Live is Live 2026

Fantastisch initiatief. Nu de uitvoering nog even op orde. En dat maar vele festivals mogen volgen!
 
Alleen de politie mag dat, wat organisaties ook durven te beweren. Security heeft wel die bevoegdheid. Maar om het even wie van een organisatie mag dit niet. De wet is daar heel duidelijk in. Normaal gezien zou dit ook in alle reglementen van festivals moeten staan.
Als organisaties werken met vrijwilligers die zijn aangegeven aan de lokale overheden kunnen zij ook fungeren als security.

Edir: even een linkje https://www.politie.be/5393/vragen/evenement/inzet-van-vrijwillige-security-op-uw-evenement
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Ik ben vandaag mijn primeur op dit festival aan het beleven en ik deel alvast de mening zeker niet dat dit festival geen eigen smoel heeft. Prachtig terrein, slim gebruikmakende van de vijver. Groot aanbod aan eten en drinken (zeer veel liefde voor de ciderbar!) en zeer veel plek om je neer te zetten.

Ik vind alleen de bar bij de mainstage niet handig geplaatst. Vrij ver vooraan wordt zo een heel deel zicht weggenomen. Maar goed, daar voorbij is best veel ruimte en dan sta je ook meteen behoorlijk vooraan.

Qua vibe doet het me erg denken aan Bospop. Zelfde relaxtheid, vergelijkbaar publiek, maar qua oppervlakte een heel stuk groter.
 
Ik ben vandaag mijn primeur op dit festival aan het beleven en ik deel alvast de mening zeker niet dat dit festival geen eigen smoel heeft.

Denk dat dat eerder over het gebrek aan doelgroep gaat. Ze boeken niet gericht, maar opportunistisch, waardoor je geen vast eigen publiek kan opbouwen. Tenzij ze tevreden zijn met jaarlijks gokwerk en mensen die regelmatig overslaan omdat het dat jaar niet "hun" LiL is.
 
Het mag dan Dutch Disease heten: de enorme hoeveelheid Vlaamse tongvallen die ik hier door mijn oordoppen heen hoor tetteren, terwijl ik toch vrij ver vooraan sta bij Eefje is echt ongekend. Wat bezielt die mensen om op een festival als dit waar je zó veel ruimte hebt om lekker te chillen en bij te praten toch de concertbeleving van een ander te komen verpesten?
 
Denk dat dat eerder over het gebrek aan doelgroep gaat. Ze boeken niet gericht, maar opportunistisch, waardoor je geen vast eigen publiek kan opbouwen. Tenzij ze tevreden zijn met jaarlijks gokwerk en mensen die regelmatig overslaan omdat het dat jaar niet "hun" LiL is.
Het doelpubliek lijken toch vooral moeders en vaders te zijn die nog eens een dagje een festival meepakken. Variërend van 35 tot 65 jaar. Die hier gewoon wat gezellig komen doen en hier en daar wel iets te horen krijgen dat ze kennen. Veel (grotere) vriendengroepen die hier genieten van het weer, wat muziek, eten, drinken.
Dat is natuurlijk een beetje veralgemeend, maar zo voelt het hier wel telkens.
En op dat vlak snap ik de Bospop link ook helemaal. Daar voelde het gelijkaardig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Het mag dan Dutch Disease heten: de enorme hoeveelheid Vlaamse tongvallen die ik hier door mijn oordoppen heen hoor tetteren, terwijl ik toch vrij ver vooraan sta bij Eefje is echt ongekend. Wat bezielt die mensen om op een festival als dit waar je zó veel ruimte hebt om lekker te chillen en bij te praten toch de concertbeleving van een ander te komen verpesten?

Tja, door het concept met alleen maar losse dagen creëer je wel 3 keer een publiek dat waarschijnlijk alleen maar voor de headliner komt en niet geboeid is door de rest.
 
Tja, door het concept met alleen maar losse dagen creëer je wel 3 keer een publiek dat waarschijnlijk alleen maar voor de headliner komt en niet geboeid is door de rest.
Mja ik heb toch niet de indruk dat het bvb op Pinkpop heel anders is als ik dat topic lees. Ik realiseer me ook wel dat ik een verwend nest ben op dit gebied, want ik sta eigenlijk alleen nog maar mij kleinschalige shows met een dedicated publiek.

Ik vind dit concept van elke dag een grote headliner, met dan daarvoor een wat verruimd genre-aansluitend voorprogramma en een kleine stage voor jong talent juist heel goed. Daarmee onderscheiden ze zich tov de meer generieke festivals die voor de meerdaagse beleving gaan.

Als er volgend jaar weer een interessante headliner staat, ga ik weer heel erg m'n best doen voor gratis tickets.
 
Mja ik heb toch niet de indruk dat het bvb op Pinkpop heel anders is als ik dat topic lees. Ik realiseer me ook wel dat ik een verwend nest ben op dit gebied, want ik sta eigenlijk alleen nog maar mij kleinschalige shows met een dedicated publiek.

Ik vind dit concept van elke dag een grote headliner, met dan daarvoor een wat verruimd genre-aansluitend voorprogramma en een kleine stage voor jong talent juist heel goed. Daarmee onderscheiden ze zich tov de meer generieke festivals die voor de meerdaagse beleving gaan.

Als er volgend jaar weer een interessante headliner staat, ga ik weer heel erg m'n best doen voor gratis tickets.
Moest wel lachen om die laatste zin. De organisatie zal vast heel blij zijn met je enthousiasme😬
 
Laatst bewerkt:
Eefje De Visser was steengoed.

Het was trekken en sleuren aan het publiek, maar wat een affe show heeft die toch.
👌

Wonderbaarlijk genoeg heb ik haar nog nooit gezien. Afgelopen zaalshow (Tivoli) zelfs per ongeluk aan me voorbij laten gaan, terwijl ik tickets had haha. Deze zomer dan eindelijk een keer op PKP, zie er naar uit want luister haar laatste albums best graag op z’n tijd.
 
Floodlights inderdaad heel gaaf! Vond eigenlijk het rustige begin met enkel die drie vooraan nog het mooiste. Daarna idd geen optimale geluidsmix, met vooral een harde bas. Gelukkig werd dit tegen het einde wel beter.

Ga deze band wel in de gaten houden! Klinkt als iets wat zomaar opeens best wat bekendheid kan vergaren. De mondharmonica, trompet en vocal harmonieën maakt ze zeker uniek. Al zijn de ideeën an sich niet heel vernieuwend.

Kregen het publiek ook steeds meer mee. Tof!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Joris

Users who are viewing this thread