Graspop Metal Meeting 2027

Ik weet niet hoe we van mensen die coke snuiven bij FiR opeens terecht zijn gekomen bij de 93e steel panther discussie

Als ik dat had geweten had ik die opmerking niet gemaakt
Ja over het aspect waarover het gewoonlijk gaat ben ik niet begonnen hé. Daar had ik ook geen zin in en heb ik nog niks over gezegd. Ik had het puur over het coke aspect. Niet over dat ander aspect bij SP. Bij nader inzien had ik dat beter ook niet gedaan, ik had kunnen weten dat anderen ook weer over dat andere aspect gingen beginnen

Op die andere bands kwam ik eigenlijk niet zo snel op eerlijk gezegd. Vooral ook de film The Dirt, waar heel drugs in voor komt, waardoor ik misschien Motley Crue er nog harder aan gaan ben koppelen. Maar ja Ozzy heeft daar ook een aandeel in. Maar komt natuurlijk minder voor in die film

En nee, voor de pieken moeten we waarschijnlijk eerder naar Tomorrowland gaan , of Dour ;). En als ook nog Cannabis meepakken: Reggae Geel
Maar ga je me nu vertellen dat je van de Crue en alle "glam" bands uit die tijd niet wist dat het één groot Sodom en Gomorra was toendertijd? De film is maar een heel klein stukje uit de geschiedenis van de band. De hele scène rondom de strip in LA was een mekka voor dealers en sekswerkers. De platenmaatschappijen waren daar deels de grote aanjagers van. We werden in die tijd niet voor niets doodgegooid met allerlei klonen van Mötley Crüe en Bon Jovi. Het paste ook gewoon in de tijdsgeest van de 80s. Alles kon en niets werd verboden.

Heb precies dezelfde ervaring. Niks negatiefs bij FiR, normale sfeer om me heen. Bij Pantera was de sfeer heel opgefokt, vooral door agressieve gen-X’ers die heel lomp en ogenschijnlijk onder invloed van iets om zich heen om het slaan en beuken waren. Optreden zelf was trouwens wel heel goed.
Agressief gedrag zie je inderdaad helaas bij wel meer bands en genres.
Bij nu-metal heb je ook van dat soort opgefokte idioten rondlopen, maar ook bij bv. Lamb Of God afgelopen Alcatraz vond ik het publiek niet prettig.
Bepaalde muziek trekt nu eenmaal bepaalde mensen aan.

Agressie an sich is ook niet echt het probleem.
Zolang het een 'positieve', gecontroleerde agressie betreft, op een plek waar dat getolereerd en zelfs verwacht wordt (moshpit), dan is er natuurlijk niks aan de hand.

Het wordt echter een ander verhaal als die agressie doorslaat en een negatieve impact heeft op andere festivalgangers, die gewoon op hun manier van een optreden proberen te genieten.

Een van de grootste ergernissen is bv. als je links- of rechtsvoor bij een optreden staat, ruim buiten de moshpit, en van achteren omgebeukt wordt door lompe, opgefokte idioten (vrijwel altijd zonder shirt) die na crowdsurfen menen dat ze binnen 5 seconden weer terug in de moshpit moeten zijn, ongeacht hoe druk het is.

Laatst bewerkt:
Maar ga je me nu vertellen dat je van de Crue en alle "glam" bands uit die tijd niet wist dat het één groot Sodom en Gomorra was toendertijd? De film is maar een heel klein stukje uit de geschiedenis van de band. De hele scène rondom de strip in LA was een mekka voor dealers en sekswerkers. De platenmaatschappijen waren daar deels de grote aanjagers van. We werden in die tijd niet voor niets doodgegooid met allerlei klonen van Mötley Crüe en Bon Jovi. Het paste ook gewoon in de tijdsgeest van de 80s. Alles kon en niets werd verboden.
Ik was toen nog niet geboren maar uiteraard wist ik dat ongeveer wel. Dus neen uiteraard ga ik dat niet vertellen.

Wat ik wel ga doen: zwemmen. En hopen dat wanneer ik het water uit ben er wat sappige geruchten ontstaan zijn voor Graspop 27 😉

• Haha
Waarderingen: saurus en Piebe71
Het irritatie gehalte rond een ronnie en voor mij persoonlijk ook slaughter is natuurlijk ook social media, waar hun narcissme of continue nood om hun mening te ventileren vrij makkelijk en vrij openbaar. Vroeger kwam dit alleen in interviews of tijdens optredens naar voren, maar zelfs dat bereikte niet zo makkelijk iedereen. Dat maakt het constante gezeur gezever gezanik en het egotrippen van Ronnie niet minder ergelijk en dat maakt het continue maken van ellelange nikszeggende statements van alex terrible nadat ie weer onnodig ergens een mening over heeft gehad ook niet minder verschrikkelijk irritant.

Speel gewoon je muziek en hou je bakkes. scheelt een hoop.

Enige mening die ik over Ronnie heb is dat ie op mij altijd super irritant overkomt.
Maar weet je, zolang ik niet in 1 kamer hoef te zitten met hem en gesprekken moet hebben over alle zooi die hem irriteerd ofzo boeit het me helemaal niks.

Als FiR komt zie ik tegen die tijd wel waar ik ben. Ben idd niet bekend genoeg met de muziek om daar nu wat over te zeggen.
Enige wat ik wel kan zeggen is dat ik een hoop bands op kan noemen die ik liever wel zou zien staan, omdat dat bands zijn waarvan ik zeker weet dat ik er heen zou gaan.
Maar ja, er moet ook genoeg zijn wat ik niet leuk vind, want anders kan ik alsnog de helft niet zien vanwege clashes :D

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Piebe71
Outereerd. Ze waren met hun humor mij eigenlijk al kwijt (tis puur voor de muziek bij mij) toen hij zei "ik wil jullie voorstellen aan de beste zanger ter wereld, helaas kon Vince Neil hier vandaag niet zijn maar we hebben wel Michael Starr". Ik heb ze die mop ook horen doen met Rob Halford en dan was ik nog mee maar vanaf Vince ...

Het feit blijft dat de bassist die snoepjes wel in het publiek smeet. Maar ik blijf niet geloven dat er echt coke inzat
Maar... Tuurlijk zat er daar niets in? Da's hun hele toneeltje die ze opvoeren.
Dat je daar zelfs ook maar een beetje aan twijfelt is opmerkelijk.

Soit. Genoeg over Steel Panther want het heeft - tot vandaag - niet heel erg veel met Graspop 2027 te maken. :D

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en saurus
Helemaal eens, is ook gewoon de tijdsgeest. Ben de biografie van GnR aan het lezen, geeft een aardig beeld van de vibe op de LA Strip in die tijd.

Wat dat betreft leven we in een tijd die veel braver en preutser is dan de jaren '80 en '90.

Door al dat gepraat over egotrippers ben ik me nu al de ganse morgen aan het afvragen hoe het met de zanger van Trapt gaat 🤔

• Haha
Waarderingen: dvdh666
Speel gewoon je muziek en hou je bakkes. scheelt een hoop.

Maar als de muziek te middelmatig is om aandacht te krijgen, dan moet het op een andere manier, hè.

Bij zowel Falling In Reverse als bij Slaughter to Prevail vond ik de muziek al bijzonder oninteressant vooraleer ik de frontmannen vervelend begon te vinden. Al valt in beide gevallen de live-performance zeker nog goed mee, op plaat/CD/stream/whatever vind ik het 2 keer helemaal niets.

• 100
Waarderingen: dvdh666
[...]
Een van de grootste ergernissen is bv. als je links- of rechtsvoor bij een optreden staat, ruim buiten de moshpit, en van achteren omgebeukt wordt door lompe, opgefokte idioten (vrijwel altijd zonder shirt) die na crowdsurfen menen dat ze binnen 5 seconden weer terug in de moshpit moeten zijn, ongeacht hoe druk het is.
Zo eens! Rete-irritant die lui. Ik weet het, geweld lost niets op, maar ik wil ze nog wel eens verdekt pootje haken. Bij voorbaat excuses als ze tegen jou aan vallen (aangezien ik ook meestal rechts vooraan sta op GMM).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en dvdh666
Ik weet niet hoe we van mensen die coke snuiven bij FiR opeens terecht zijn gekomen bij de 93e steel panther discussie

Als ik dat had geweten had ik die opmerking niet gemaakt

Bingo ideetje voor volgend jaar? 🤔

• Metallica mogelijk op Graspop? ✅
  • Steel Panther is vrouwonvriendelijk! ✅
  • Gezaag over Scorpions en/of Guns 'n' Roses ✅
  • Vandaag is de dag! ✅
  • Band X iS GeEN EChtE meTaL!!!
  • ...

• Haha
Waarderingen: BlackwaterPark
Dan ga je toch aardig wat baantjes mogen trekken voordat die geruchten er zullen komen.
@won666 in november:

Gold Medal Swimming GIF by Team USA

• Haha
Waarderingen: jbj en saurus
Motley Crue heeft een reputatie op dat vlak, maar zoveel leden van andere oudere bands (Aerosmith, Guns 'n' Roses, Black Sabbath, Kiss...) ook. Daarom dat ik me afvroeg waarom juist exact Motley Crue. En qua publiek laten mensen hun wilde haren meestal wel achter zich. Van de oudere generatie die ik op Graspop tegenkom, kan ik me vaak moeilijk voorstellen dat ze daar nu nog staan te snuiven 😅

Bij Steel Panther is dat juist een onderdeel van de parodie op de glam metal bands van weleer.

Alleszins, ik snap waar je vandaan komt, maar kan me echt heel moeilijk voorstellen dat het aantal drugsinnames op festivals bij deze 2 bands piekt.
Bij Motley Crue associeer ik drugs gebruik aan het OD-en van Nikki Sixx en Vince die iemand dood rijdt. Ook associeer ik die Glam scène met heel veel zielige types die popi-jopie deden met hun drugsgebruik.

Ozzy is een bijzonder dier. Die was op de één of andere manier in elkaar interview hilarisch. Achteraf is het ook weleens zielig.

De Stones en Beatles waren net zo ver van het padje af en het drankgebruik van Metallica is ook een vak apart. Maar goed voorbeeld is denk ik hoe James en Lars zich gedroegen als ze zat werden en wat Dave Mustaine allemaal uitspookte. Sommige mensen worden gewoon vervelend als ze niet meer nuchter zijn. En veel van de Glam scène ging volgens mij meer om niet nuchter zijn dan muziek maken.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread