Pukkelpop 2026

Ik verveelde me even dus heb een (voorlopige) top 10 gemaakt van lijstjes die al zijn doorgegeven:

1. Turnstile - Vrijdag - Main Stage
By faaaaaaaaaaar de nummer 1, slechts 1 iemand die lijstje heeft doorgegeven vermeldde er niet ergens Turnstile in.

2. Geese - Vrijdag - Marquee

3. Atomic Orchestra - Zaterdag - Marquee

4. Dijon - Zaterdag Marquee

5. Ijsland - Vrijdag - Club
Veruit hoogste gemiddelde score, iedereen die het in zijn top lijstje plaatste zat het minstens in de top 4

6. Gurriers - Zaterdag - Club

7. Sombr - Zondag - Main Stage
7. Deftones - Zaterdag - Mainstage

9. Florence and The Machine - Zaterdag - Main Stage

10. Blood Orange - Zondag - Marquee

Laatst bewerkt:
Hier nog een lijstje zonder Turnstile in (omdat ik ze niet gezien heb):
1. The Atomic Orchestra
2. Florence + The Machine
3. Geese
4. Soulwax
5. Eefje de Visser
6. Sombr
7. Bazart
8. The Subs
9. Charlotte Adigery & Bolis Pupul
10. Tyler the Creator

• Leuk
Waarderingen: Chiel en JP5
The Atomic Orchestra zo hoog verbaast me deels wel. Ik vind het concept fantastisch hè, begrijp me niet verkeerd. Zelf ook enorm genoten. Maar het tempo gaat toch telkens wat uit de show en ik vind lang niet alle vertolkingen per se een meerwaarde (Stijn Meuris wilde wel echt de main character zijn bijvoorbeeld). Maar uniek concept, zeker blijven doen.

The Atomic Orchestra zo hoog verbaast me deels wel. Ik vind het concept fantastisch hè, begrijp me niet verkeerd. Zelf ook enorm genoten. Maar het tempo gaat toch telkens wat uit de show en ik vind lang niet alle vertolkingen per se een meerwaarde (Stijn Meuris wilde wel echt de main character zijn bijvoorbeeld). Maar uniek concept, zeker blijven doen.
Ik vond net dat bij Stijn Meuris net extra ster was hoe het orkest daar bij naar voren kwam (qua geluid). The Haunted Youth vind ik bijvoorbeeld geweldig, maar ik hoorde het orkest niet echt goed spelen

• Leuk
Waarderingen: Eddie en yannickd
Ik vond net dat bij Stijn Meuris net extra ster was hoe het orkest daar bij naar voren kwam (qua geluid). The Haunted Youth vind ik bijvoorbeeld geweldig, maar ik hoorde het orkest niet echt goed spelen
Mooi hoe het kan verschillen, ik vond THY makkelijk het hoogtepunt. Zie de opname op hun socials, prachtig.

Eens met Inaaaa hier, in de tent hoorde ik nauwelijks orkest bij THY. Ik dacht dat ze alleen aan het spelen waren. Zojuist de social post bekeken/geluisterd en daar klinkt het on-ge-loof-lijk goed. Wat een verschil. Jammer eigenlijk.

Eens met Inaaaa hier, in de tent hoorde ik nauwelijks orkest bij THY. Ik dacht dat ze alleen aan het spelen waren. Zojuist de social post bekeken/geluisterd en daar klinkt het on-ge-loof-lijk goed. Wat een verschil. Jammer eigenlijk.
Viel van redelijk vooraan dan goed mee gelukkig. Verder vond ik vooral Zwangere Guy en Camille Yembe ook erg goed.

• Leuk
Waarderingen: tosti en yannickd
Weer een leuke Pukkelpop beleefd. Dit is mijn top 10 van het weekend.
  1. Florence + The Machine
  2. Turnstile
  3. Nu Genea Live Band
  4. Sombr
  5. Jalen Ngonda
  6. Deus
  7. Wunderhorse
  8. Wednesday
  9. Gurriers
  10. Aili & Orson

• Leuk
Waarderingen: Moniek en Chiel
Krijgt Pukkelpop geen "dit was de top 20 volgens de bezoekers" postje itt Lowlands?

Hier ook nog een late top 10:

⭐⭐⭐⭐⭐
1. Ijsland ***** - Deed me terugdenken aan een RATM optreden. Niet normaal.
2. Turnstile ***** - Sfeer in het linker voorvak was niet te doen.
3. Gurriers ***** - Vrij vroeg op de dag, stond op mijn gemak met een pint te wachten. Band komt op, zanger springt in het publiek, mijn bier de grond op, stond plots midden in een moshpit, gitarist springt het publiek in, toren van 4 man hoog in de zaal... Hier gebeurde vanalles, top!

⭐⭐⭐⭐
4. Zara Larsson **** - Hier had ik op voorhand 0 verwachtingen van. Zowel de performance als het top publiek maakte dit een top optreden.
5. Florence + The Machine **** - Zoals verwacht.
6. Wunderhorse **** - Heb ze nu op 2 jaar tijd 4 keer gezien met als dieptepunt PKP '24 en hoogtepunt zaalshow in Keulen vorig jaar. Deze was ook top, maar net onder de zaalshow.
7. Sombr **** - Jammer van het rekken en het dubbele nummer aan het eind, maar voor de rest erg goed.
8. Eefje de Visser **** - Eefje de laatste jaren al erg veel gezien, maar blijft altijd zeer goed.
9. Royal Blood **** - met de dochter de moshpit in.
10. Stijn & Thibault **** - Dit is de perfecte afsluiter voor 4 dagen PKP. Die sfeer in de Club!

Hier ook nog mijn toplijstje!

Alleen zondag geweest. Was echt een enorm positieve ervaring dankzij het terrein, de sfeer en wat minder drukte dan op Werchter.
Ik kom zeker terug, alleen (altijd fijn) of met iemand uit m'n vriendengroep. Dochterlief is volgend seizoen 17 jaar (mijn god 🤨) dus die gaat dit soort dingen dan echt volledig zelfstandig ondernemen. Misschien over een paar jaar weer eens samen.

Weinig optredens mee gepakt, alleen onderstaande volledig gezien. En zeker wat minder memorabele shows ervaren dan ik gewend ben op een Werchter dag. Maar ligt met name aan het feit dat ik me a) enorm naar mijn puber heb geschikt qua keuzes + b) we het fijn vonden om samen wat meer quality time op andere plekken mee te pakken: Food Wood, reuzenrad (we hadden 4 fastlane tickets gewonnen) etc.

Heel bewust Blood Orange (volle tent na Zara Larsson) en Baxter Dury (toch maar Sombr) laten lopen, 2 van de artiesten die ik enorm graag luister en nog nooit live zag. En ook Tyler Ballgame en Getdown Services had ik graag meegepakt maar het paste allemaal net niet.
  1. Sombr
  2. Eefje de Visser
  3. Zara Larsson
  4. Underworld (van de zaterdag)*
  5. Adéla
Tyler ook volledig gezien, vanaf een plek helemaal vooraan. Was best goed en enorm energiek maar niet bijzondermijn ding, merkte dat ik het na een uurtje ook wel weer gezien had. En productie was echt wel veel te karig om een plek in m’n toplijstje te rechtvaardigen. Dat had zo’n Adéla met die paar dansers dan toch echt al een stuk beter voor elkaar.

*voor diegenen die volgend jaar met een dagticket al eerder het terrein op willen: je kunt NA de headliner het terrein op (in dit geval 00.45u) maar je moet wel je festivalbandje opgehaald hebben VOORDAT de check in aan de hoofdentree sluit. Sluitingstijd staat op de tickets, op zaterdag was het 22.00u. Het kijkt misschien niet altijd zo nauw, ze waren nu richting 22.30u open. Daar hadden wij mazzel mee want de trip vanaf de parking duurde veel langer dan gepland (mede dankzij een kapotte bolderkar). Zeker iets om rekening mee te houden in je reisplanning dus!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Moniek, DirkG en Chimme
De officiële Pukkelpop 2026 aftermovie komt morgen online. https://www.facebook.com/share/p/1HrDjPa9oa/?mibextid=wwXIfr
IMG_5134.jpeg

• Leuk
Waarderingen: festibob

Users who are viewing this thread