Actualiteit

En Vandaag Inside heeft dan weer de rechtervleugel 20 zetels opgeleverd. SBS is sowieso een rechts bolwerk. Zo blijven we bezig he.
Bij VI hebben alle politici (bijna) gezeten. De slimste mens is een andere soort setting. Mijn vrouw vond em zelfs sympathiek ogen....ik ben er van overtuigd dat het hem heeft geholpen.

• Haha
Waarderingen: Timmetje, elo en Oasiss
Zeker waar dat dat invloed heeft.

Ik bedoel ook niet dat zoiets goed of slecht is met mijn reactie. Ik bedoel dat mensen bijzonder beïnvloedbaar zijn door een of ander tv programma.
Ben benieuwd naar hoeveel mensen nu echt een gewogen beslissing nemen en niet alles laten afhangen van een slotdebat, slimste mens of andere talkshow.
Ik merk helaas in mijn omgeving, dat er steeds meer mensen zijn die stemmen omdat politici het zo goed doen tijdens debatten of sympathiek overkomen, zonder inhoudelijk het partij programma goed te kennen. Dus dat soort televisie momenten hebben denk ik steeds meer invloed. Ook zijn er voor mijn gevoel, steeds minder mensen die steevast elk jaar op dezelfde partij stemmen. Dus steeds meer zwevende kiezeres die o.b.v. nieuws, media, stemwijzers hun keuze maken.

Opnames waren in mei, kabinet viel in juni, uitzenddata stond al vast, Eric van eerdenburg (VVD) en Aant Jelle Soepboer (toen NSC, nu FNP) deden ook mee dit seizoen.
Dat bedoel ik...ik weet niet in welke maand de opnames zijn geweest. Dan heeft Jetten daar echt mee gemazzeld. Eric en Aant waren behoorlijk snel weg.

Veel mensen benoemen hier alsnog de coalitie VVD/CDA/D66/GL-PVDA, maar die coalitie is toch niet mogelijk? Het laatste wat Yesilgoz-Zegerius heeft getweet op verkiezingsdag is de belofte dat ze niet in zee zal gaan met een kabinet van GL-PVDA. Ik zie, nu dat de JA21 optie is weggevallen, eigenlijk geen serieuze kandidaat voor een meerderheidsregering.
Dat is wat ik bedoel met de VVD ja. Die hebben bijzonder veel macht in deze onderhandelingen hoor. Want D66 MOET nu leveren. Lukt het niet om een gedegen kabinet te krijgen dan zal dat hen verweten worden.

Veel mensen benoemen hier alsnog de coalitie VVD/CDA/D66/GL-PVDA, maar die coalitie is toch niet mogelijk? Het laatste wat Yesilgoz-Zegerius heeft getweet op verkiezingsdag is de belofte dat ze niet in zee zal gaan met een kabinet van GL-PVDA. Ik zie, nu dat de JA21 optie is weggevallen, eigenlijk geen serieuze kandidaat voor een meerderheidsregering.
Al is VVD wel heel goed in het terugkomen op eerdere beloftes dus eigenlijk zitten we goed op koers met die formatie.

Ik merk helaas in mijn omgeving, dat er steeds meer mensen zijn die stemmen omdat politici het zo goed doen tijdens debatten of sympathiek overkomen, zonder inhoudelijk het partij programma goed te kennen. Dus dat soort televisie momenten hebben denk ik steeds meer invloed. Ook zijn er voor mijn gevoel, steeds minder mensen die steevast elk jaar op dezelfde partij stemmen. Dus steeds meer zwevende kiezeres die o.b.v. nieuws, media, stemwijzers hun
Dat is van alle tijd....het is nu alleen veel meer en 100% van de tijd aanwezig.

Dat is wat ik bedoel met de VVD ja. Die hebben bijzonder veel macht in deze onderhandelingen hoor. Want D66 MOET nu leveren. Lukt het niet om een gedegen kabinet te krijgen dan zal dat hen verweten worden.
D66 zal behoorlijk wat in moeten leveren in de onderhandelingen....het gaat sowieso heel lang duren vermoed ik

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
D66 - CDA - VVD - JA21 met hun 75 zetels kunnen een 5e partij zoeken om een meerderheid te krijgen. 50+ of ChristenUnie wellicht...

Ik vind het eigenlijk tamelijk bizar dat bij een gelijk aantal zetels die paar duizend stemmen doorslaggevend zijn over wie de onderhandelingen mag starten. Mijns inziens zou het veel logischer zijn om in dat geval de winnende partij het voortouw te laten nemen in plaats van de verliezende.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik vind het eigenlijk tamelijk bizar dat bij een gelijk aantal zetels die paar duizend stemmen doorslaggevend zijn over wie de onderhandelingen mag starten. Mijns inziens zou het veel logischer zijn om in dat geval de winnende partij het voortouw te laten nemen in plaats van de verliezende.

Hoe wordt bepaald wie er mag beginnen? Wordt dat via de nieuwe tweede kamer bepaald?

D66 - CDA - VVD - JA21 met hun 75 zetels kunnen een 5e partij zoeken om een meerderheid te krijgen. 50+ of ChristenUnie wellicht...

Als ik kijk naar welke gemeente-uitslagen nog moeten komen, dan verwacht ik dat D66 en JA21 nog een goede kans maken op een zetel erbij ten kosten van of de PVV, of een kleinere partij, en dan zitten ze op 76/77. Dan zou die coalitie dus weer mogelijk zijn. Maar alsnog, ik denk dat D66 en JA21 echt wat tijd nodig zullen hebben om hun verschillen te overbruggen mocht dit serieus onderzocht worden.

Als ik kijk naar welke gemeente-uitslagen nog moeten komen, dan verwacht ik dat D66 en JA21 nog een goede kans maken op een zetel erbij ten kosten van of de PVV, of een kleinere partij, en dan zitten ze op 76/77. Dan zou die coalitie dus weer mogelijk zijn. Maar alsnog, ik denk dat D66 en JA21 echt wat tijd nodig zullen hebben om hun verschillen te overbruggen mocht dit serieus onderzocht worden.
Je gaat als D66 echt niet met zo'n extreemrechtse groep in zee. Dat veroorzaakt zoveel gezeik met de achterban. Ik voorspel alvast een formatie tot ergens na de carnaval.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

Users who are viewing this thread

• Joss