Live is Live 2026

In principe draait het eind mei niet meer om al dan niet "gratis" tickets. Een festival als LiveIsLive zou tegen dan een ticketverkoop van 60 tot 75% moeten hebben om alle vaste kosten gedekt te hebben.
Uiteraard gaan ze geen lastminute monsterbedragen van mekaar vragen, vandaar ook de barteldeals.
LiveIsLive gaat zijn broek niet scheuren aan die "gratis" tickets, integendeel.
Is 60 tot 75% voldoende? In interviews met andere festivalorganisaties die ik vroeger gelezen heb spreken ze van 90% om uit de kosten te geraken.

In interviews met andere festivalorganisaties die ik vroeger gelezen heb spreken ze van 90% om uit de kosten te geraken.
Exacte cijfers zal men nooit prijsgeven en het zal wel wat variëren van festival tot festival (ook grootte speelt een rol) maar rekenen op 90% ticketverkoop lijkt me financieel gezien zeer onverstandig. Misschien zijn dat dan wel de eerste festivals met het water aan de lippen.

Ook ik heb me erg vermaakt bij Maiden afgelopen maandag.

De rit naar Antwerpen is altijd lastig, vandaar besloten om met een kleine omweg en de Liefkenshoektunnel naar de P&R Linkeroever te rijden waar een nieuwe en ruim opgezette parkeergarage staat. Daarna een kleine 20min lopen naar de Middenvijver, wat een mooie locatie is.
Het terrein was goed opgezet, met voldoende eet- & drinkstands snap wel de kritiek van de bar die iets verder naar voren stond, maar met de bezoekersaantallen viel de drukte erg mee. Vrijwel altijd zo naar voren kunnen lopen en op een leuk afstandje Testament, Epica en Iron Maiden kunnen zien. Als het echt vol zou zijn met 40k bezoekers, dan zou het veel te druk aanvoelen.

De setlist zat goed in elkaar, maar stoorde me wel aan de geluidsmix, zeker wanneer je iets verder naar achteren stond, vielen soms de hogere tonen weg. Ook vond ik ze soms wat te gehaast spelen waardoor een nummer soms wat rommelig overkwam.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Die bar is toch gewoon achter de FOH geplaatst? Doorgaans zie je daar toch geen klap (als deze dicht is), dus hebben ze die bar er achter geplaatst.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey
Maandag ook een fijn dagje Live \s Live. Voor ons is dit echt een toplocatie, fietsje op, tunneltje door en we staan er. Aan die tunnel merkte je wel meteen dat het geen al te drukke dag zou zijn, want moesten zelfs niet aanschuiven voor de lift.

Jammer, maar begrijpelijk, dat het vijvergedeelte afgesloten was. Verder een locatie met veel mogelijkheden om uit te groeien tot een vaste waarde. Toch maar proberen om er vrijdag-zaterdag-zondag van te maken? Hangt uiteraard af van welke band wanneer beschikbaar is.

Muzikaal was Maiden absoluut top wat mij betreft. Zo goed als identieke show als GMM vorig jaar, maar deze kwam beter binnen. Lag het aan de band? Aan de plek waar ik stond (best vooraan)? Geen idee, maar het deed deugd om Eddie & the boys het beste van zichzelf te zien geven.
Uittocht verliep daarna ook heel vlot. Nog even wat blijven drinken en zo de relatieve drukte ontweken.

Eén vreemde vaststelling; het betaalsysteem. Top dat het gewoon met de bankkaart kan, maar je zag eigenlijk nergens welk bedrag ze aanrekenden. Niet dat ik die vrijwilligers niet vertrouw, maar een foutje is snel gemaakt en daar had je geen zicht op.

Nu goed, ik hoop alvast op een nieuwe editie volgend jaar met een bezoekersaantal dat dit festival verdient.

Zojuist een mailing ontvangen met een terugblik en enquete waarmee je kans maakt op tickets voor volgend jaar.

Users who are viewing this thread