Muse

Heeft iemand toevallig de MOJO nieuwsbrief pre sale link? Ik krijg altijd iedere week netjes de nieuwsbrief, behalve gisteren....
 
Zag deze morgen op fb een klacht over Wembley dat een staanplaats Muse daar veel meer dan 400 euro zou bedragen.
Waanzin!
Dit zijn de early entry kaarten. Hij liet deze prijzen inderdaad eerst zien (gekkenwerk), en pas nadat je een code invoerde werden de ‘normale’ staanplaatsen zichtbaar. Die waren in Nederland met €100,98 trouwens nog relatief goedkoop. In Düsseldorf zaten ze al op €140 en in Engeland rond de €150. Slaat uiteindelijk nog steeds nergens op, maar goed 😉

PS: volgens mij bedoel je de O2 Arena. Ze spelen niet in Wembley 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob
Dit zijn de early entry kaarten. Hij liet deze prijzen inderdaad eerst zien (gekkenwerk), en pas nadat je een code invoerde werden de ‘normale’ staanplaatsen zichtbaar. Die waren in Nederland met €100,98 trouwens nog relatief goedkoop. In Düsseldorf zaten ze al op €140 en in Engeland rond de €150. Slaat uiteindelijk nog steeds nergens op, maar goed 😉

PS: volgens mij bedoel je de O2 Arena. Ze spelen niet in Wembley 🙂
Düsseldorf waren de staanplaatsen zelfs € 147,20. Zitplaatsen tussen € 78,20 - € 157,20.
 
Düsseldorf waren de staanplaatsen zelfs € 147,20. Zitplaatsen tussen € 78,20 - € 157,20.
Ik had voor mezelf €125 als max. gezet. Aan mijn naam te zien kun je wel zien waarvan ik fan ben maar er zijn grenzen. ;-)

Vind die €100 in Nederland dan nog 'schappelijk' maar staanplaatsen voor €147,20 gaat echt te ver.
 
Ik had voor mezelf €125 als max. gezet. Aan mijn naam te zien kun je wel zien waarvan ik fan ben maar er zijn grenzen. ;-)

Vind die €100 in Nederland dan nog 'schappelijk' maar staanplaatsen voor €147,20 gaat echt te ver.
Idem hier. Het mag gaan stoppen. Ik doe het enkel om ze nog eens in een zaal te kunnen zien.
 
Ik had voor mezelf €125 als max. gezet. Aan mijn naam te zien kun je wel zien waarvan ik fan ben maar er zijn grenzen. ;-)

Vind die €100 in Nederland dan nog 'schappelijk' maar staanplaatsen voor €147,20 gaat echt te ver.
Same, ik ging er van uit dat het met 120 max mss nog wel te duur zou zijn - maar was positief verrast met 'maar' 100. Goed, Muse nog nooit buiten een festival gezien dus het moet maar eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: legenden
 
The Wow! Signal is Muse at their sharpest, eclectic and energised, but low on the bloat and bombast that sometimes marred previous albums (4,5/5)
https://www.loudersound.com/music/albums/muse-the-wow-signal

On 'The Wow! Signal' Muse turn up the ludicrousness to 11 (5/5)
https://www.theartsdesk.com/new-music/wow-signal-muse-turn-ludicrousness-11


Muse: The Wow! Signal review – stupendous space-rock silliness ... yet somehow surprisingly subtle? (4/5)
https://www.theguardian.com/music/2026/jun/25/muse-the-wow-signal-review

Muse throw in everything including the kitchen synth as they look to the stars for joyously uninhibited 10th album (4/5)
https://www.kerrang.com/album-review-muse-the-wow-signal

Muse reaches escape velocity on ‘The WOW! Signal’
The WOW! Signal is bombastic, theatrical and wildly ambitious — and it’s also filled with some of the best songs Muse has written in years.
https://riffmagazine.com/album-reviews/muse-the-wow-signal/

It’s an eclectic yet confident set that will hopefully set up Muse for more great things to come. (8/10)
https://boolintunes.com/reviews/album-review-muse-the-wow-signal/
 
deze review lijkt me voorlopig het meest objectief en correct
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz en BatMutsje
Ik ga hem eindelijk luisteren als grote Muse fan. Vond de laatste 2 albums wel mwah.

Openingstrack al echt heerlijk met dat koor erbij.
 
deze review lijkt me voorlopig het meest objectief en correct
Een recensie is toch überhaupt een subjectief iets?

Eerste luistersessie; lekker album hoor! Toegegeven, ik ben best een sucker voor conceptalbums dus dit gaat er natuurlijk goed in. Helemaal gecombineerd met de heavier invloeden die in meerdere nummers terugkomen. Naast de singles die al bekend waren (en muv Midnight Superstars wmb zo op de setlist kunnen), is Shimmering Scars bijvoorbeeld echt een heerlijk nummer. De intro gaat er ook lekker in. Nightshift Superstar vind ik een beetje uit de toon (past wmb meer in 2nd Law, dan hier) maar wel een prima nummer. The sickness In You & I is ook een lekker riffje en nummer (al vind ik de half-timy drums in het begin het net niet). Die afwisseling van riff naar poppiano (incl. four on the floor beat) in Hush is ook erg nice, en Ellie Gouldings stem past daar oprecht wel goed. Space Debris moet ik echt even inkomen (niet verkeerd, maar ook niet geweldig), en het is ook een keuze om qua lyrics af te wijken van de indirectheid van de rest van het album, en wat directer in te gaan op de split met zijn vrouw. Maar dan wel in spacethema, dat dan weer wel.

Al met al, dit is wmb wel hun beste release in tijden - en ik ben extra blij met de tickets voor de ziggo dome.
 
Laatst bewerkt:
Een recensie is toch überhaupt een subjectief iets?

Eerste luistersessie; lekker album hoor! Toegegeven, ik ben best een sucker voor conceptalbums dus dit gaat er natuurlijk goed in. Helemaal gecombineerd met de heavier invloeden die in meerdere nummers terugkomen. Naast de singles die al bekend waren (en muv Midnight Superstars wmb zo op de setlist kunnen), is Shimmering Stars bijvoorbeeld echt een heerlijk nummer. De intro gaat er ook lekker in. Nightshift Superstar vind ik een beetje uit de toon (past wmb meer in 2nd Law, dan hier) maar wel een prima nummer. The sickness In You & I is ook een lekker riffje en nummer (al vind ik de half-timy drums in het begin het net niet). Die afwisseling van riff naar poppiano (incl. four on the floor beat) in Hush is ook erg nice, en Ellie Gouldings stem past daar oprecht wel goed. Space Debris moet ik echt even inkomen (niet verkeerd, maar ook niet geweldig), en het is ook een keuze om qua lyrics af te wijken van de indirectheid van de rest van het album, en wat directer in te gaan op de split met zijn vrouw. Maar dan wel in spacethema, dat dan weer wel.

Al met al, dit is wmb wel hun beste release in tijden - en ik ben extra blij met de tickets voor de ziggo dome.
+1 , kan me als hardcore muse fan hier wel in vinden. Het goed doen is onmogelijk, muse heeft een gevarieerde fanbase van mensen die alleen OoS leuk vinden tot 'madness is hun nr 1 song'. ga daar maar eens aan om een goed album voor neer te zetten

Wat dat betreft zijn ze er in geslaagd. Ik vind niet elk nr subliem maar zoals de review ook schreef, geen absolute onvoldoendes (kuch revolt op drones, get up and fight op ST).

Openingstrack The Dark Forest is heerlijk. beetje knights op cydonia met een orkest. Kan hem goed zien als opener live ook. Beetje bombastisch met de choreografie en letsego. 9/10
Nightshift Superstar
kan me niet enorm pakken: funky bassline wel! kan live stuk beter werken als 'filler song' , maar ben er niet kapot van. wel een nummer van muse wat je op je feestje of bruiloft lekker kan opzetten! 6/10
Shimmering Scars is een top nummer. beetje cheesy maar de piano aan het begin pakte mij direct. kan er met plezier naar luisteren, direct verkocht. 9/10
Cryogen, toen deze uitkwam vond ik hem goed puur om de riffs die er in zitten. ze pakken hiermee vooral de mensen op die wat meer van de old school metal/rock muse zijn. Ik zit zelf beetje tussen beide kampen in. kan t nr waarderen maar niet eentje die hoog in mn lijstje eindigt. outro is wel sick tho. 7.5/10
Be With You, door velen gezien als de zwakste song van het album, nou niet voor mij! moest er even aan wennen, lijkt wat 'onafgemaakt' door de halve solo/rif die er in zit. intro met het orgel is wel heerlijk. hopelijk spelen ze deze ook live! 8/10
Hexagons: Mensen zijn hier lyrisch over, ik moest m ff pakken. misschien ook dat ik hem als eerste opzette tijdens het hardlopen, niet de juiste mood. Na een paar keer luisteren is deze beter op mij aan het overkomen. wel een weird nummer, gaat alle kanten op. heb oprecht geen idee of het nog beter gaat worden of niet. 7.5/10 voor nu.
The sickness in You & I: paar keer geluisterd nu, moet even inkomen maar interessant nummer! beetje cryogen qua riffs/rock gehalte, al staat deze mij iets meer aan. 8/10
Unravelling
, dit blijft wel het beste nummer van het hele album. beetje jammer dat dit ook het eerste nummer was wat je van het album kon horen. op pinkpop vorig jaar klikte deze perfect, misschien helpt dat ook mee. de bombastische uithaal van matt bellamy 'feeeeeeeeeeling the glow' in het refrein pakt mij nog steeds. Solo had iets langer gemogen nog. 9.5/10
Hush
, tja. pop song met wat riffs, grappig! pakt me nog niet compleet in, maar interessant genoeg om vaker te gaan luisteren. ellie goulding voegt zeker wat toe aan dit nummer. 7/10 voor nu
Space Debris, gisteravond toen ik m voor eerst luisterende vond ik m geweldig. vandaag vind ik het niet zo wat. t is vooral de tekst ook denk ik wat je moet pakken en aangezien k niet in een breakup oid zit pakt mij dit niet zo erg toch. beetje moody afhankelijk hoe deze valt dus we laten t bij een 7/10

Gemiddeld zitten we afgerond op een 7.9 Precies wat ik van het album vind. Ruim voldoende tot goed! geen absolute dieptepunten, 1 pareltje (unravelling), 2 toppers, (shimmering scars en the dark forest) en de de rest gewoon ruim voldoende.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nxs_
Be With You, door velen gezien als de zwakste song van het album, nou niet voor mij! moest er even aan wennen, lijkt wat 'onafgemaakt' door de halve solo/rif die er in zit. intro met het orgel is wel heerlijk. hopelijk spelen ze deze ook live! 8/10
Leuk weetje over dit nummer:

- Elk deel (piano, "dance/beat", gitaar) duurt exact 72 seconden. De duur van het Wow!-signaal uit 1977? 72 seconden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nxs_ en legenden

Users who are viewing this thread