Graspop Metal Meeting 2027

Dat is redelijk toeval, maar wij maken er graag een ding van hier op het forum!
Ik herriner me een interview met Peter van Geel (organisator graspop) dat er toch wel degelijk met themadagen word gewerkt.
Donderdag eerder de unieke headliner die veel volk trekt individueel, zaterdag de jongerendag, en zondag wat rustiger aan.
Betekent niet dat dat in steen staat hé, is eerder een richtlijn.

Bekijk bijlage 21833
Hammerfall zou ook een leuke headliner zijn voor de jupiler op zaterdag zeker met 30year glory to the brave!
Mogen zeker doorkomen, net als Eisbrecher en Grima!
4 weken na GMM, 3 weken voor Alcatraz, dus kan in principe beide kanten op vallen, al zie ik op de affiche van dit jaar wel veel meer gedeelde namen met Alcatraz dan met GMM (alleen Cavalera).

• Leuk
Waarderingen: saurus en dvdh666
eigenlijk zou je denken dat je beter juist jonge bands op de zondag kunt zetten en de oudere bands op donderdag/vrijdag
hun doelpubliek is toch al met pensioen :)

Ik herriner me een interview met Peter van Geel (organisator graspop) dat er toch wel degelijk met themadagen word gewerkt.
Donderdag eerder de unieke headliner die veel volk trekt individueel, zaterdag de jongerendag, en zondag wat rustiger aan.
Betekent niet dat dat in steen staat hé, is eerder een richtlijn.
Die 'themadagen' zijn inderdaad zeker niet in steen geschreven, maar zijn ook allerminst toeval.
Dat er ook 'rollatorbands' op andere dagen staan, doet daar niets aan af.

Maar deze discussie is uiteraard al vaker gevoerd.. 😜
Ok, laten we eens al onze 'data' bijelkaar gooien:

Bekijk bijlage 6957

Wat valt je op? 😜

BMTH en Sabaton (die tegelijk met Volbeat werden aangekondigd, allee of toch voor de ticketverkoop) lijken me ten opzichte van Volbeat gigantische ticketkanonnen.
BMTH kun je zeker een ticketkanon noemen (met name voor jongere festivalbezoekers), maar Sabaton is toch geen groter ticketkanon dan Volbeat?

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
eigenlijk zou je denken dat je beter juist jonge bands op de zondag kunt zetten en de oudere bands op donderdag/vrijdag
hun doelpubliek is toch al met pensioen :)
De doelgroep van de oudere bands heeft vaak wel meer te besteden en blijven de zondagavond ook wel plakken. In tegenstelling tot jongere mensen waar ik toch vaak van lees/hoor dat ze op de zondag al eerder vertrekken. Dat is dan toch gemiste omzet.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
De doelgroep van de oudere bands heeft vaak wel meer te besteden en blijven de zondagavond ook wel plakken. In tegenstelling tot jongere mensen waar ik toch vaak van lees/hoor dat ze op de zondag al eerder vertrekken. Dat is dan toch gemiste omzet.
mijn opmerking was ook niet te serieus bedoeld uiteraard. maar dat de jongeren eerder vertrekken zal ook wel weer te maken hebben met de headliners die er staan die ze niet interesseert neem ik aan (spreek uit ervaring van 2025)

dit jaar zal het wel meegevallen zijn met electric callboy en sabaton gok ik, denk dat er eerder ouderen waren die voor het north stage programma kwamen en na def leppard weg zijn gegaan ipv sabaton kijken dat is dan ook weer gemiste omzet

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Inderdaad, als ik hier lees hoeveel mensen blij zijn dat ze op zondag eerder weg kunnen, dan denk ik dat de organisatie vooral voor hen dat soort bands neerzet.. 😅 ;)

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: CedricH en Piebe71
Veel combi's gaan zondagavond ook gewoon weer huiswaarts, omdat ze bv. geen verlof hebben maandag.
Die begrijp ik zelf nooit zo goed. Maar klopt wel. Op de zondag zie je op Inferno al veel volk hun bagage wegbrengen. Als wij nog lekker met een koude pint zitten😉

• Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread