ES Primavera Sound Festivals 2027

Early bird 2027 prijs voor wie er dit jaar bij was, is €245 + fees. Zelfde prijs als dit jaar dus.
Standaard early bird prijs is €275 + fees (€10 meer dan dit jaar).
Aangenaam verrast.

Voor Primavera geldt altijd: als het draait zoals het hoort, zijn er niet veel betere festivals te vinden. Als dat niet het geval is, tja, dan is het misschien een ander verhaal. Ik heb echt wel een hoop kritiekpunten op het festival (communicatie, veel praters, het geluid met momenten, inderdaad de reclame ook) maar als zo'n Primavera-dag helemaal raak is, is dat ook wel meteen een hoogtepunt van het jaar. Het is gewoon die gruwelijke combinatie van de line-up, de stad/venue, de ciutat shows, de sfeer en (meestal) het weer dat het altijd opnieuw de moeite maakt.
Amen!

Alles eromheen vind ook echt een toegevoegde waarde. Het feit dat je niet op een camping, maar in de stad verblijft. En dat Barcelona die stad is. Opstaan in de voormiddag, ontbijtje op balkon, kuieren in de stad, tapas, doucheke en hup naar Parc Del Forum. Natuurlijk: goed weer is wel een semi-must. Gelukkig associeer ik Barcelona met topweer en was de donderdag van dit jaar een spijtige uitzondering ... Zo'n regendag zou ik ook op RW ofzo extreem ruk gevonden hebben. 😅

De drukte was ook al in 2022, al vond ik dat ik er makkelijker kon ontsnappen aan dat mierennestgevoel dan op RW. Ik zeg elk jaar dat ik nog eens terugkeer, ook de volgende lineup drop hou ik vol interesse in de gaten.
Wat natuurlijk ook gezegd moet worden, op het einde van de rit betaal je wel een pak meer dan vier dagen Werchter + camping. Dus voor velen zal dit ook wel een afweging zijn die ze maken .

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Het lijkt mij vooral lastig dat alles zo laat is haha.
Is voor iedereen natuurlijk persoonlijk, maar dit viel mij uiteindelijk goed mee. Voor corona ging ik regelmatig naar nachtfeesten, maar sindsdien ben ik alleen in 2022 naar Rampage geweest (de indoor versie) en dat sloopte mij toen zo dat ik sinsdien geen nachtfeesten meer heb gedaan. Dus ik was eigenlijk ook wel heel bang dat ik dit niet ging trekken. Maar ben eigenlijk elke dag (incl. ciutat dagen) tot sluit of een half uur voor sluit geweest. Verbaas me er zelf eigenlijk nog steeds een beetje over.

Ik denk dat de Auditori shows hier op de festivaldagen ook wel aan hebben bijgedragen. Gewoon even een uur (of 2,5 uur op donderdag) goed zitten. En ook af en toe even zitten op de grasmat bij de mainstages.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Voor zij die volgend jaar willen gaan: Wij hebben net terug geboekt bij Hotel H10 Marina. Dit jaar daar verbleven en eigenlijk een quasi perfecte locatie. Op 20 minuten sta je van hotel aan de ingang.
Zeer goed hotel, aanrader!

SLS stond in optie, maar gaan we cancellen, te veel aan de buitenkant van Barcelona, weinig bars of wat dan ook.

Voor zij die volgend jaar willen gaan: Wij hebben net terug geboekt bij Hotel H10 Marina. Dit jaar daar verbleven en eigenlijk een quasi perfecte locatie. Op 20 minuten sta je van hotel aan de ingang.
Zeer goed hotel, aanrader!

SLS stond in optie, maar gaan we cancellen, te veel aan de buitenkant van Barcelona, weinig bars of wat dan ook.
Wij verbleven in HCC Montblanc, ook een aanrader! Dichtbij gezellige buurtjes, tegenover een metrostation van de lijn die je in 25 minuutjes naar Parc del Forum brengt en ook nog een (klein) zwembad om bij te chillen.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Wij verbleven in HCC Montblanc, ook een aanrader! Dichtbij gezellige buurtjes, tegenover een metrostation van de lijn die je in 25 minuutjes naar Parc del Forum brengt en ook nog een (klein) zwembad om bij te chillen.
Vlakbij Urquinaona/Plaça de Catalunya zie ik. Daar verbleven wij ook om de hoek, wel in een grote airbnb om kosten te besparen. Blijft voor ons toch de beste locatie als je alles optelt qua bereikbaarheid: vanuit de luchthaven, voor de Ciutat shows, het festival zelf, en de nachtbussen komen er aan.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Na vijf edities ga ik volgend jaar niet terug keren denk ik. Ik heb de in's en out's van BCN nu echt wel gezien. Dit jaar heb ik ook gemerkt dat we bijna nauwelijks meer gaan kuieren, dingen bezoeken.. We hebben zo alles wel wat gezien ofzo.

Daarnaast is het gewoon niet kunnen hoe de organisatie de donderdag heeft aangepakt. Het begon eigenlijk allemaal al bij de chaos omtrent de show van Cameron Winter in het Auditori waar vooraf werd gecommuniceerd dat er een aparte wachtrij zou zijn. Maar van zodra de deuren werden geopend, was het letterlijk ieder voor zich. Blijkbaar kon de organisatie niet schuiven in een van de meest geanticipeerde shows van hun editie op de allereerste dag. Blijkbaar kon er niets worden opgezet dat je bv. met een ticketsysteem werkte, of via idd een aparte ingang.. Gewoon iéts. Ik heb duizenden mensen zien rennen voor hun leven van zodra de deuren open gingen, en dat voelde heel erg grellig aan.

Daarnaast kan het er bij mij absoluut niet in, op de manier waarop ze die regenstorm hebben aangepakt. De organisatie had zich hier perfect op kunnen voor bereiden. Misschien hebben ze dat gedaan? Misschien ook niet. Maar qua crisis management zijn ze magistraal de mist in gegaan. Het meest frappante was dat er ads bleven gedraaid worden, terwijl we ter hoogte van Cupra echt aan het zoeken waren naar verdere informatie omdat we geen bereik hadden. Hetzelfde zal waarschijnlijk de vele duizenden zijn vergaan ter hoogte van Mordor - die uiteindelijk zijn moeten evacueren zonder te weten waaraan en waaraf.

Allemaal goed en wel achteraf, dat positivisme, die terugblikken. En die dag 3 heeft ook bij mij heel wat goed gemaakt, maar er hadden voor hetzelfde geld ook gewoon ergere dingen kunnen zijn gebeurd. Of juist niet. Het festival had meer schuilplekken kunnen opzetten tegen de regen (en koude wind), bv. in plaats van nog een extra sponsoreiland van fucking Disney.

Highly recommend de Bogatell-area trouwens waar onder meer Razzmatazz is. In de buurt ervan heb je een universiteit denk ik? Met heel wat leuke barretjes, brunch locaties. Qua OV pak je daar gewoon de 4 van/naar het festival

• On fire
Waarderingen: koekroeck

Users who are viewing this thread