met volle kracht, 26 zetels sterk, verzetten tegen zijn links-liberale wanbeleid."

Nog een slechtere verliezer dan ik vroeger was met Mens Erger Je Niet. En dat zegt wat.

• Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Toen hij gisteren ochtend tweette dat ze er alles aan moesten doen om te voorkomen dat er een D66 verkenner aangesteld zou worden had ik al flashbacks naar de neonazis die het partijkantoor belaagden. Maar hij kan nog dieper zinken dus. Wat een trieste bedoening.
Ik dacht overigens gisteren ochtend al dat dit scenario mij ergens bekend voorkwam. Inmiddels is mijn geheugen opgefrist, en weet ik weer wat er gebeurde toen Timmermans zei niets na te zullen laten om te voorkomen dat Wilders aan de macht zou komen. Ik vraag mij af of Jetten/D66 ook aangifte gaat doen?
En om wat voorspelbare reacties voor te zijn zal ik alvast twee grote verschillen noemen die de situatie nu daadwerkelijk ernstig maken, in tegenstelling tot de populistische storm in een glas water die Wilders toen creëerde. Ten eerste was er toen geen sprake van een recente aanval op een PVV kantoor (heeft die eenmanspartij dat überhaupt?) door radicale PvdA aanhangers. Ten tweede verduidelijkte Timmermans toen gelijk dat hij uiteraard doelde op niets nalaten binnen de parlementaire middelen die hij binnen de democratische rechtstaat tot zijn beschikking heeft, terwijl Wilders vandaag direct de zaag nog maar eens dieper in de poten van diezelfde democratische rechtsstaat zet door dus de onafhankelijkheid van de kiesraad in twijfel te trekken. Er alles aan doen te voorkomen dat er een D66 verkenner aangesteld wordt gaat dus al direct daadwerkelijk over de schreef, bij hem.

Dat laatste gebeurde overigens vlak nadat hij nog had geklaagd dat het niet aan het ANP is om de winnaar uit te roepen, maar aan de kiesraad. Letterlijk zijn eigen woorden. Doet de kiesraad wat hij vraagt, trekt hij dat direct in twijfel. Wat nog maar eens aantoont hoe hypocriet en opportunistisch hij is, mocht het bovenstaande je daar nog niet van overtuigd hebben.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds verbaasd over de uitspraken van Dion Graus. "Mij maakt het niet zoveel uit of we tweede, of eerste of coalitie of oppositie zijn."

Dan ben je toch echt enkel bezig met dingen roepen ipv werkelijk wat bereiken door middel van het omzetten van je ideeën naar wetsvoorstellen.

Zijn reden is dat hij zelf meer heeft bereikt vanuit de oppositie dan vanuit regeren. Maar dat zegt vgm vooral wat over de afgelopen regering.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik ben nog steeds verbaasd over de uitspraken van Dion Graus. "Mij maakt het niet zoveel uit of we tweede, of eerste of coalitie of oppositie zijn."

Dan ben je toch echt enkel bezig met dingen roepen ipv werkelijk wat bereiken door middel van het omzetten van je ideeën naar wetsvoorstellen.

Zijn reden is dat hij zelf meer heeft bereikt vanuit de oppositie dan vanuit regeren. Maar dat zegt vgm vooral wat over de afgelopen regering.
Hmm ik weet niet of hij zich ook nog met andere onderwerpen bezighoudt, maar hij staat vooral bekend om zijn betrokkenheid bij dierenwelzijn natuurlijk. Ik kan mij voorstellen dat hij in de oppositie meer ruimte had om daar voorstellen in te doen en meerderheden voor te zoeken, dan terwijl ze in een coalitie met de BBB zaten. Dus in zijn specifieke geval kan ik er wel in komen dat oppositie beter werkt voor het omzetten van ideeën naar wetsvoorstellen, dan in een coalitie zitten (tenzij hij in een coalitie komt met PvdD, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren).

• Leuk
Waarderingen: MarkvD
Mwa, ik vind dat als je over links gaat, niet echt recht doet aan de stemuitslag. Links heeft bij elkaar nog geen 25 zetels. Het wordt ja21 met d66 wat mij betreft. Centrum rechts is de beste afspiegeling met wat de kiezer wil.

Je kan het kabinet dan ook goed met ministersposten verdelen
D66: klimaat en onderwijs
VVD: economie en veiligheid
CDA: de socialere ministersposten (incl een minister van fatsoen:p)
Ja21: Migratie en nog een post

Kan iedereen zn hete hangijzers uitvoeren. t is wat geven en nemen.
Elke samenstelling van tenminste 76 zetels doet recht aan de verkiezingsuitslag. Sterker, de optie met GLPVDA heeft 11 zetels meer dan die met JA21. En heeft dus grotere representatie van kiezers.

Dat is natuurlijk ook nog wel het "mooie" hieraan. Geert, dan wel de PVV, wil helemaal geen meerderheid, wil helemaal geen verantwoordelijkheid hoeven dragen en wil helemaal niet werken aan oplossing. Zijn hele modus operandi is chaos.

Dit halfslap Trumptrucje als gevolg daarvan is echt wel de overtreffende trap van sneuheid.

Users who are viewing this thread